شمانیوز
شما نیوز

دبیرکارگروه فضای مجازی روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران مطرح کرد:

نقش بی بدیل روابط عمومی ها در ایجاد سواد فضای مجازی

دبیرکارگروه فضای مجازی روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران بر اهمیت نقش روابط عمومی های کشور در گسترش و بسط سواد فضای مجازی و رسانه ای با درک مناسب از تحولات عصری در شبکه ای شدن تاکید کرد.

نقش بی بدیل روابط عمومی ها در ایجاد سواد فضای مجازی

به گزارش شمانیوز به نقل از آی‌هینا؛ افشین نصری گفت: در دوره فضای مجازی ابزارهای دیجیتالی، فضایی را خلق کردند که به مراتب از فضای واقعی بزرگتر بوده و از مهمترین خصوصیات آن نفوذ پذیری اجتماعی آن است و در این فضای برآمده از ابزارهای دیجیتال در دنیا هر محتوایی که در فضای مجازی تولید می شود پوشش جهانی و بسیار زیادی خواهد داشت.

دبیرکارگروه فضای مجازی روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به گذر از دوره های الکترونیکی و دیجیتالی و ورود به دوره فضای مجازی افزود: با توجه به ویژگی اجتماعی شدن تمامی حوزه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در دوره فضای مجازی، روابط عمومی ها نیز نسبت به دهه های پیش به شدت اجتماعی شدند.

نصری با بیان این که در فضای مجازی شاهد ظهور مخاطبین و کنشگران جدیدی هستیم، تصریح کرد: پیشتر تولید محتوا وظیفه رسانه های رسمی و نهادهایی همچون روابط عمومی ها بود اما در عصر جدید روابط عمومی ها با کاربران و مخاطبین جدید مواجه هستند که هر کاربر یک خبرنگار و تولید کننده محتوا است.

وی تاکید کرد: یکی از راه ها، افزایش سواد رسانه ای و فضای مجازی است، وروابط عمومی ها در افزایش سواد رسانه ای و فضای مجازی نقش برجسته داشته و اگر نتوانند بدرستی ایفای نقش کنند و پاسخگوی جامعه ذی نفعان و ذی ربطان به صورت تمام وقت باشند، رابطه فضای حقیقی با مجازی رابطه ای کدر و ناپایدار شده و جامعه با مشکل مواجه خواهد شد.

دبیرکارگروه فضای مجازی روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: در عصر فضای مجازی با پدیده ای به نام اخبار جعلی و بات ها مواجه ایم که اخبار جعلی به صورت ماشینی و انسانی تولید شده و بات ها بازیگران ماشینی هستند که در ایجاد بومرنگ بین فضای مجازی و حقیقی ایفای نقش می کنند و در نهایت این پدیده، بحران اجتماعی و نسلی با ایجاد ناامیدی، علاقه های کاذب، یاس و ... ایجاد می کند.

وی با بیان این که روابط عمومی موفق باید درک مناسبی از فضای شبکه ای داشته باشد و اخبار را راستی آزمایی کرده و مرجع سنجش درستی اخبار در جامعه باشد، گفت: متاسفانه آنچه که امروز سازمان و دولت با آن مواجه است عدم تناسب تحولات روابط عمومی های کشور در عصر فضای مجازی و کفایت به ابزارهای دیجیتالی است در حالی که روابط عمومی ها باید به سمت جهانی شدن حرکت کرده و در این دوره گذار و پر تلاطم نقش آفرینی کنند

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied