شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

چه میشود که آب حمام سرد و گرم میشود؟

حتما برای شما هم پیش آمده است که در پایان یک روز پرمشغله٬ به امید یک حمام گرم زیر دوش رفته و با صحنه آب سرد مواجه شدید. اگر تجربه این اتفاق را در فصل سرد داشته باشید کلافگی و ناراحتی آن بیشتر است. قطعا علت این اتفاق میتواند ناشی از اشکالی در آبگرمکن یا پکیج باشد. اگر گرم و سرد شدن آب به دفعات اتفاق میفتد باید برای رفع آن اقداماتی کرد تا در مواقع لازم نیاز به آب گرم غافلگیر نشوید.

چه میشود که آب حمام سرد و گرم میشود؟

حتما برای شما هم پیش آمده است که در پایان یک روز پرمشغله٬ به امید یک حمام گرم زیر دوش رفته و با صحنه آب سرد مواجه شدید. اگر تجربه این اتفاق را در فصل سرد داشته باشید کلافگی و ناراحتی آن بیشتر است. قطعا علت این اتفاق میتواند ناشی از اشکالی در آبگرمکن یا پکیج باشد. اگر گرم و سرد شدن آب به دفعات اتفاق میفتد باید برای رفع آن اقداماتی کرد تا در مواقع لازم نیاز به آب گرم غافلگیر نشوید.

 

برای رفع این مشکل چندین مورد را چک و بررسی کنید. حل برخی از این موارد ساده است و شخصا میتوانید آن را رفع کنید. اما برخی دیگر تخصصی بوده و باید توسط یک تعمیرکار حرفه ای بررسی و رفع شود. بنابرین ساده‌ترین راه‌کار استفاده از یک تعمیرکار آبگرمکن و پکیج است٬ اینجا کلیک کنید و اطلاعات بیشتری به دست آورید. در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت که در چه مواقعی نیاز به تعمیرکار دارید.

 

چک لیستی که باید برای رفع مشکل سرد و گرم شدن آب بررسی کنید

 

کاهش فشار آب ساختمان

 

هر گونه نوسان در فشار آب ساختمان، احتمال سرد و گرم شدن آب حمام را افزایش خواهد داد. حتی اگر از سرویسکار پکیج هم استفاده کنید، اولین موردی را که بررسی می‌کند، فشار آب است. لذا توصیه می‌کنیم در صورتی که با چنین مشکلی مواجه شده‌اید به بررسی پمپ آب اقدام کنید.

 

وجود جِرم در مبل صفحه‌ای (ثانویه)

 

متداول‌ترین مشکلی که ممکن است در پکیج‌های دیواری حمام رخ دهد، وجود جرم در آنهاست. به طور معمول برای هر پکیج یا حتی انواع آبگرمکن‌ها چنین مشکلی بعد از چند وقت استفاده از آنها رخ خواهد داد که میانگین بین 9 ماه تا 5 سال متغییر خواهد بود. بعضی از پکیج‌ها که از کیفیت بیشتری برخوردار هستند در مدت زمان بیشتری دچار جرم می‌شوند. در این گونه مواقع باید با استفاده از اسید اقدام به تمیز کردن مبدل صفحه‌ای کنید. میتوانید از تعمیرکاران کاربلد کمک بگیرید و برای این کار میتوانید این قسمت را ببینید.

 

1397070812150330815536744 - Copy (2)

 

خرابی در قسمت ترمیستور

 

وظیفه این قطعه در پکیج، تشخیص دمای آب است و در صورتی که به هر دلیلی این قطعه دچار ایراد شود، می‌تواند مشکلاتی از جمله سرد و گرم شدن آب حمام را در پی داشته باشد. تعمیر آبگرمکن یا پکیج در این‌گونه موارد به عهده تعمیرکار خواهد بود لذا اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید، خودسرانه اقدام به تعویض ترمیستور نکنید.

 

کم بودن فشار آب سرد

 

زمانی که فشار آب سرد بسیار پایین باشد، پر واضح است که آب به سرعت داغ شده و در این لحظه، ترمیستور اقدام به قطع کردن شعله خواهد کرد و در این صورت است که آب، گرم و سرد خواهد شد. بررسی فشار آب سرد اولین موردی است که باید در این‌گونه موارد انجام شود.

 

تنظیم نبودن شعله بلند دستگاه

 

به صورت کلی اگر شعله بلند آبگرمکن به درستی تنظیم نشده باشد ممکن است فشار آب گرم به پایین‌ترین حد خود برسد که در نتیجه سبب خاموش شدن دستگاه خواهد شد. این موضوع نیز می‌تواند دلیلی بر سرد و گرم شدن مداوم آب حمام باشد که برای رفع این موضوع باید از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.

 

خرابی سنسور فن

 

با اینکه احتمال رخ دادن چنین مشکلی بسیار کم است اما در هر صورت ممکن است به دلایل مختلفی سنسور فن خراب شود که همین امر باعث خواهد شد تا آب گرم به خوبی وارد لوله‌های حمام وارد نشود که در نتیجه سرد و گرم شدن آب را در پی خواهد داشت.

 

فاصله پکیج تا حمام

 

پر واضح است زمانی که پکیج از حمام فاصله زیادی داشته باشد، ممکن است آب خروجی از دوش حمام پس از طی کردن یک مسیر طولانی، دمای خود را از دست بدهد که در نتیجه سرد بودن آب را نتیجه خواهد داد. این مشکل در منازلی وجود دارد که از نقشه‌ی خوبی برخوردار نیستند. شاید تنها راه حل این مشکل عایق کردن لوله‌ی آب گرم باشد.

 

البته می‌توان از سیستم‌های گردش آب گرم نیز استفاده کرد. گفتنی است که در بعضی از خدمات تأسیسات آنلاین پکیج، نصب یک آبگرمکن دیواری در نزدیکی حمام توصیه می‌شود. توصیه می‌کنیم برای طراحی نقشه داخلی برای ساختمان‌های جدید این مورد را حتماً در نظر بگیرید.

 

نصب نشدن پکیج به صورت حرفه‌ای

 

یکی از اشکالاتی که برای اکثر منازل وجود دارد، نصب شدن پکیج به دست افراد کم تجربه است. در این صورت ممکن است هر گونه مشکلی در آب گرم حمام پیش بیاید. لذا در وهله اول اگر تمامی کارهای نصب پکیج توسط افراد ماهر انجام شود، کمتر مشکلی در متعادل بودن آب گرم و سرد حمام رخ خواهد داد. لذا توصیه می‌کنیم که حتماً از سرویسکارهای باتجربه در این امر کمک بگیرید. در غیر اینصورت ممکن است هزینه سرویس پکیج زیادی را متحمل شوید.

 

1397070812150330815536744 - Copy

 

خرابی جریان سنج

 

خراب شدن این قسمت از دستگاه مشکل سرد شدن آب گرم را به دنبال خواهد داشت. در واقع زمانی که آب گرم باز می‌شود این قسمت از دستگاه با ارسال یک پیام اشتباه به برد الکترونیک سبب تغییر دمای ناگهانی آب خواهد شد. پر واضح است که بررسی این مشکل باید به دست یک فرد متخصص انجام شود. البته برای تعمیر پکیج برای این بخش حتماً با متخصص تماس بگیرید.

 

سخن آخر

 

به طور کلی سرد و گرم شدن آب حمام خیلی زود باید رفع شود و نباید به مدت زیادی این مشکل پابرجا بماند، چرا که ممکن است علتی که باعث چنین مشکلی شده است، سبب بروز مشکلات جدی‌تری در دیگر قطعات پکیج یا آبگرمکن شود.

 

لذا توصیه می‌کنیم که برای حل و فصل چنین مشکلاتی سریعاً به نزدیک‌ترین سرویس‌کار پکیج اطلاع دهید یا برای سرویس و تعمیر پکیج خود اینجا کلیک کنید. معمولاً مشکل سرد و گرم شدن آب حمام با هزینه‌های اندکی قابل رفع خواهد بود مگر اینکه در حل کردن این مشکل سهل انگاری کرده و آن را به مدت زمان طولانی به حال خود رها کرده باشید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied