شمانیوز
شما نیوز

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران:

بانک صادرات ایران، زنجیره تولید را به هم وصل کرده است

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران مطرح کرد: در شرایط اقتصادی کنونی طرح‌های تامین مالی و گشایش اعتبارات اسنادی باید از بانک صادرات ایران به سایر بانک‌ها تسری یابد تا بخش تولید رونق پیدا کند‌.

بانک صادرات ایران، زنجیره تولید را به هم وصل کرده است

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با تسنیم با بیان مطلب فوق اظهار کرد: متاسفانه شاهد بودیم که سوءاستفاده از ابزار کارآمدی مانند اعتبارات اسنادی داخلی در سال‌های گذشته و در بخش‌هایی از نظام بانکی به از بین رفتن امکان استفاده از آن در تعاملات اقتصادی انجامید، اما نظام بانکی نباید خود را از این امکان رونق بخش تولید محروم کند‌.

وی افزود: در مقطع کنونی اعتبارات اسنادی داخلی بانک صادرات ایران به ویژه برای تولیدکنندگان بسیار کمک‌کننده است چون آنها نیاز زیادی به نقدینگی دارند و می‌توانند از این ابزار برای رفع این نیاز استفاده کنند.

او ادامه داد: کمبود نقدینگی تولیدکنندگان می‌تواند به کاهش تولید و کمبود کالا بیانجامد، اتفاقی که پایان آن احتکار و گران‌فروشی کالاهاست. در نتیجه استفاده از طرح‌هایی مانند گشایش اعتبارات اسنادی باید از بانک صادرات ایران به سایر بانک‌ها هم تسری یابد و به چرخش چرخ تولید یاری رساند.

 وی افزود: در شرایط کنونی تولیدکنندگان پایین دست می‌توانند با بهره‌گیری از امکانی که بانک صادرات ایران فراهم آورده مواد اولیه خود را با استفاده از همین اعتبارات اسنادی از تولیدکنندگان بالادست مانند فولاد مبارکه، شرکت ملی مس و شرکت‌های آلومینومی بخرند تا تولید دچار وقفه نشود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied