شمانیوز
شما نیوز

زیر ساخت های مناسب کیش برای توسعه گردشگری علمی و نمایشگاهی

منطقه آزاد کیش با امکانات مناسب اقامتی، تفریحی، گردشگری و خدماتی می تواند به مرکز برگزاری همایش های ملی و بین المللی تبدیل شود.

زیر ساخت های مناسب کیش برای توسعه گردشگری علمی و نمایشگاهی

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این جزیره به دلیل ظرفیت ها و زیر ساخت های مناسبی که در نتیجه سال ها تلاش دولتمردان ایجاد شده است ، هر سال و در تمامی فصول میزبان رویداد، همایش، کنفرانس، سمینار و سمپوزیوم های ملی و بین المللی در حوزه های اقتصادی ، تجاری، علمی،آموزشی ، هنری و پزشکی بوده است.

 

سالن های چند منظوره با امکانات جانبی و تجهیزات کامل جهت برگزاری چنین رویدادهایی در "مرکز همایش های بین المللی کیش" در فضایی به وسعت 13000 متر مربع و سالن بزرگ نمایشگاهی در محوطه جنبی فرودگاه بین المللی کیش از جمله زیرساخت هایی است که به همت سازمان منطقه آزاد کیش و با هدف میزبانی شایسته همایش ها و نمایشگاه های ملی و بین المللی در این منطقه آزاد مهیا شده است .

در مرکز همایش های بین المللی کیش ، 6 سالن خلیج فارس، ابن سینا، رازی ، ابوریحان، خوارزمی و ملاصدرا به ترتیب با ظرفیت میزبانی از 750، 110 ، 60 ،49 ، 44 و 34 نفر، اتاق های مذاکره با چیدمانهای مناسب، همچنین فضای نمایشگاهی مطلوب و رستورانی جهت پذیرایی همزمان از 400 میهمان، امکاناتی است که برای برگزاری همایش های مختلف ملی و بین المللی ایجاد شده است.

طراحی منحصر به فرد، اجرای پیشرفته ترین سیستم صوتی وتصویری، استفاده از باندهای حرفه ای باحجم بالای صدا، تجهیز باسیستم های تصویر برداری و دوربین های پیشرفته، نورپردازی حرفه ای مناسب برگزاری تئاتر ، کنسرت و دیگر برنامه های فرهنگی و هنری ، قابلیت پخش تصاویر دوربین های همزمان با اجرا دو دستگاه Video Wall، استفاده از ویدئو پرژکتور جهت پخش اسلاید ها با فرمت های مختلف ، دارا بودن پرده نمایش استاندارد سینمایی ،امکان ضبط و پخش دیجیتال با کیفیت بالا ، مجهز بودن به سیستم ترجمه همزمان 10 کاناله و همچنین سرویس اینترنت بی سیم را می توان از جمله امکانات پیشرفته سالن همایش 750 نفری خلیج فارس به عنوان بزرگترین سالن مرکز همایش های بین المللی کیش برشمرد.

در هریک از سالن های دیگر این مجموعه نیز امکانات متناسب با برگزاری اجلاس های مختلف با ظرفیت های کمتر فراهم شده که توجه بسیاری ازبرگزار کنندگان رویدادها را به خود جلب می کند.

همچنین این مجموعه مجهز به 6 اتاق مذاکره با چیدمان های مختلف برای برگزاری نشست ها و کارگروهای تخصصی و امکان برگزاری نمایشگاه های جانبی مرتبط با همایش ها در سالن های همجوار است.

دارا بودن اتاق های گریم و پرو برای اجرای برنامه های تئاتر و نمایش زنده ، دو سالن کارگاهی (Workshop ) نشست های تخصصی ، کافی شاپ و رستوران با فضایی زیبا و دلنشین و امکانات مناسب پذیرایی میان وعده همایش ها در تالار اصلی، اتاق مخصوص میهمانان ویژه و مقامات ( VIP )با تجهیزات مناسب حفاظتی و پذیرایی و اتاق خبرنگاران از امکانات متعدد مرکز همایش های بین المللی منطقه آزاد کیش است.

در کنار این ظرفیت ها ، وجود هتل های مدرن و مراکز اقامتی و پذیرایی فراوان ، امکانات بسیار خوب بندری و فرودگاهی و بی نیاز بودن از دریافت روادید برای میهمانان خارجی ، شرایط مطلوبی را فراهم کرده تا جزیره کیش یکی از بهترین گزینه های ملی و منطقه ای برای برگزاری همایش های مطرح بین المللی باشد.

کیش در سال ١٣٩٨ بیش از ٢٨٧ همایش و رویداد ملی و بین المللی را میزبانی کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied