شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس:

فاز دوم پتروشیمی ایلام به همت متخصصان داخلی راه‌اندازی شد

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از راه‌اندازی فاز دوم پتروشیمی ایلام به دست متخصصان داخلی خبر داد و گفت: ۷۱ درصد تجهیزات این فاز از شرکت‌های داخلی تأمین شده است.

فاز دوم پتروشیمی ایلام به همت متخصصان داخلی راه‌اندازی شد

به گزارش شمانیوز به نقل از اقتصاد و بیمه ، جعفر ربیعی امروز (پنجشنبه، چهارم دی‌ماه) در آیین بهره‌برداری رسمی واحد الفین و گوگردزدایی پتروشیمی ایلام از جمله طرح ملی وزارت نفت، اظهار کرد: مگاپروژه بیدبلند خلیج فارس هم در روزهای آینده با فرمان رئیس جمهوری گشایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست پتروشیمی ایلام در سال ۹۳ به بهره‌برداری رسید، افزود: امروز زنجیره پتروشیمی ایلام را با طرح تولید اتیلن از گازها و میعانات گازی که از پالایشگاه گازی دریافت می‌کند و واحد گوگردزدایی به بهره‌برداری رسمی می‌رسند.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: فاز دوم پتروشیمی ایلام با مجموع رقم سرمایه‌گذاری ۸۶۶ میلیون یورو اجرا شده است.

ربیعی با بیان اینکه عملیات نصب، پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی فاز دوم پتروشیمی ایلام بدون حضور کارشناسان و شرکت‌های خارجی و به همت شرکت‌های ایرانی انجام شده است، تصریح کرد: ۷۱ درصد تجهیزات این فاز از شرکت‌های ایرانی و در داخل تأمین شده است.

وی با اشاره به اینکه فاز دوم پتروشیمی ایلام برای حدود ۱۳۰۰ نفر در زمان ساخت و ۱۹۰ نفر به‌طور مستقیم و ۶۵۰ نفر به‌طور غیرمستقیم در زمان بهره‌برداری اشتغال ایجاد کرده است، گفت: بیش از ۹۰ درصد کارکنان پروشیمی ایلام بومی استان هستند.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به طرح‌ها و برنامه‌های بسیار هلدینگ خلیج فارس و شرکت‌های زیرمجموعه برای توسعه صنایع پایین‌دستی اشاره و اظهار کرد: طرح تولید پلی‌پروپیلن از پروپیلن تولیدی پتروشیمی ایلام در پایین دست این مجتمع در حال اجراست که ۵۲ درصد پیشرفت دارد و محصول بسیار با ارزشی تولید خواهد کرد.

ربیعی افزود: ساخت یک پارک پلی‌پروپیلن در کنار این واحد پیش‌بینی شده است که خوراک آن را هلدینگ خلیج فارس تضمین می‌کند و با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان بخش خصوصی انجام می‌شود که ثروت‌آفرینی و اشتغالزایی بالایی را به وجود خواهد آورد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied