شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز/

بورس در حال تبدیل شدن به یک تهدید اجتماعی است/دولت باید از سرمایه های مردم حفاظت کند/گرانی ارز با چراغ سبز دولت انجام می شود

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: با بی تدبیری دولت، بورس در حال تبدیل شدن به یک تهدید اجتماعی است.

بورس در حال تبدیل شدن به یک تهدید اجتماعی است/دولت باید از سرمایه های مردم حفاظت کند/گرانی ارز با چراغ سبز دولت انجام می شود

به گزارش شمانیوز، احمد علیرضابیگی در گفتگویی اختصاصی به خبرنگار شمانیوز گفت: به خاطر جذابیتی که در چندماه اخیر در بازار سرمایه به وجود آمد، تعداد زیادی از مردم با سرمایه های خرد و کلان خود وارد این بازار شدند اما متاسفانه دولت با بی تدبیری و اشتباهات مکرر به جای هدایت این سرمایه ها به سمت تولید، آن را از بازار سرمایه فراری داد.

وی اظهار داشت: آن زمانی که ارزش سهام شرکت ها بدون دلیل و منطق و هر روزه در حال افزایش بود، دولت کجا بود تا نظارت کند؟ 

وی افزود: همان زمان کارشناسان هشدار می دادند که این روند افزایش ارزش سهام غیر منطقی و غیر اصولی است و دولت بایستی نظارت کند تا افزایش غیر منطقی رخ ندهد اما دولت گوشش بدهکار این هشدارها نبود.

وی با بیان اینکه در ریزش های یکماهه اخیر بورس، صددر صد دولت مقصر است گفت: بانک ها و شرکت های بزرگ دولتی در چند ماه اخیر سودهای بسیار کلانی از بازار سرمایه به دست آوردند و چند روز قبل از این ریزش ها، سرمایه های خود را از بورس خارج کردند تا وارد طرح سلف نفتی دولت کنند تا سود بیشتری به دست آورند و وقتی آن طرح دولت هم به فرجام نرسید، سرمایه ها را وارد بازارهای دیگر از جمله بازار ارز و سفته بازی کردند و بقیه بازارها را نیز متلاطم کردند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دستگاه های نظارتی باید به این موضوع ورود کنند که پول های کلانی که چند روز قبل از ریزش بورس از این بازار خارج شده توسط چه کسانی و به کجا رفته است؟ 

او افزود: با شرایط نزولی اخیر که در این بازار ایجاد شده، بورس در حال تبدیل شدن به یک تهدید اجتماعی است.

وی تاکید کرد: مردم با اعتماد به حرف های دولتمردان، سرمایه زندگی خود را وارد این بازار کردند و دولت موظف است و باید از سرمایه های مردم در بورس حفاظت کند.

این نماینده مجلس گفت: حدود ۳۰ شرکت بزرگ دولتی در بورس فعال هستند و همه چیز بورس در دست اینها است.چرا و با چه مجوزی، اجازه میدهیم این شرکت ها، اتفاقات تلخی را در بورس رقم بزنند و با سرمایه های مردم این چنین بازی کنند؟

“علیرضابیگی” در ادامه به افزایش روزانه نرخ ارز در بازار  اشاره کرد و افزود: افزایش و گرانی هر روزه نرخ ارز و دلار با چراغ سبز دولت انجام می شود.وقتی دولت خودش هر روز قیمت ارزهای دولتی را افزایش می دهد به بازار برای گران شدن ارز چراغ سبز نشان می دهد.

وی تصریح کرد: اگر دولت فکری برای نقدینگی موجود در جامعه نکرده و آن را به سمت تولید هدایت نکند، انتظار کاهش قیمت ارز و خودرو و ... انتظار بیهوده ای است.

گفتگو از: شهرام درویش

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied