شمانیوز
شما نیوز

اجرای طرح مدیریت ریسک ایمنی برخورد با آهوان درفرودگاه کیش

علی عرب از اجرای طرح مدیریت ریسک ایمنی برخورد در فرودگاه بین المللی کیش با هدف افزایش ایمنی پروازها خبرداد.

اجرای طرح مدیریت ریسک ایمنی برخورد با آهوان درفرودگاه کیش

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش علی عرب مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش، از طرح جمع آوری و انتقال آهوان فرودگاه بین المللی کیش براساس دستورالعمل های بین المللی (ICAO) و سازمان هواپیمایی کشوری و اجرای بخشنامه فرآیند "مدیریت ریسک ایمنی برخورد پرندگان و حیوانات" خبر داد.

وی برقراری حمل ونقل هوایی ایمن در فرودگاه بین المللی کیش، تامین ایمنی پروازها و جلوگیری از برخورد پرنده ها و حیوانات با هواپیما، تأمین سلامت مسافران و پیشگیری از خسارات و تلفات احتمالی را از جمله اهداف اجرای این دستورات عنوان کرد.

علی عرب در ادامه افزود: طرح مدیریت ریسک ایمنی برخورد با آهوان در فرودگاه بین المللی کیش و انتقال آهوها از محدوده فرودگاهی به بیرون محوطه فنس کشی شده، با هدف حفظ زندگی آهوان کیش و جلوگیری از مخاطرات پروازی انجام شد.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش گفت: این آهوان پیش از نو سازی و ترمیم حصار فرودگاه داخل محدوده شده بودند و پس از بازسازی و تکمیل فنس کشی، امکان ورودآنها به محدوده فرودگاهی وجود نخواهد داشت.

علی عرب با اشاره به اینکه عملیات جمع آوری آهوان از مرداد سال 97 تا کنون انجام شده است افزود: تاکنون 250 رأس آهو به روش جَرگه ای و با موتورسیکلت های تریل آفرود با حضور کارکنان اداره محیط زیست از محوطه داخلی فرودگاه بین المللی کیش جمع آوری و به بیرون از فرودگاه منتقل شده اند و در تمامی طرح های اجرا شده حفاظت از آهو و سلامت آن مد نظر بوده است.

وی تصریح کرد: برخورد حیوانات و پرندگان با هواپیما امری اجتناب ناپذیر است و این طرح برای کاهش حوادث و حفظ جان و حیات آهوان ایرانی به اجرا درآمده است.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش با تاکید بر نگاه توسعه‌ای این شرکت دراجرای طرح های مختلف گفت: مصمم هستیم تا با افزودن فناوری های جدید فرودگاهی؛ زیرساخت های مناسب ایمن‌سازی پروازها و حمل ونقل هوایی ایمن را در فرودگاه بین المللی کیش فراهم کنیم.

لازم به ذکراست جزیره کیش دارای بیش از 750 راس آهو از گونه موسوم به گازلا بوده که در لیست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت از محیط زیست به عنوان گونه آسیب پذیر ثبت شده است و علاوه بر جزیره کیش در مناطق مختلف کشور نیز اقدامات حفاظتی برای این گونه از آهوان در حال اجرا است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied