شمانیوز
شما نیوز

دوچرخه های هوشمند وارد کیش شدند

با حضور مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از چندین طرح عمرانی جزیره کیش بهره برداری به عمل آمد.

دوچرخه های هوشمند وارد کیش شدند

به گزارش شمانیوز به نقل از ایسنا؛ با حضور مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از چندین طرح عمرانی جزیره کیش بهره برداری به عمل آمد.

بازگشایی چندین مسیر ساحلی

در اولین بهره برداری روز کیش از چند مسیر ساحلی روز گذشته(۲۰ آبان ماه) بازگشایی شده بود. ساحل شرقی جزیره کیش در ادامه پارک مرجان و محدوده مارینا در زمینی به مساحت بالغ بر ۱۶/۸ هکتار، احداث و تامین راه دسترسی ۹۰۰ متر از طول ساحل برای کیشوندان و گردشگران توسط مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی  به بهره برداری رسید. پروژه ساحل شرقی کیش با همت شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش به منطور بهره مندی کیشوندان و گردشگران در  این منطقه فراهم شده است . همچنین ساحل جنوب شرقی مجاور پارک دلفین ها در زمینه به مساحت ١٤ هکتار و تامین راه دسترسی به طول ١١٠٠ متر افتتاح شد .در منطقه شمال جزیره نیز با افتتاح ساحل کرانه ضمن احداث ۴۰۰ متر مسیر جدید موجب تامین دسترسی مسیر ساحلی به طول ۷۰۰ متر و همچنین امکان دسترسی عموم به حدود ۸ هکتار از اراضی ساحلی فراهم آمده است.

افتتاح رستوران ساحلی و سه اسکله تفریحی جدید

همچنین رستوران مارینا و سه اسکله تفریحی در ساحل شرقی و محدوده مارینای کیش با ظرفیت دو موج شکن ٢٠٠ متر، یک موج شکن ١٠٠ متر طول و دارای عرض بالغ بر ١٠ متر، به بهره برداری رسید. این سه اسکله با نام های حافظ ، سعدی و خیام نامگذاری شده اند.

رستوران مارینا کیش توسط شرکت "مکین دریا و بهمبر" که شرکای تجاری این پروژه هستند تحت عنوان شرکت "مارینا دریای تابان" در حوزه دریا فعالیت خود را آغاز کرده و اسکله های شناوری که در حوضچه فعالیت می کنند به مبلغی بالغ بر ۲ و نیم میلیون یورو با سرمایه بخش خصوصی در سال ۹۳ خریداری و نصب شده است. این مجموعه دارای ۲ کشتی اقیانوس پیما است.

با همت شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش با ظرفیت موج شکن های موجود در ساحل شرقی که بدون استفاده رها شده بود نسبت به طراحی و اجرای روکش،نورپردازی و مبلمان شهری در سه موج شکن اقدام شده است.

افتتاح دو پارک در منطقه نوبنیاد و باغ مجسمه در مرکز شهر

در ادامه برنامه های روز کیش با حضور مشاور رییس جمهور و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش پارک های بهارستان و آرین واقع در فازهای ١و٢ شهرک نوبنیاد به بهره برداری رسید.

پارک بهارستان در زمینی به مساحت ٤٠٠٠ متر مربع و پارک آرین در زمینی به مساحت ١٦ هزار مترمربع فضای سبز افتتاح شد. 

پارک بهارستان با کاشت ٦٦ درخت و ٤٠١ اصله درختچه، ٣١٢ پرچین و کاشت پوششی٥٠٠ متر مربع و پارک آرین با کاشت ٨٥ اصله درخت،١٣٠ اصله درختچه ، ٧٥ متر پرچین،٣١٠٠متر پوششی پذیرای عموم مردم و گردشگران است.

مجموعه باغ مجسمه نیز با هدف ایجاد فضایی تازه در زمینه گردشگری فرهنگی پس از برگزاری دو دوره سمپوزیوم «مجسمه و طبیعت» و با تجمیع ۲۲ اثر از ۲۲ هنرمند مجسمه‌ساز توسط شرکت عمران، آب و خدمات کیش امسال تاسیس شده است که توسط مشاور رییسی جمهور افتتاح شد.

فضاهای بازی کودکان و امکانات ورزشی و مسیرهای پیاده متناسب در چارچوب الزامات طراحی های پارک های محلی تامین شده است و پیش بینی می شود با توجه به تراکم جمعیتی و نیاز این مناطق؛ بتواند بخش عمده ای از نیاز ساکنین این منطقه را برطرف کند همچنین حفاظت کاتودیک اسکله ۳۵ هزار تنی بندر تجاری کیش نیز با مبلغی بالغ بر ۳۴.۵ ملیارد ریال به بهره برداری رسید. بازدید از مجموعه بوگردی تک بادگیر کیش دیگر برنامه امروز بود.

دوچرخه های هوشمند وارد کیش شدند

در گام نخست ایستگاه های هوشمند با ٢٥٠ دوچرخه اشتراکی به منظور تسهیل در ارائه خدمات گردشگری به مسافران و ساکنین جزیره کیش فعالیت خود را آغاز کردند و تا پایان سال این ایستگاه ها تا تعداد ٧٠٠ دوچرخه هوشمند توسعه داده خواهد شد.

از ویژگی های این دوچرخه تکنولوژی می توان به ساخت،کیفیت و فناوری نو و مبتنی بر تکنولوژی های روز دنیا، از جمله بدون زنجیر، ترمز دیسکی و تکنولوژی شفت درایو و بدنه آلومینیومی آن اشاره کرد.

همچنین بدنه آلومینیوم موجب کاهش خوردگی در آب و هوای کیش و جلوگیری از خرابی و دوچرخه سواری راحت برای مشتریان می شود.

تعرفه ارائه خدمات به صورت پلکانی در نظر گرفته شده و برای هر نیم ساعت ۱۰ هزار تومان، یک ساعت ۱۵ هزار تومان، یک ساعت و نیم ۲۰ هزار تومان تعریف شده است و به زودی تعرفه حق اشتراک سه روزه هفتگی، ماهانه و سالانه در جهت کاهش هزینه های کیشوندان و گردشگران ارائه خواهد شد که در این تعرفه ها تخفیف ویژه نیز در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است در این پلتفرم کاربر می تواند با استفاده از اپلیکیشن تجهیزات دوچرخه ها و سایر وسایل حمل و نقل پاک در اپلیکیشن با انتخاب هر کدام و اسکن "کیو آر" کد قفل هوشمند آن را باز و سفر پاک خود را آغاز کند هزینه سفر از محل کیف پول یا به صورت آنلاین دریافت می شود و در پایان سفر پس از بستن قفل هوشمند انتخاب دکمه پایان سفر مشتری به پایان می رسد.

رشد سرمایه های مادی و معنوی در جزیره زیبای کیش

مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی؛ در حاشیه بهره برداری از پروژه های مختلف کیش در جمع خبرنگاران، آزاد سازی رینگ ساحلی منطقه و ایجاد دسترسی گردشگران و مردم به تمام زاویای جزیره زیبای کیش را یکی از اقدامات ارزشمند سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد و اظهار داشت: با آزاد سازی ۳۷ هکتار از سواحل کیش و اختصاص ۲۰میلیارد تومان برای طراحی و عملیات ساماندهی سواحل و نیز اجرای طرح های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری به سرمایه های مادی و معنوی جزیره زیبای کیش، افزوده شده است.

بانک با بیان این که در بیستم آبان هر سال روز "کیش" مراسم با شکوهی با هدف " معرفی کامل و دقیق تر از زیباترین جزایر کشور در خلیج فارس و موقعیت مهم استراتژیک جزیره کیش از نظر فرهنگ، ادب، تاریخ و سنت" این منطقه برگزار می شود افزود: مردمان بسیار هوشمندی که در طول تاریخ توانسته اند با "هنر، ادبیات، علم و دانش خود و با حضور در دریا و نگاهبانی تاریخی از " از سرمایه های کشور حفاظت کنند، قابل تقدیر و ستایش اند.

وی نقش مردم کیش در حفظ و توسعه و ارتقای جایگاه مهم "ادب و فرهنگ" این منطقه را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: با درود و سلام ویژه به مردم جزیره کیش، دست آنان را به خاطر تمام فداکاری ها به گرمی می فشاریم و در مقابل بزرگی، عظمت کیش و مردم این منطقه در حاشیه خلیج فارس زانو می زنیم و ادای احترام می کنیم.

مشاور رییس جمهور در خصوص بوم گردی هایی که مورد نیاز منطقه است و می تواند پیوند میان سنت و مدرنیته در جزیره کیش باشد افزود: به منظور استفاده مردم و آشنایی با فرهنگ بومی کیش و استفاده از ظرفیت های جدید این منطقه و آثار هنری و صنایع دستی در آینده نزدیک شاهد توسعه و تحول خوبی در این حوزه ها خواهیم بود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در رابطه با بهره برداری از "پارک بهارستان و آرین" واقع در فاز ۱و۲ شهرک نوبنیاد و سه اسکله تفریحی و گردشگری، باغ مجسمه گفت: اقدامات موثری در حوزه اجتماعی، فرهنگی، گردشگری و مردمی در این منطقه از جمله سه اسکله تفریحی و گردشگری که به نام مشاهیر کشور نام گذاری شده به انجام رسیده است. جالب آن که قرار است در سالگرد هر یک از این شعرا مراسم به خصوصی در این اسکله ها برگزار شود. 

مرتضی بانک در خصوص مجموعه آثار شماری از هنرمندان تجسمی کشور در باغ مجسمه با هدف پیوند فرهنگ عمومی و فرهنگ کیش با هنرمندان بزرگ کشور افزود: این اقدام مهم یک نمونه ارزشمندی است که می تواند برای احیای فعالیت های فرهنگی و هنری جزیره کیش تاثیر گذار باشد.

بانک تصریح کرد: در ادامه پروژه های هتل ۵ ستاره آرامیس پلاس و پارلمان زنان کیش افتتاح شدند که یکی از کارهای بسیار ارزشمند گردشگری، فرهنگی و اجتماعی است. تمام مقدمات لازم برای آغاز فعالیت پارلمان زنان در جزیره کیش فراهم شده است و آغاز پارلمان در چارچوب اساسنامه و آیین نامه خاص که مورد تصویب قرار گرفته است از این مجموعه رونمایی خواهد شد.

به گفته دبیر شورای عالی مناطق آزاد، زنان جامعه و کشور حضور ساختارمندی در فعالیت های کشور از طریق منطقه آزاد کیش خواهند داشت و می تواند نمونه و الگوی ارزشمندی برای کشور بوده و پیوند بیشتری میان فعالیت اجتماعی زنان با پیشرفت کشور فراهم شود.

وی افزود: انجام تمام این فعالیت ها در شرایط گسترش شیوع بیماری کرونا در سختی های کار را دوچندان کرده است. با این حال برای حفظ سلامتی افتتاح طرح ها به صورت برنامه ریزی شده با کمترین اجتماع مردمی برگزار شد. در عین حال برای آگاهی افکار عمومی اخبار و گزارش ها به صورت مجازی به صورت گسترده عرضه می گردد تا نشان داده شود که علی رغم وجود بیماری در کشور، فعالیت های توسعه ای، اجتماعی و عمرانی کشور ادامه دارد و با ایستادگی در مقابله با کرونا، گام های استواری در این مسیر برداشته شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied