شمانیوز
شما نیوز

شفافیت عملکرد و ارتباط با سهامداران، اولویت اصلی مدیران جدید شرکت شاهد

نشست صمیمی دکتر اسلام کریمی رئیس هیئت مدیره و دکتر ارسلان فتحی پور مدیرعامل شرکت شاهد به همراه دکتر سید امیرهوشنگ سعیدی مدیرعامل موسسه اندوخته شاهد با سهامداران در بستر آنلاین برگزار شد.

شفافیت عملکرد و ارتباط با سهامداران، اولویت اصلی مدیران جدید شرکت شاهد

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت شاهد، نشست صمیمی دکتر اسلام کریمی رئیس هیئت مدیره و دکتر ارسلان فتحی پور مدیرعامل شرکت شاهد به همراه دکتر سید امیرهوشنگ سعیدی مدیرعامل موسسه اندوخته شاهد با سهامداران در بستر آنلاین برگزار شد.

بر اساس این گزارش، دکتر اسلام کریمی رئیس هیئت مدیره شرکت شاهد، اولویت مدیران جدید این شرکت و شرکت های زیر مجموعه را شفافیت عملکرد و ارتباط با سهامداران عنوان کرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شاهد گفت: هیئت مدیره و مدیرعامل جدید شرکت تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا ضمن بهبود شرایط، نهایت شفافیت را در اقدامات خود داشته باشند و ضمن گزارش بدون واسطه به سهامداران عزیز، مقدمات حفاظت از سرمایه های این عزیزان را فراهم آورد.

دکتر کریمی افزود: شرکت شاهد در دوره جدید با حمایت های مهندس اوحدی معاون محترم رئیس جمهور و ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران قطعاً به جایگاه واقعی خود در اقتصاد کشور خواهد رسید تا ضمن صیانت از سرمایه خانواده های معظم و معزز شهد و ایثارگر، سهم خود را در رشد اقتصادی کشور بیشر کند.

وی اظهار داشت: شرکت شاهد و تمامی زیر مجموعه های آن با مدیریت خوب و کارآمد می توانند ضمن رشد سرمایه های سهامداران خود، نقش بسزایی در به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد کشور داشته باشند.

دکتر اسلام کریمی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه وضعیت موجود در کشور تاثیر منفی در رشد اقتصادی داشته و بازار سرمایه را نیز به مانند دیگر بخش ها دچار تلاطم کرده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت شاهد گفت: نوسانات اقتصادی موجود به تبع در شرکت شاهد به عنوان یکی از مجموعه های سهامی عام تاثیرگذار بوده به همین دلیل مدیریت جدید برای بهبود وضع موجود اقداماتی در دستور کار قرار داده است تا شرایط شرکت بهبود یابد.

در ادامه این نشست، دکتر سید امیرهوشنگ سعیدی مدیرعامل موسسه اندوخته شاهد گفت: اساسی ترین مشکل موسسه در بدو ورود بنده عدم پرداخت مطالبات تعدادی از سهامداران بود که به لطف خدا و حمایت ویژه ریاست محترم بنیاد شهید و دکتر کریمی ریاست محترم هیئت مدیره شرکت شاهد توانستیم این مطالبات را در روزهای اخیر پرداخت نماییم.

مدیرعامل موسسه اندوخته شاهد افزود: متاسفانه روند کاهشی قیمت سهام دیگر مشکل ما است که بخش اعظمی از آن مربوط به ریزش بازار بورس و وضعیت اقتصادی کشور و بخش دیگری نشات گرفته از مسائل داخلی موسسه است که با برنامه ریزی صورت گرفته هر چه سریع تر به دنبال رفع مشکلات هستیم تا بتوانیم با یاری خداوند شرایط را بهبود ببخشیم.

دکتر سید امیرهوشنگ سعیدی اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات موسسه اندوخته شاهد نبود زیر ساخت نرم افزاری مناسب برای پاسخگویی سریع، آسان و شفاف به سهامداران بود که با پیگیری های لازم در صدد رفع این مشکل هستیم.

وی در ادامه با تاکید بر اصلاح ساختاری موسسه اندوخته به منظور ایفای بهینه وظایف مجمعی و نظارت و کنترل بر عملکرد شرکت‌های تابعه بر برنامه محور شدن فعالیت و عملکرد کلیه شرکت‌های زیر مجموعه شاهد و نظم و انضباط مالی در امور شرکت ها اشاره کرد.

دکتر سعیدی اجتناب از فعالیت های موازی و جزیره ای شرکت ها، ایجاد هم افزایی در استفاده مطلوب و بهینه از کل توانمندی های اقتصادی بنیاد شهید را از راه های رسیدن به وضبت بهتر عنوان کرد و افزود: ان شاءالله با حمایت های شرکت شاهد و مکانیزم هایی که پیش بینی شده در صدد هستیم با بررسی بهترین روش افزایش سرمایه از بین روش‌های موجود، نه تنها اصل و منافع سهامدارن را حفظ کنیم، بلکه به تقویت بنیادی قیمت سهام و ارزش افزوده آن توجه ویژه داشته باشیم.

 مدیرعامل موسسه اندوخته شاهد گفت: سهامداران به عنوان مالک حق دارند در جریان اقدامات قرار بگیرند که در همین راستا تصمیم بر آن داریم کلیه ی فعالیت ها را بصورت شفاف به سمع و نظر سهامداران برسانیم.

پس از صحبت های دکتر سید امیرهوشنگ سعیدی مدیرعامل موسسه اندوخته شاهد، نوبت به دکتر ارسلان فتحی پور مدیرعامل شرکت شاهد رسید تا در خصوص برنامه ها و اقدامات این شرکت و شرکت های زیر مجموعه به بیان مطالب بپردازد.

مدیرعامل شرکت شاهد در ابتدا ضمن معارفه خود به سهامداران، از اهم برنامه های در دستور کار سخن گفت.

دکتر ارسلان فتحی پور اظهار داشت: هیئت مدیره جدید در بدو ورود به شرکت تصمیم گرفت  تمامی اقدامات را در یک اتاق شیشه ای قرار دهد تا سهامداران به عنوان مالکین واقعی شرکت در جریان موضوعات مختلف قرار بگیرند.

مدیرعامل شرکت شاهد افزود: شرکت شاهد با دارا بودن 18 شرکت زیر مجموعه دارای یک سرمایه خوب و با ارزش است به همین دلیل هیئت مدیره تصمیماتی را در خصوص شناسایی و جمع بندی دارایی های این شرکت ها اتخاذ کرده تا ارزش واقعی سهام شرکت نمایان شود.

دکتر فتحی پور گفت: سهام شرکت شاهد یکی از ارزشمندترین سهم های بازار سرمایه است که با برنامه ریزی و مدیریت صحیح می توان ارزش واقعی آن را بدست آورد و سرمایه سهامداران گرامی را افزایش داد.

مدیرعامل شرکت شاهد تصریح کرد: توصیه بنده به عنوان خادم سهامداران عزیز این است که سهام خود را واگذار نکنند زیرا ارزش واقعی سهام این شرکت را به خوبی می دانم و این نوید را به سهامداران می دهم ان شاءالله با تلاش مجموعه به زودی ارزش واقعی سهام نمایان خواهد شد.

دکتر ارسلان فتحی پور افزود: متاسفانه در گذشته برخی تصمیمات به درستی گرفته نشده و برخی از شرکت های به جای فعالیت در حوزه تخصصی خود در حوزه های دیگر ورود کرده و بعضا با موازی کاری به یکدیگر ضربه زده اند که به لطف خدا و با کار کارشناسی که هیئت مدیره در چند روز گذشته انجام داده است ضمن تصحیح این تصمیمات، برنامه ریزی های خوبی برای بهبود وضعیت شرکت ها اتخاذ خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شاهد در پایان گفت: سهامداران شرکت حق دارد نگران وضعیت سرمایه خود باشند و همانگونه که این عزیزان مطلع هستند بخش زیادی از نوسانات قیمت سهام شرکت مربوط به نوسانات کلی بازار سرمایه است اما ما به عنوان خادمان این عزیزان در راس مدیریت شرکت تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا ضمن بهبود وضع موجود، سرمایه های این عزیزان را به بالاترین بازدهی ممکن برسانیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied