شمانیوز
شما نیوز

توسط سازمان منطقه آزاد ماکو به دستگاه انژکتور دوال و سامانه پکس هزینه شد:

پرداخت ۸ میلیارد ریال برای تجهیز دستگاه تصویر برداری سی تی اسکن ماکو

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: یک دستگاه پیشرفته انژکتور دوال سی تی اسکن (سرنگ تزریق ماده حاجب) ساخت کمپانی Nemoto ژاپن به ارزش بیست و چهار هزار (۲۴۰۰۰) یورو (هفت میلیارد ریال) توسط سازمان منطقه آزاد ماکو خریداری و به بیمارستان فجر ماکو اهدا شد.

پرداخت ۸ میلیارد ریال برای تجهیز دستگاه تصویر برداری سی تی اسکن ماکو

به گزارش شمانیوز به نقل از پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو؛ دکتر یادگاری با بیان اینکه استفاده از دستگاه انژکتور دوال، امکان انجام سی تی اسکن های با کنتراست، برای بیماران فراهم میکند افزود: انژکتور، وسیله تزریق کننده ماده حاجب در رادیولوژی است که برای به دست آوردن تصاویر مناسب از اندام های داخلی بدن به کار می رود.

وی اضافه کرد: در راستای ارتقاء خدمات تشخیصی و خدمت رسانی به شهروندان منطقه با توجه به مشکل ذخیره تصاویر پزشکی، یک دستگاه سخت افزار به عنوان سرور و نرم افزار سامانه ارتباط و بایگانی تصویری (PACS) به منظور ذخیره، بازیابی، انتقال و نمایش تصاویر دستگاه سی تی اسکن و سایر تصاویر پزشکی نیز توسط سازمان منطقه آزاد ماکو خریداری شد.

دکتر اسلام یادگاری در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه برای خرید این دستگاه ۷۷۰ میلیون ریال هزینه شده است افزود: با نصب و راه اندازی سامانه پکس در بیمارستان فجر ماکو امکان ذخیره و نمایش تصاویر پزشکی در نقاط مختلف بیمارستان داخل شبکه و تحت وب فراهم شده است.

وی افزود: سامانه پکس می تواند تصاویر حاصل از روش های مختلف تصویربرداری تشخیصی مانند MRI ،CT SCAN ، سونوگرافی، رادیوگرافی و… را به صورت تصاویر دیجیتالی ذخیره و بازخوانی کند.

شایان ذکر است: این سامانه با کاهش هزینه‌های ذخیره‌سازی که به صورت الکترونیکی انجام می‌شود (نسبت به بایگانی‌های فیلم و کلیشه)، کمک شایانی به مدیریت بیمارستانی می کند. با ارسال تصاویر از طریق شبکه، زمان دستیابی پزشک معالج به نتیجه تصویر برداری به حداقل میرسد. با سامانه پکس تمام گرافی ها و CT اسکن های انجام شده به صورت شبکه در تمامی بخش های بیمارستان که با بیمار سروکار دارند با کیفیت عالی قابل مشاهده است و امکان مشاهده گرافی ها از خارج بیمارستان و به طور اینترنتی فراهم می باشد.

لازم به ذکر است یک دستگاه سی تی اسکن پیشرفته ۱۶ اسلایس، ساخت کمپانی توشیبا ژاپن به ارزش ۴۵۲،۰۰۰ دلار، در سال گذشته توسط سازمان منطقه آزاد ماکو خریداری و در محل بیمارستان فجر ماکو نصب و راه اندازی گردیده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied