شمانیوز
شما نیوز

دیدار اعضای کمیسیون صنایع و معادن از یک شرکت بزرگ تولید دارو در کیش

دیدار اعضای کمیسیون صنایع و معادن از یک شرکت بزرگ تولید دارو در کارخانه کیش مدیفارم دارای شش سایت تولید و ۲۶۰ نفر پرسنل فعال در سطح کشور، با گردش مالی ۵۸ میلیون دلار از نظر نرخ رشد و فعالیت های تحقیقی و توسعه ای، جزو شرکت های خوب صنعت دارو کشور در جزیره کیش است

دیدار اعضای کمیسیون صنایع و معادن از یک شرکت بزرگ تولید دارو در کیش

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سه شنبه ۱۳ آبان با حضور نایب ریس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و هیئت همراه، معاونین و برخی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش در بازدید از شرکت کیش مدیفارم که با ۱۶۰ پروانه تولید محصول مکمل دارو در این منطقه فعالیت می کند در جریان صادرات ۵۰ درصدی این مجموعه در سال ۹۸ و صادرات امسال به کشور ونزوئلا که ارزش افزوده متعلق به شرکت کیش مدیفارم بود، قرار گرفتند.

مصطفی عظیمی مدیرعامل کارخانه تولید دارو کیش مدیفارم این مجموعه را متشکل از شرکت های زیر مجموعه" کیش مدیسل، مدیژن" دانست که در حوزه فعالیت های سلولی و دارو درمان برنا در حوزه بیوتک فعالیت می کنند. 

وی افزود: یکی دیگر از شرکت های زیر مجموعه؛ شرکت سورینت کیش هست که در زمینه فرآورده های آرایشی و بهداشتی فعالیت می کند و همچنین شرکت تامین گستر نیز کارهای واردات این مجموعه را بر عهده دارد.

 عظیمی شرکت کیش مدیفارم را به عنوان نخستین شرکت پیشرو در این حوزه و منطقه عنوان کرد و افزود: این کارخانه در سال 98 با 50درصد صادرات از محل ارزش افزوده به موفقیت خوبی رسید. امسال هم دو بار به کشور ونزوئلا صادرات داشته و این ارزش افزوده متعلق به کیش مدیفارم بوده است.

مصطفی عظیمی در خصوص دریافت گواهینامه GMP اظهار داشت: در سطح کشور کمتر شرکت تولید دارویی است که از گواهینامه GMP برخوردار است و شرکت کیش مدیفارم موفق شده برای خط جامد و نیمه جامدات گواهینامه GMP دریافت کند.

 مدیرعامل کارخانه کیش مدیفارم  با بیان این که این کارخانه با چهار خط تولید محصول "ضد عفونی کننده ها، محصولات موضعی، نیمه جامدات و جامدات" خدمات با کیفیتی را به آحاد جامعه در سطح کشور و خارج ارائه می کند، اظهار داشت: در بخش جامدات انواع قرص ها، کپسول ها و نیمه جامدات انواع کرم و ژل و پماد و همچنین انواع محلو های موضعی و ژل های ضدعفونی کننده از تولیدات این شرکت است. همچنین این کارخانه دارای 5خط اسپری، سه دستگاه تولید انواع جار، دو دستگاه تولید تیوپ، و انواع بطری و دستمال مرطوب است و تمام دارو ها بومی سازی و موجب ایجاد فرصت های شغلی جدید د این منطقه شده است. 

در این بازدید سید احمد رسولی نژاد نایب ریس کمیسیون صنایع و معدن از طراحی و اجرای ساماندهی خودرو و پیگیری مطالبات مردم برای حل مشکلات موجود در سطح کشور خبر داد و گفت: با برگزاری جلسات متعدد و بازدید های میدانی تمام موارد در حوزه های مختلف در کمیسیون تخصصی مجلس مطرح و مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

رسولی نژاد اظهار داشت: همچنین طرح و لایحه در دست اقدام با محوریت "معافیت های مالیاتی و اصلاح قانون مناطق آزاد در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته است. 

مصطفی خانزادی سرپرست معاونت فنی و زیربنایی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، با بیان این که در خصوص کنترل قیمت مسکن و برطرف کردن محدودیت های قانونی در مناطق آزاد، اقدامات موثری انجام شده است، گفت: مذاکراتی با بنیاد مستضعفان با هدف ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه در دستور کار قرار گرفته است.

خانزادی با اشاره به ظرفیت های قابل توجه بندر آفتاب در زمینه توسعه و ساخت مسکن افزود: با اجرای طرح ساخت مسکن در بندرآفتاب، شرایط خانه دار شدن افراد کم درآمد جامعه در این منطقه فراهم می شود.

وی بر لزوم اهمیت نظارت های دقیق و مستقل شدن بانک های مستقر در جزیره کیش بیان داشت: ساکنین کیش و فعالین اقتصادی با گردش مالی خوبی که در بانک های کیش دارند می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن از تسهیلات بانکی در این منطقه بهره مند شوند.

ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت و سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: تنزل یافتن فعالیت های اقتصاد در گردش بانک ها به شعب در جزیره کیش؛ مشکلات عدیده ای را برای کیشوندان و فعالین اقتصادی با گردش مالی خوبی که دارند ایجاد کرده است. مشکلات دیگری نیز با یک شکایت به دیوان عدالت اداری برای کارکنان و فعالین اقتصادی منطقه در زمینه معافیت های مالیاتی ایجاد شده است.

معاون توسعه مدیریت سازمان تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه های سنگین جزیره کیش، سود تولید کاهش پیدا کرده و همچنان تورم در حال افزایش است. با توجه به فلسفه وجودی مناطق آزاد با محوریت " رونق تولید و حضور در بازار های رقابتی"، یکی از ویژگی های مستقل شدن بانک ها در این منطقه، بهره مندی کارکنان شاغل در جزیره کیش و فعالین اقتصادی از تسهیلات کم بهره بانکی بر اساس گردش مالی خواهد بود.

اعضای کمیسیون صنایع و معادن در ادامه از شرکت های زمهریر کیش"کارخانه تولید سیستم تهویه مطبوع کیش" و همانند ساز بافت نیز بازدید کردند.

در این دیدارها، ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت و سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری و برخی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، مصطفی خانزادی معاون فنی و عمرانی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، امیرحسین اسماعیلی دبیر کمیسیون صنایع و معدن، حجت الاسلام و المسلمین سلیمی عضو کمیسیون و عضو هیئت رئیسه مجلس، حجت الاسلام و المسلمین حسینی نیا عضو کمیسیون و رئیس کمیته صنایع نفت و گاز پتروشیمی، حجت اله فیروزی سخنگوی صنایع و معدن،فرهاد طهماسبی عضو کمیسیون صنایع و معدن و حسین گروسی معاون پارلمانی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزادحضور داشتند

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied