شمانیوز
شما نیوز

فعالیت گروه سیار تست سریع کووید ۱۹ مرکز توسعه سلامت کیش

مرکزتوسعه سلامت کیش طرح نمونه گیری سریع از افراد علامت دار ، با هدف قطع زنجیره انتقال و پیگیری سریع بیماران را با جدیت اجرامی کند.

فعالیت گروه سیار تست سریع کووید ۱۹ مرکز توسعه سلامت کیش

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به اجرای گسترده طرح حاج قاسم سلیمانی درنقاط مختلف و محله های مسکونی کیش گفت: برای قطع سریع تر زنجیره انتقال بیماری و شناسایی وجداسازی افراد مبتلا ، طرح تست سریع کووید ۱۹ با تلاش واحد بیماریها و آزمایشگاه مرکز توسعه سلامت کیش درحال اجرا است.

وی افزود: با توجه به مشخص شدن جواب تست در ۳۰ دقیقه پیگیری و مراقبت افراد مبتلا سریع تر و امکان انتقال این بیماری به دیگران محدودتر می شود.

رضانیا گفت: رعایت ضوابط بهداشتی از سوی مردم و همچنین در دستگاه‌های اجرایی و اداری افزایش‌ یافته و این مهم سبب خارج شدن کیش از وضعیت قرمز شده است اما نگرانی ما از تجمعات و دور همی های شب یلدا است .

دکتر محمدرضا رضانیا با اشاره به زحمات شبانه روزی کارکنان بهداشت و درمان در ده ماه گذشته برای مبارزه با بیماری کرونا گفت: با همکاری مردم، شیوع کرونا را در کیش کنترل کردیم و هم اکنون میزان شیوع و بروز بیماری در جزیره کیش کاهش پیدا کرده است.

دکتر رضانیا با هشدار درباره تاثیر تجمعات خانوادگی و دور همی شب یلدا در افزایش آمارمبتلایان به کرونا تاکید کرد: اگر این دور همی‌ها کنترل نشود امکان ورود به دوره جدید بیماری در دو هفته آینده وجود دارد.

وی از مردم خواست که مراسم شب یلدا را در فضای مجازی برگزار کنند و از دورهمی‌های خانوادگی بپرهیزند و اجازه ندهند که این دورهمی چند ساعته سلامتی آن‌ها و اطرافیان را به خطر بیاندازد.

دکتر رضانیا رعایت نکردن این اصول را موجب بازگشت دوباره بیماری به جزیره دانست و گفت: اگر موازین بهداشتی و فاصله گذاری رعایت نشود ممکن است محدودیت‌های جدیدی در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: اعزام تیم سیار نمونه گیری کووید۱۹ در محلات،کارگاه ها و مجموعه های پر خطر،آموزش به بیماران کرونایی برای جداسازی بیماران از سایر افراد، آموزش و گندزدایی اماکن و وسایل و محیط های کار و پیگیری وضعیت بیماران و مراقبت از آنها از جمله اقداماتی است که مدافعان سلامت در مرکز توسعه سلامت کیش در راستای مدیریت و کنترل کرونا انجام داده و همچنان در حال خدمت رسانی به مردم بهویژهساکنان کیش هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر استفاده از ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش تجمعات موجب شده میزان شیوع بیماری تا حدودی کنترل و کاهش یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied