شمانیوز
شما نیوز

غریب پور در جلسه بررسی اقدامات انجام شده در بخش معدن استان لرستان خبر داد:

پیگیری ایمیدرو برای اجرایی شدن 3 طرح صنایع معدنی در لرستان

رئیس هیات عامل ایمیدرو از پیگیری این سازمان برای اجرایی شدن 3 طرح صنایع معدنی در استان لرستان خبر داد.

پیگیری ایمیدرو برای اجرایی شدن 3 طرح صنایع معدنی در لرستان

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور در جلسه پایش اقدامات انجام شده در بخش معدن و صنایع معدنی استان لرستان با حضور نماینده سلسله و دلفان و مدیرکل صمت استان لرستان با بیان این مطلب گفت: ایمیدرو پیگیر اجرایی شدن طرح فولاد ازنا با ظرفیت تولید سالانه 1.9 میلیون تن با همکاری شرکت فولاد مبارکه است.

وی افزود: ایمیدرو همچنین پیگیر فعال سازی کارخانه تعطیل‌شده فولاد صدر خرم آباد با همکاری شرکت فولاد خوزستان است. با راه اندازی 2 کارخانه فولادسازی، زمینه توسعه صنایع پایین دستی فولاد در استان لرستان فراهم می شود.

 

حمایت از سرمایه گذاری یک طرح فرآوری فلزی دیگر در لرستان

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به حمایت ایمیدرو از آمادگی شرکت دنیای مس برای سرمایه گذاری در استان لرستان گفت: پس از انجام مطالعات برای احداث یک کارخانه در صنایع پایین دست (مس یا آلومینیوم) و مکان یابی مناسب، طرح احداث این واحد اجرایی خواهد شد.

شناسایی 53 محدوده فلزی و غیرفلزی

غریب پور با تقدیر از پیگیری نماینده سلسله و دلفان که در جلسه حضور داشت افزود با اشاره به شناسایی 53 محدوده فلزی و غیرفلزی در استان لرستان، تصریح کرد: از این تعداد، برای 3 محدوده، مجوز پروانه اکتشاف مصالح ساختمانی و سنگ تزئینی (در شهرستان دلفان) و 2 مجوز گواهی کشف مصالح ساختمانی (در شهرستان سلسله) صادر شده و اکتشافات تفصیلی محدوده های امیدبخش تا اسفند به پایان می رسد.

وی افزود: مطالعات امکان سنجی و سرمایه گذاری روی 3 طرح صنایع معدنی شامل تولید ورق های فلزی رنگی، تولید کربنات کلسیم رسوبی (PCC) و تولید شمش منیزیم از دولومیت در استان مذکور در حال انجام است که طبق پیش بینی ها، نتیجه مطالعات این طرح ها تا پایان آذر مشخص می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied