شمانیوز
شما نیوز

یک کارشناس بازارسرمایه عنوان کرد؛

بازار سرمایه؛ ارزنده تر از دیگر بازارها

پویان دارابی بیان کرد: بسیاری از سهم‌ها هنوز تاثیر رشد نرخ ارز را به خود ندیدند و جای صعود دارند، بنابراین بازارسرمایه کماکان بازار جذابی برای سرمایه گذاری است.


بازار سرمایه؛ ارزنده تر از دیگر بازارها

به گزارش شمانیوز به نقل از سنا؛ پویان دارابی گفت: شرایط ارزی کشور مطلوب است، به بیان دیگر میزان درآمد ارزی کافی است، اما از آنجا که محدودیت هایی در جابجایی پول وجود دارد و منابع در کشورهای دیگر حبس شده اند، نرخ برابری دلار افزایش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه آینده بازار سهام از نرخ برابری ارز متاثر است، گفت: با توجه به اینکه در چند ماه گذشته نرخ دلار با رشد حدود ۷۰ درصدی روبرو بوده و به رقمی بالای ۳۰ هزار تومان رسید، باعث تعدیل ارزش شرکت ها شد و سهام برخی از آنها بر مبنای دارایی شان ارزنده است.

وی در خصوص گروه های برتر بورس هم بیان کرد: با  توجه به رویکرد بانک مرکزی در قبال شرکت های پتروشیمی مبنی بر مبادلات ارزی با همه صرافی ها، اگر حاشیه سود مابین بازار آزاد و سامانه نیما به این صنعت و صنایع صادرات محور که ارز خود را فقط در سامانه نیما داد و ستد می کردند، تعلق بگیرد P/E جذاب تری خواهند داشت و تاثیر مضاعفی بر EPS آنها دارد.

دارابی خاطرنشان کرد: از آنجایی که بازار سهام با اصلاح بلند مدتی روبرو بود هنوز بازار جذابی برای سرمایه گذار است. همچنین  بازارگردانی ها نیز  در حال انجام است که این موضوع، بورس را کماکان بازاری جذاب  تر و منطقی تر از دیگر بازارها کرده است . لذا هنوز بسیاری از سهم ها رشد نرخ دلار را به خود ندیده اند و جای صعود بیشتری دارند.

 این تحلیلگر بازار سرمایه، بورس  فعلی را متاثر از دو  عامل عمده دانست و بیان کرد: هم اکنون تحریم و قیمت ارز دو پارامتر اثرگذار در روند بازار سرمایه ایران است، کمااینکه شرایط همه گیری ویروس کرونا هم تاثیر بسزایی در کاهش فعالیت شرکت ها داشته که این عامل البته مختص به همه جوامع است و تنها مرتبط با کشور ما نیست.

دارابی در پایان به سهامدارانی که شناخت کاملی نسبت به بازار سرمایه ندارند، توصیه کرد  که  از صندوق های سرمایه گذاری و افراد متخصص در بازار استفاده کنند تا از هر گونه رفتار هیجانی و نوسانات غیر منطقی جلوگیری شود و بتوانند منافعی با ریسک حداقلی کسب کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied