شمانیوز
شما نیوز

معاون رییس جمهوری از ایران خودرو بازدید کرد

مسیر تحول در ایران خودرو باید حفظ شود

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به خلاقیت و نوآوری های ایران خودرو در توسعه و عرضه محصول جدید گفت:‌ در بخش طراحی و تولید گیربکس شش سرعته نیز اقدامات خوبی انجام شده است که اتفاق بزرگی در صنعت خودرو به حساب می‌آید.

مسیر تحول در ایران خودرو باید حفظ شود

به گزارش شمانیوز به نقل از ایکوپرس؛ سعید اوحدی، در نشست با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، جایگاه امروز این شرکت را متفاوت از سایر حوزه های صنعت کشور خواند و با بیان این‌که خودروساز، برند صنعتی هر کشور است، گفت: ایران خودرو نیز برند ملی کشور ما است که هویت و شخصیت صنعتمان را به دنیا معرفی می‌کند. زنده و فعال بودن این برند هم برای کشور و هم برای دنیا دارای اهمیت است. 

وی محصول صنعتی را پدیده ای زنده توصیف کرد و با بیان این که برای طولانی کردن چرخه عمر آن، باید توسعه را همواره در دستور کار قرار داد، گفت: ایران خودرو همیشه ایران خودرو می ماند چون تمهیدات بسیار خوبی برای توسعه و تنوع محصول دارد.

رییس بنیاد شهید لازمه تحقق جهش تولید مورد نظر مقام معظم رهبری را جهش در نوع نگاه به صنعت، اراده، راهبردها، رویکردها و برنامه‌ریزی‌ها دانست و گفت: آمار افزایشی تولید ایران خودرو در هشت ماهه امسال و جهش بیش از 50 درصدی، بیانگر تحول جدی است که در مجموعه اتفاق افتاده و باید حفظ شود.

وی ضمن تاکید بر اطلاع رسانی دستاوردهای ایران خودرو به جامعه گفت: در شرایط تحریمی که در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران سابقه نداشته، ایران خودرو عزم جدی برای رفع موانع داشته و تحول ماندگاری را رقم زده است. هر اقدام ما زیر ذره بین اتاق‌های فکری است که استکبار ایجاد کرده است. 

اوحدی ضمن تکریم مقام کارگر، به ایجاد حواشی مانند احتکار خودرو اشاره کرد و گفت: باید هزاران قطعه تامین شود تا خودرویی تولید و وارد بازار شود، در این میان اگر یکی از قطعات تامین نشود، خودرو تکمیل و وارد بازار نخواهد شد. طرح موضوع احتکار، جفا به خودروسازان و کارگرانی است که شبانه روز در حال کار و تولید هستند. 

وی تصریح کرد: فضای مجازی امروز زمینه بی تقوایی را ایجاد کرده و به برخی موضوعات دامن می زند که جفا به تولیدکننده است. 

معاون رییس جمهوری ضمن تقدیر از مدیریت ایران خودرو برای رسیدگی به امور ایثارگران، گفت: با این وجود، هیچ‌یک از اقدامات نمی تواند آرزوی داشتن پدر را برای فرزندان شاهد محقق کند. همسران و خانواده جانبازان قطع نخاعی که در بدترین شرایط زندگی می‌کنند نیز از جمله افرادی هستند که باید همواره مورد توجه و قدرشناسی قرار گیرند. اگر بخواهیم الگویی در جامعه صنعتی در ارتباط با تکریم ایثارگران تعیین کنیم،‌ آن الگو ایران خودرو است. 

در این دیدار مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز گزارشی از وضعیت ایثارگران شاغل در این شرکت و اقدامات صورت گرفته برای تکریم آنان ارایه کرد. 

فرشاد مقیمی با اشاره به افتتاح مدرسه در روستای دایی آباد سیستان و بلوچستان به نام شهدای ایران خودرو گفت: ایثارگران، خانواده‌‌های شهدای ایران خودرو و جانبازان همواره مورد توجه و تکریم هستند. 

وی تصریح کرد:‌ هر اقدامی برای رسیدگی به این عزیزان، در برابر رشادت هایی که انجام داده اند ناچیز است. 

گفتنی است،‌ امروز رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و هیات همراه علاوه بر حضور بر مزار شهید گمنام تدفین شده در سایت مرکزی ایران خودرو و ادای احترام به مقام شامخ آن شهید، از خطوط تولید این شرکت در سالن مونتاژ دیدن کردند.

 

  • 2M0A1909
  • 2M0A184111
  • 4
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied