شمانیوز
شما نیوز

با امضای تفاهم نامه ساخت دکل‌های حفاری ویژه آب‌های کم عمق صورت می گیرد:

ساخت اولین دکل‌حفاری کاملا ایرانی در ایزوایکو

در دومین روز بیست ‌و پنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تفاهم نامه طراحی و ساخت دستگاه دکل حفاری پایه‌ دار دریایی برای توسعه میادین نفت و گاز آب‌های کم عمق خلیج فارس بین مجتمع کشتی سازی فراساحل ایران (ایزوایکو) و شرکت حفاری شمال به امضاء رسید.

ساخت اولین دکل‌حفاری کاملا ایرانی در ایزوایکو

به گزارش شمانیوز، بر اساس این تفاهم نامه که حمید رضائیان اصل مدیرعامل ایزوایکو و مسعود عیدی، مدیرعامل شرکت حفاری شمال آن را امضاء کردند ، زمینه برای توسعه میادین جدید نفت و گاز ، تعمیر و حفظ و نگهداشت تولید در آبهای کم عمق خلیج فارس فراهم شد.

موضوع این تفاهم نامه همکاری و مشارکت ایزوایکو و شرکت حفاری شمال در طراحی و ساخت یک دستگاه حفاری دریایی از نوع جک آپ است.

در این مراسم مدیرعامل شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با اشاره به ورود ایزوایکو به بازار تعمیرات دکلهای حفاری از سال ۹۰ تا کنون گفت: ایزوایکو برای نخستین بار با تعمیر موفق سکوی مدرس توانایی خود را در این بخش به اثبات رساند تا جایی که امروز این شرکت به عنوان هاب تعمیرات دکل‌ های حفاری در کشور است.

حمید رضائیان اصل با اشاره به تعرفه های رقابتی شرکت ایزوایکو تصریح کرد: تعرفه تعمیرات در شرکت ایزوایکو نسبت به شرکت های کشتی سازی در منطقه ۳۰ درصد ارزان تر و به صرفه تر است.

رضائیان اصل در ادامه با قدردانی از مدیران ارشد شرکت حفاری شمال از حسن اعتماد آنها نسبت به ایزوایکو تشکر کرد و گفت: این اتفاق نقطه‌ی عطفی در صنعت دریایی و صنعت حفاری کشور خواهد شد و نام همه‌ی شما در تاریخ این صنعت به ثبت خواهد رسید.

در ادامه مدیرعامل شرکت حفاری شمال نیز با اشاره به نیاز کشور به دکل های حفاری گفت: این اتفاق مهم همیشه یکی از آرزوهای من بوده و تحقق آن گامی ارزشمند در توسعه میادین نفت و گاز کشو خواهد بود.

مسعود عیدی با اشاره به کیفیت خوب کالاهای ایرانی گفت: امروز مفتخریم که با وجود موارد مشابه خارجی خریدار کالای با کیفیت ایرانی هستیم و به امید خدا ایرانی ترین دکل حفاری را خواهیم ساخت.

شرکت حفاری شمال پیشتر تعمیرات اساسی دکل حفاری دریایی سحر ۲ را به شرکت ایزوایکو (از شرکت های تابعه ایدرو) واگذار کرده بود که پس از انجام موفق اورهال این سازه دریایی و فعالیت برای حفاری و یا تعمیر بیش از ۲۰ حلقه چاه زمینه افزایش بیست هزار بشکه‌ای تولید نفت فراهم شده است.

 

منبع: ایدرونیوز

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied