شمانیوز
شما نیوز

منشا احتکار موبایل کشف شد

عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان موبایل می‌گوید: فعلا شرکت‌ها در انبارهایشان موبایلی ندارند. همین باعث شده که واحدهای صنفی نیز برخی موبایل‌ها را احتکار کنند و به مردم نفروشند.

منشا احتکار موبایل کشف شد

عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان موبایل از صفر شدن موجودی شرکت‌های واردکننده موبایل خبر داد و به تجارت‌نیوز گفت: ۵۰ روز است که ارزی به واردکنندگان موبایل تخصیص نیافته است و در دو ماه و نیم گذشته واردات موبایل بین ۱۵ تا ۲۰ برابر کمتر از سال‌های گذشته شده است. فعلا شرکت‌ها در انبارهایشان موبایلی ندارند. همین امر باعث شده که واحدهای صنفی نیز برخی موبایل‌ها را احتکار کنند و به مردم نفروشند.

رضا قربانی افزود: متاسفانه فعلا شرکت‌های واردکننده جنسی در انبارها ندارند. چنانچه سقف ثبت سفارش موبایل برداشته نشود ظرف ۲۵ روز آینده دیگر هیچ مدل از گوشی‌های تلفن همراه در ویترین مغازه‌ها وجود نخواهد داشت.

او اظهار کرد: براساس برآوردهای انجام شده در نیمه نخست امسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار گوشی تلفن همراه نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر به کشور وارد شده است؛ این در حالی است که در شرایط کرونا و افزایش فعالیت‌های دور کاری دانش آموزان و کارمندان واردات گوشی‌های تلفن همراه باید نسبت به سال‌های گذشته افزایش می‌یافت.

قربانی مقصر اصلی افزایش قیمت موبایل را دولت دانست و در این باره گفت: ذخیره بازار در حوزه موبایل روز به روز در حال کاهش است؛ معتقدیم دولت با تخصیص ارز اندک می‌تواند قیمت موبایل را در بازار متعادل کند.

 
منبع: تجارت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied