شمانیوز
شما نیوز

باهدف کاهش واردات در حال انجام است؛

توسعه شرکت‌های تولیدی در منطقه آزاد قشم

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه روند بازدیدهای مستمر خود از واحدهای تولیدی و طرح‌های عمرانی، اقتصادی و گردشگری جزیره از محل اجرای فاز دوم شرکت متحد احسان قشم بازدید کرد.

توسعه شرکت‌های تولیدی در منطقه آزاد قشم

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی در این بازدید که با حضور جمعی از مدیران این سازمان برگزار شد، تأکید داشت که بهره‌برداری از شرکت‌های دخانیات در منطقه آزاد قشم پس از مطالعه و برنامه‌ریزی دقیق و شناسایی بازارهای هدف،  در راستای تأمین نیازهای داخلی، پایان واردات و کاهش ارزبری صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین ایجاد اشتغال برای نیروهای کار موجود در قشم، توسعه تولید محصولات باکیفیت داخلی و کاهش میزان واردات را مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌های واحدهای تولیدی در این منطقه آزاد دانست.

بر اساس این گزارش، سازمان منطقه آزاد قشم در سال جهش تولید، با تمام توان از حضور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در این منطقه آزاد حمایت کرده و بر ادامه حرکت در مسیر تولید محصولات باکیفیت، باهدف تقویت کشور در حوزه‌های مختلف صنعتی و توسعه صادرات محصولات باکیفیت و همچنین کاهش وابستگی‌ به سایر کشورها تأکید دارد.

بر اساس این گزارش؛ شرکت متحد احسان قشم تولیدکننده انواع سیگار و سیگارت در حال حاضر در زمینی به مساحت 13 هزار مترمربع واقع در شهرک صنعتی طولا مستقر بوده و فعالیت خود را از اسفندماه 1396 را آغاز کرده است. با اجرای فاز دوم این مجموعه در سال جاری و با سرمایه‌گذاری ارزی معادل 3 میلیون و 200 هزار یورو  میزان اشتغال این مجموعه از 120 نفر (در فاز اول) به حدود 260 نفر افزایش پیداکرده است.

این کارخانه طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، توان تولید 6 میلیارد نخ سیگار به‌صورت سالانه را داراست که پس از انجام مراحل توسعه و اجرای فاز دوم، توان تولید آن به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود مراحل ساخت و تکمیل و تجهیز فاز دوم این شرکت متحد احسان قشم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied