شمانیوز
شما نیوز

استقبال قابل توجه بازار کالایی کشور از محصولات فولاد خراسان

مجتمع فولاد خراسان با افزایش 77 درصدی حجم عرضه محصولات خود در بورس کالا، 244 درصد رشد ریالی را در ارزش فروش محصولات خود در شش ماه نخست سال جاری کسب کرد.

استقبال قابل توجه بازار کالایی کشور از محصولات فولاد خراسان

به گزارش شمانیوز به نقل از  مجتمع فولاد خراسان؛ رشد اقبال به محصولات بزرگ ترین قطب صنعتی شرق کشور در بورس کالای ایران در حالی رخ می دهد، که عرضه محصول فولاد خراسان در این بازار کالایی با رشد بیش از 120هزارتنی صورت گرفته است.

اطلاعات منتشر شده از سوی منابع رسمی بورس کالای ایران، حاکی است که ارزش ریالی محصولات عرضه شده مجتمع فولاد خراسان رشد 224 درصدی را در نیمه نخست سال جاری برای اولین بار تجربه کرد و نام این شرکت را به عنوان یکی از برترین مجموعه های صنعتی و معدنی کشور در رشد عرضه، فروش و ارزش ریالی حاصل شده ثبت کرد.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان، افزایش تقاضای محصولات شرکت در بورس کالای ایران را ناشی از واقعیت های بازار، جایگاه محصولات این شرکت به لحاظ کیفی نزد مشتریان و مسئولیت پذیری شرکت در برابر خریداران محصولات خود عنوان کرد.

کسری غفوری با اشاره به بالارفتن قابل توجه حجم معاملات این شرکت در بورس کالا گفت: سود ناشی از این رشد فروش مستقیما ناشی از افزایش ارزش افزوده محصولات ماست اما «منفعت عمومی» این افزایش عرضه را نباید از نظر دور داشت که ارتقای شفافیت، کمک به کشف قیمت های منصفانه و حفظ تعادل بازار از مهم ترین شاخص های منفعت عمومی در این عرصه است.

حجم معاملات فولاد خراسان در رینگ صنعتی فولاد خراسان در شش ماه اول امسال در حالی به رقم 286هزار و 316 تن رسیده است، که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 161هزار و 864 تن بوده است.

درآمد فولاد خراسان از فروش محصولات خود در بورس کالا نیز قریب به 2.5 برابر شده و از 6هزار و 254 میلیارد ریال برای شش ماه نخست سال قبل به بیش از 21هزار و 500میلیارد ریال در نیمه سال جاری رسیده است.

این در حالی است که ارزش فروش فولاد خراسان در شهریورماه هم رشد چشم گیری نسبت به ماه های پیش از آن داشته است، چرا که رشد این رقم در پنج ماه نخست سال 207 درصد بوده است که ارزیابی ها در پایان شهریور رقم 244 درصد را نشان می دهد.

گفتنی است علاوه بر استقبال خریداران شناخته شده در بازار کالایی کشور از سبد محصولات ارایه شده در این بازار رقابتی، محصولات مجتمع فولاد خراسان  معمولا با استقبال و پیشنهاد قیمتی بالاتری در میان شرکت های هم تراز رو به رو می شوند.

تقاضای سنگین به ویژه نسبت به سبد میلگرد شرکت در رینگ صنعتی بورس کالا در صورت تداوم، رشد چشم گیر سودآوری نهایی فولاد خراسان در سال مالی جاری کاملا بدیهی خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied