شمانیوز
شما نیوز

امضای تفاهم نامه میان منطقه ویژه اقتتصادی خلیج فارس و بنیاد شهید هرمزگان

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس ضمن اعلام خبر امضای تفاهم نامه بین این منطقه عظیم اقتصادی و بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان، گفت: چنان‌چه شهدا را در نظر داشته باشیم، هیچ گاه کج‌ روی و کم‌کاری در نظام اقتصادی کشور به وجود نخواهد آمد.

امضای تفاهم نامه میان منطقه ویژه اقتتصادی خلیج فارس و بنیاد شهید هرمزگان

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، «حسن خلج طهرانی» در حاشیه‌ مراسم انعقاد تفاهم نامه بین منطقه ویژه‌ی اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان، امنیت و شکوفایی ایران اسلامی را مدیون خون پاک شهدا دانست و گفت: این بزرگ مردان با اخلاص و ایمان دست به جانفشانی زدند و چنان‌چه رشادت‌ها و دلاورمردی شهدا را در نظر داشته باشیم، هیچ گاه کج‌روی و کم‌کاری در نظام اقتصادی کشور به وجود نخواهد آمد.

 

وی موضوع این تفاهم نامه را تعامل و همکاری متقابل برای استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس ذکر کرد و افزود: بر اساس این تفاهم نامه منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به عنوان متولی اشتغال در این منطقه عظیم اقتصادی نهایت همکاری را در راستای بکارگیری خانواده‌های شهدا و ایثارگران خواهد داشت.
 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس همکاری در جهت معرفی ایثارگران جویای کار واجد شرایط به بنگاه‌های اقتصادی را یکی از تعهدات خود در این تفاهم نامه عنوان کرد و گفت: به استناد ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحیه آن در بند (ذ) ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه، باید در استخدامی ها شهدا و ایثارگران در اولویت قرار گیرند که در این راستا نهایت همکاری را خواهیم داشت.
 
وی بیان داشت: البته در ماده ۳۰ قانون جامع نیز آمده است که در اشتغال واحدهای بخش خصوصی و کارگاه‌های تابع قانون کار نیز باید اولویت با ایثارگران باشد.
 
خلج طهرانی بر توانمندسازی خانواده شهدا و ایثارگران نیز تاکید کرد و افزود: اختصاص سهمیه دوره کارورزی برای ایثارگران با معرفی به شرکت های مستقر در منطقه ویژه جهت آموزش دوره های مهارتی فولادسازی را نیز در برنامه داریم.
 
وی تجلیل از مقام شامخ شهدا را یکی از اساسی‌ترین رویکردهای فرهنگی این مجموعه عنوان کرد و گفت: هر آن چه داریم از شهداست و امیدوارم بتوانیم در جبهه اقتصادی نیز بر اساس آرمان های ایشان گام بر داریم.
 
در ادامه این نشست «عطا ناوکی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان نیز ضمن ابراز خرسندی از امضای این تفاهم نامه، توجه به شهدا را برابر با توجه به آرمان های انقلاب خواند و تاکید کرد: با حجم گسترده صنایع در استان هرمزگان می توانیم از میزان بیکاری جوانان جامعه ایثارگری بکاهیم.
 
وی نخستین دغدغه‌ در کارگروه های بنیاد شهید را مساله اشتغال فرزندان جامعه ایثارگری عنوان کرد و افزود: مساله آموزش جوانان جویای کار نیز در حوزه صنایع با جدیت دنبال می‌شود که امیدواریم شاهد ثمرات آن در جامعه‌ی هدف باشیم.
 
ناوکی در پایان از همکاری‌های مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در راستای اشتغال خانواده‌ شهدا و ایثارگران هرمزگان تقدیر کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied