شمانیوز
شما نیوز

کاهش قیمت مرغ به حدود ۲۰هزار تومان

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: با توجه به افزایش ورودی نهادهها در سامانه بازارگاه و توزیع آن در ۱۰ روز اخیر، اکنون قیمت گوشت مرغ برای مصرف کنندگان به حدود نرخ مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است.

کاهش قیمت مرغ به حدود ۲۰هزار تومان

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: با توجه به افزایش ورودی نهادهها در سامانه بازارگاه و توزیع آن در ۱۰ روز اخیر، اکنون قیمت گوشت مرغ برای مصرف کنندگان به حدود نرخ مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است.

«محمدعلی کمالی» عرضه گوشت مرغ منجمد و گرم توسط شرکت پشتیبانی امور دام را در متعادل شدن بازار گوشت موثر دانست و افزود: اکنون به طور میانگین قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در سطح کشور نزدیک ۱۶ هزارتومان معامله می شود که در صورت تامین ۱۰۰ درصدی نهاده های تولید به نرخ مصوب باز خواهد گشت.

به گفته وی، طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ۱۴ هزارو ۴۰۰ تومان تعیین شده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران، آنالیز قیمت ها هر کیلوگرم مرغ زنده از ۲۰ اسفندماه ۹۸ تا اواسط خرداماه (طی مدت سه ماه) که مرغداران امکان تامین نهاده ها با نرخ های مصوب را نداشتند ۱۶ هزارو ۷۰۰ تومان برآورد شده بود و اظهارداشت: در آن زمان مرغداران روی هر کیلوگرم مرغ بیش از دو هزار تا سه هزار تومان ضرر می دادند.

کمالی تصریح کرد: تولیدکنندگان برای جوجه ریزی و ادامه تولید نیازمند نقدینگی و تامین ۱۰۰ درصدی نهاده ها با نرخ های مصوب هستند.

وی ادامه داد: کمبود نهاده ها با نرخ مصوب و پایین بودن کیفیت موجب افزایش قیمت گوشت مرغ در ماه های اخیر شد.

احتمال کاهش جوجه ریزی به دلیل نگرانی تولیدکنندگان از فشارهای تعزیراتی

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: اکنون فشارهای تعزیرات موجب نگرانی هایی برای تولیدکنندگان و مرغداران شده تاجایی که در استان های هرمزگان و مرکزی برخوردهایی با تولیدکنندگان شده است.

به گفته وی، پیش از این در استان تهران ۴۰ مرغداری به دلیل اینکه مرغشان توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری نشد و محصول خود را به ناچار به بازار عرضه کردند، جریمه شدند.

وی اظهارداشت: ادامه فشارهای تعزیراتی و برخوردهای این چنینی می تواند موجب کاهش جوجه ریزی در دوره های بعدی شود که به طور مجدد می تواند نوسان قیمت بازار مرغ را به دنبال داشته باشد.

کمالی ادامه داد: به طور حتم بازار گوشت مرغ نیازمند حضور سازمان های بازرسی و نظارتی است اما برخوردهای نامناسب و جریمه های سنگین می تواند تولیدکنندگان را از این عرصه خارج کند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران براین باور است که تولیدکننده باید از نرخ محصول تولیدی خود راضی باشد در غیر اینصورت محصولی که به زور از تولیدکننده با قیمت های پایین خریداری می شود می تواند مشکل داشته باشد.

 طبق مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار در آذرماه، نرخ هر کیلوگرم ذرت و جو در مبادی ورودی یک هزار و ۷۰۰ تومان، دانه سویا سه هزار ۱۰۰ تومان و کنجاله سویا سه هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شد، در حالی که قیمت هر کیلوگرم ذرت بیش از چهار هزارتومان و کنجاله سویا بیش از ۱۵ هزارتومان در بازار آزاد به فروش می رسد.

طی دو تا سه هفته گذشته قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار سراسر کشور به علت کاهش جوجه ریزی در مهرماه امسال ناشی از کمبود نهاده ها با نرخ مصوب بین ۳۵ هزار تا ۴۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسید.

طی روزهای اخیر شرکت پشتیبانی امور دام کشور اقدام به توزیع یک هزارو ۵۰۰ تا دو هزار تن گوشت مرغ در بازار سراسر کشور کرده که از این میزان ۹۵۰ هزارتن گوشت مرغ گرم و مرغ منجمد در بازار استان تهران با نرخ های مصوب گوشت مرغ گرم ۱۸ هزارو ۵۰۰ تومان و مرغ منجمد ۱۵ هزار تومان عرضه می شود.

 

 

منبع: ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied