شمانیوز
شما نیوز

قائم مقام خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:

دوره جدیدی از همکاری خانه صنعت، معدن و تجارت با سازمان تامین اجتماعی آغاز شده است

قائم مقام خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در دیدار با مدیرکل جدید فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی، همکاری خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با سازمان تامین اجتماعی در حوزه فرهنگی، ارتباطی و آموزشی را سرآغاز دوره جدیدی در توسعه تعامل با این سازمان دانست.

دوره جدیدی از همکاری خانه صنعت، معدن و تجارت با سازمان تامین اجتماعی آغاز شده است

به گزارش شمانیوز، قائم مقام خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در دیدار با مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی، همکاری خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با سازمان تامین اجتماعی در حوزه فرهنگی، ارتباطی و آموزشی را سرآغاز دوره جدیدی در روابط این تشکل صنفی با سازمان تامین اجتماعی ارزیابی کرد.

مهندس آرمان خالقی گستره فعالیت خانه صمت ایران را وسیع دانست و گفت: حوزه ارتباط خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به عنوان یک تشکل صنفی با کمیسیون های مختلف مجلش شورای اسلامی و حوزه ریاست و مرکز پژوهش های آن در ارتباط است، همچنین ارتباطات بسیار مطلوبی با قوه قضائیه داریم که این تعاملات منجر به عقد تفاهم نامه برای بهبود فضای کسب و کار شده است.

عضو و قائم مقام خانه صمت ایران نوع ارتباط این تشکل صنفی با سازمان تامین اجتماعی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در گذشته کارنامه سازمان تامین اجتماعی در حوزه ارتباط و تعامل با تشکل های صنفی خوب نبود و ضعف ارتباطی و فرهنگی باعث شده بود در نگاه جامعه کارفرمایی از این سازمان به دستگاهی پول ستان یاد شود.

خالقی توسعه خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی را از نظر بهبود شاخص های عملکردی بسیار موثر ارزیابی کرد و گفت: استمرار برگزاری جلسات شورای راهبردی شرکای اجتماعی با مدیرعامل، معاونین و مدیران ستادی سازمان تامین اجتماعی و پیگیری موضوع احیای شورای عالی تامین اجتماعی در قالب طرح تقویت اصل سه جانبه گرایی از جمله درخواستها و انتظارات قانونی شرکای اجتماعی سازمان است که امیدواریم در دوره جدید همکاریها  و با مساعدت و همراهی مدیران حوزه فرهنگی عملیاتی شود.

وی تقویت ارتباط ادارات کل بیمه ای تامین اجتماعی در استان های مختلف کشور با خانه های صنعت، معدن و تجارت را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه حوزه فعالیت خانه های صمت در استانها توسعه یافته است و صدور برخی مجوز ها به انها تفویض اختیار شده است، انتظار داریم با همکاری اداره کل فرهنگی و اجتماعی زمینه برگزاری گردهمایی غیر حضوری (وبینار) با مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی، مدیران کل بیمه ای استانها با مسئولان خانه های صمت در استان های مختلف کشور فراهم شود.

خالقی تعریف بسته های آموزشی خاص برای اعضای خانه های صمت را ضروری دانست و گفت: امیدواریم با توسعه ارتباطات دو سویه بتوانیم برای تمامی کارفرمایان کارگاه های جدید التاسیس دوره آموزشی  ویژه تعریف کنیم. 

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه به تببین برنامه های اداره کل فرهنگی و اجتماعی پرداخت و گفت: با توجه به بررسی هایی که انجام داده ایم تلاش خواهیم کرد در حوزه کار و تامین اجتماعی وکیل مدافع خوبی برای شرکای اجتماعی سازمان باشیم.

دکتر علی جهانی افزود: اعتقاد داریم که چنانچه کارفرمایان و کارآفرینان تقویت شوند در نهایت سود و منافع آن برای تامین اجتماعی خواهد بود.

وی با اشاره به هزینه های تامین اجتماعی در 9 ماه گذشته گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدود شدن فعالیت بسیاری از مشاغل در 8 ماه گذشته 800 هزار نفر مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری شده اند. سازمان تامین اجتماعی در چند ماه گذشته نزدیک به 6 هزار مستمری ناشی از فوت برقرار کرده است. در همین مدت هزینه های درمانی سازمان حدود 22 تا 25 درصد افزایش داشته است.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعیبا تحلیل وضعیت کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی تصریح کرد: حدود 86 درصد کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی صنفی و در رده کارگاه های کوچک تعریف می شوند و تنها حدود 14 درصد کارگاه های تحت پوشش تامین اجتماعی دارای فراوانی تعداد بیمه شده و جزو کارگاه های بزرگ  هستند. همچنین بر اساس بررسی های انجام شده حدود 40 تا 60 درصد کارگاه ها در شهرک های صنعتی نیمه فعال و غیر فعال شده اند که نشان از وضعیت نامتعادل و بحرانی این بخش دارد.

جهانی 45 درصد زیر ساخت قانونی تامین اجتماعی (22 ماده قانون تامین اجتماعی) را مرتبط با حوزه فعالیت کارفرمایان دانست و گفت: با تعیین محور های عملیاتی در حوزه فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان تلاش می کنیم با فعالیت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گره از مشکلات بیمه ای کارفرمایان به صورت موردی، منطقه ای و کشوری بگشاییم.

وی افزود: معتقدیم سه جانبه گرایی باید بر اساس ضریب نقش عناصر مختلف تعریف و تبیین شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در اداره کل فرهنگی و اجتماعی خاطر نشان کرد: پاسخگویی در فضای مجازی و حضوری، توسعه ارتباط با مدیران ادارات کل بیمه ای استانها از طریق ویدئو کنفرانس تهیه دستورالعمل جامع جهت برقراری ارتباط با شرکای اجتماعی و ابلاغ آن به استانهای مختلف به منظور توسعه ارتباطات اثر بخش با مخاطبان و رفع مشکلات بیمه ای آنها و تلاش برای رفع مشکلات کارفرمایان ناشی از اجرای قانون بازنشستگی  سخت و زیان آو و تغییر نگرش حمایتی - امدادی به نگرش مبتنی بر محاسبات بیمه ای از جمله  برنامه های مورد نظر این اداره کل است.

جهانی با تقدیر از طرح تجلیل از شهدای خدمت سازمان تامین اجتماعی که از سوی خانه صنعت، معدن و تجارت ارائه شده است، آمادگی اداره کل فرهنگی و اجتماعی جهت ارائه این پیشنهاد به مدیرعامل سازمان را اعلام کرد.

در بخشی از این جلسه سید مهدی سهل آبادی مسئول روابط عمومی و دکتر فراز مسئول آموزش خانه صنعت،معدن و تجارت ایران به موضوعاتی نظیر تقویت اصل سه جانبه گرایی، تهیه پیوست فرهنگی برای برنامه ها و بخشنامه ها، تقدیر از شهدای خدمت تامین اجتماعی توسط اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، ترویج آموزه های تامین اجتماعی در قالب طرح سفرای تامین اجتماعی اشاره و بر افزایش تعاملات تاکید کردند.

 

منبع: اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied