شمانیوز
شما نیوز

پرداخت یارانه جدید قطعی شد + زمان واریز

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح تامین کالاهای اساسی موافقت کردند.

پرداخت یارانه جدید قطعی شد + زمان واریز

نمایندگان در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح یک فوریتی تامین کالاهای اساسی، کلیات این طرح را با 213 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 242 نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

در جریان بررسی کلیات این طرح، محمدمهدی مفتح به عنوان سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح گزارش این کمیسیون در رابطه با طرح مذکور گفت: در شرایط کنونی وضعیت اقتصادی کشور به دلیل جنگ ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران، نامناسب بوده و مردم با مشکلاتی از جمله افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها و تامین سخت کالاهای اساسی مواجهند. حال در طرح ارائه شده قرار است که کالاهای اساسی با قیمت معقول و مناسب در اختیار اقشار مورد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: از ابتدای آغاز به کار مجلس یازدهم جلسات متعددی با حضور کارشناسان مختلف برای بررسی و تدوین طرح تامین کالاهای اساسی برگزار شد، از این رو اقدامات لازم برای تدوین طرح صورت گرفت. حال خوشبختانه طرح ارائه شده از نظر منبع تامین اعتبار مشکلی ندارد و اعضای کمیسیون به این مسئله توجه داشتند که منابعی را در نظر نگیرند که تورم‌زا باشد. همچنین منابعی انتخاب شده که در دسترس و قابل حصول باشند.

مفتح افزود: افراد مشمول طرح تامین کالاهای اساسی حدود 60 میلیون نفر هستند که این افراد شناسایی شده و بعد از تصویب و اجرای قانون نیاز به بررسی و شناسایی مجدد نیست. یکی دیگر از محورهای طرح مذکور، تامین بخشی از اعتبارات همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است تا آن قانون نیز به طور کامل اجرایی شود، بنابراین در کل حدود 50 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح مذکور در نظر گرفته شده که 30 هزار میلیارد تومان آن برای تامین کالاهای اساسی، 10 هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، لشگری و کشوری و 10 هزار میلیارد تومان برای کمک به اجرای طرح های عمرانی در گوشه و کنار کشور در نظر گرفته شده است.

 

منبع: پانا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۸۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • مجید صرخه

    به این یارانه نیاز دارم چون بیکارم