شمانیوز
شما نیوز

ساخت بیش از ۱۰ هزار قطعه یدکی و صنعتی ایرانی در پتروشیمی بندرامام

پتروشیمی بندرامام موفق شد با تلاش کارشناسان و متخصصان خود ساخت قطعات کاربردی واحدهای تولیدی خود را به بیش از 10 هزار قطعه برساند.

ساخت بیش از ۱۰ هزار قطعه یدکی و صنعتی ایرانی در  پتروشیمی بندرامام

 با ابلاغ حمیدرضا رستمی، مدیرعامل شرکت در سال 1397،کمیته ساخت داخل با ساختاری جدید و استراتژی نوین همسو با اهداف کلان سازمان شکل گرفت.

کمیته ساخت داخل پتروشیمی بندرامام، با استراتژی و نقشه راه مشخص و تدوین شده همچون توسعه روابط با شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های معتبر داخلی، توسعه سیستم‌های ایجاد رقابت سالم، توسعه حق مالکیت معنوی، توسعه روابط با شرکت‌های منطقه به‌منظور دستیابی به اهداف مشترک، توسعه روابط بلندمدت و سودآور با سازندگان معتبر داخل کشور، تقویت و توسعه زیرساخت‌های مرتبط با فرآیند ساخت داخل در محیط داخلی شرکت، توسعه روابط با صنایع بزرگ داخلی با هدف تقویت ایده‌های نوآورانه در بخش‌های ساخت قطعات یدکی، کاتالیست‌ها و کمیکال‌ها فعالیت می‌کند.

فعالیت کمیته ساخت داخل سبب شناسایی 41 هزار و 263 قطعه در پتروشیمی بندرامام شد که پتانسیل ساخت داخل را دارند و کمیته ساخت داخل این شرکت بیش از 10 هزار قطعه را داخلی‌سازی کرده است.

گفتنی است در فرآیند واحدهای تولیدی پتروشیمی بندرامام 187 کاتالیست کاربرد و استفاده دارند که کمیته ساخت داخل شرکت با فعالیت گسترده در بخش بومی سازی کاتالیست‌های پلیمری و غیر پلیمری، توانسته تاکنون با مشارکت و همکاری شرکت‌های دانش بنیان داخل کشور نود و نه کاتالیست و کمیکال واحدهای تولیدی شرکت را داخلی سازی کند.

با این اقدامات، نزدیک به 53 درصد از کاتالیست‌های مورد استفاده واحدهای تولیدی پتروشیمی بندرامام تاکنون به دست کارشناسان و متخصصان شرکت بومی سازی شده است.

شایان‌ذکر است با استراتژی ابلاغی از سوی مدیرعامل پتروشیمی بندرامام به کمیته ساخت داخل ، چشم‌انداز این کمیته تأمین و بومی سازی 70 درصد از مواد شیمیایی و کاتالیست‌ها  و همچنین داخلی سازی 40 درصد از قطعات یدکی مورد نیاز شرکت تا سال 1403 است.

 

منبع: روابط‌عمومی پتروشیمی بندرامام

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied