شمانیوز
شما نیوز

دهقان کیا مطرح کرد:

رفع تاخیر حقوق و مزایای بازنشستگان تامین اجتماعی با صدور احکام جدید

رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران از رفع تاخیر سه ماهه حقوق و مزایای بازنشستگان تامین اجتماعی با صدور احکام جدید خبر داد.

رفع تاخیر حقوق و مزایای بازنشستگان تامین اجتماعی با صدور احکام جدید

به گزارش شمانیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران، صدور پیش نویس احکام برقراری مستمری بازنشستگی را گامی مثبت در راستای افزایش رضایتمندی مخاطبین و اصلاح فرایند‌ها دانست و گفت: احکام برقراری مستمری بازنشستگی آن دسته از بیمه شدگان اجباری که فاصله یک تا دو ماه بین زمان ترک کار بیمه شده تا تاریخ ارسال آخرین لیست پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما، ایجاد می‌شود، به صورت پیش نویس صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیگیر مطالبات بازنشستگان تأمین اجتماعی از نمایندگان مجلس هستیم، گفت: چندین جلسه با نمایندگان مجلس در مورد مسائل و مشکلات بازنشستگان برگزار کرده ایم وتلاش مضاعف می‌کنیم حق و حقوق بازنشستگان را پیگیری کنیم.

وی در ارتباط با دغدغه بازنشستگان گفت: متناسب سازی جزو مستمری است و در جلسه‌ای که با دکتر سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی داشتیم، قول مساعد دادند که افزایش متناسب سازی عیناً جزو حقوق است و در سنوات آتی، مشمول افزایش سالیانه خواهد شد.

دهقان کیا گفت: بدهی جاری دولت هر ماه به سازمان تأمین اجتماعی ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و اگر دولت فقط بدهی جاری خود را پرداخت کند بسیاری از مشکلات بازنشستگان و مستمری بگیران برطرف می‌شود.

وی گفت: با توجه به شرایط بد اقتصادی، حقوق بازنشستگان پاسخگوی نیاز‌های آن‌ها نیست و اگر نمایندگان مجلس بتوانند فکری برای افزایش حقوق آن‌ها کنند، کار بسیار خوبی انجام داده‌اند، چرا که مستمری بازنشستگان جوابگوی تورم فعلی نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied