شمانیوز
شما نیوز

بر اساس اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛

بیستم دیماه، آخرین مهلت ثبت اطلاعات انبارهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

بر اساس اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛ بیستم دیماه، پایان مهلت ثبت مشخصات انبارهای تحت مالکیت صاحبان واحدهای صنفی، صنعتی ـ تجاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از طریق سامانه جامع انبارهای مناطق به نشانی اینترنتی wms.freezones.ir تعیین شد.

بیستم دیماه، آخرین مهلت ثبت اطلاعات انبارهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

به گزارش شمانیوز به نقل از فرینا، بیست و نهمین جلسه کنترل پروژه برنامه‌های اجرایی پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز از مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی به موضوع بررسی آخرین وضعیت راه‌اندازی سامانه انبارها اختصاص داشت.

در این جلسه ضمن تأکید بر کنترل دقیق گردش کالا در کشور و شفاف‌سازی در این حوزه بیستم دیماه پایان مهلت ثبت مشخصات انبارهای تحت مالکیت صاحبان واحدهای صنفی، صنعتی و تجاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از طریق سامانه جامع انبارهای مناطق به نشانی اینترنتی wms.freezones.ir  تعیین شد.

با توجه به گذشت بیش از 4 ماه از زمان راه‌اندازی سامانه جامع انبارهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و صدور ابلاغیه‌های متعدد در این خصوص؛ بنا به تصمیم اعضای جلسه پس از پایان مهلت مذکور، فعالیت واحدهایی که از ثبت اطلاعات در سامانه یاد شده خودداری کنند با محدودیت‌هایی از سوی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه مواجه خواهد شد.

همچنین در اجرای ماده 24 آیین‌نامه اجرایی مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر ارسال اطلاعات انبارهای موجود در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی به سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا؛ مقرر شد ساز و کار فنی و نحوه تبادل و دریافت اطلاعات، رسید و حواله‌های صادره از سامانه انبارهای ویؤه مناطق با محوریت ستاد تعیین و عملیاتی شود.

بررسی آخرین وضعیت اجرای سهمیه واردات کالای همراه مسافر، موانع ثبت سفارش و رفع تعهدات ارزی و نیز اجرای طرح یکسان‌سازی فرآیندهای گمرکی در مبادی ورودی با استقرار و بهره برداری از سامانه جامع امور گمرکی در این مناطق از دیگر محورهای بحث و تصمیم‌گیری در این جلسه بود.

جلسه کنترل پروژه برنامه‌های اجرایی پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز از مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با حضور مشاورین و مدیران ارشد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی و نمایندگانی از بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک ایران به ریاست زارعی، مدیرکل امور اقتصادی و بهبود فرآیندهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محل ستاد برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied