شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

در حال رایزنی برای تامین منابع افزایش مجدد حقوق بازنشستگان هستیم

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان همواره در اولویت برنامه های این سازمان بوده است، گفت: برای افزایش مجدد حقوق بازنشستگان تلاش می کنیم و در همین رابطه نامه ای برای رئیس جمهور محترم نوشتم و ایشان همان روز دستور مساعد صادر کردند. از طریق رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه نیز پیگیر این موضوع هستیم.

در حال رایزنی برای تامین منابع افزایش مجدد حقوق بازنشستگان هستیم

دکتر مصطفی سالاری در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین افزود: افزایش حقوق بازنشستگان مطالبه درست و به حقی است که از ۱۲ سال پیش وجود دارد. سازمان تامین اجتماعی در مرداد امسال متناسب سازی حقوق بازنشستگان را انجام داد و با لحاظ افزایش حقوق سنواتی حدود ۴۹ درصد حقوق بازنشستگان افزایش یافت که این افزایش حقوق براساس عدالت بیمه ای انجام گرفت.

سالاری با بیان اینکه برای سال آینده افزایش حقوق دولتی ها ۲۵ درصد تعیین شده است ولی برای حقوق کارگران تصمیم گیری در اواخر سال تعیین می شود، گفت:  در لایحه بودجه سال آینده کشور ۹۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تعیین شده است که برای دستگاههای مختلف است و سهم سازمان تامین اجتماعی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان تعیین شده است و انتظار داریم این مبلغ افزایش یابد .

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد:  برای افزایش مناسب و موثرتر حقوق بازنشستگان، پرداخت ۹۲هزار میلیارد تومان به این سازمان در سال آینده مورد نیاز است که امیدواریم تصویب و پرداخت شود. سازمان تامین اجتماعی از این طریق می تواند خواسته و مطالبه بازنشستگان را محقق کند.

سالاری با بیان اینکه وظیفه تامین اجتماعی در قبال ۴۶ میلیون جمعیت کشور است و هزینه های این سازمان از محل وصول حق بیمه تامین می شود، گفت: پرداخت مستمری مناسب به بازنشستگان مهمترین وظیفه تامین اجتماعی است و ۳ میلیون ۶۰۰ هزار نفر از این سازمان حقوق می گیرند و با احتساب خانواده آنها به حدود ۱۱ میلیون نفر می رسند.

وی ادامه داد: حتی روز و ساعت پرداخت حقوق برای بازنشستگان مهم است و نباید هیچ دغدغه‌ای در این زمینه نباید وجود داشته باشد. درباره مقرری بگیران بیمه بیکاری و سایر مستمری بگیران نیز همین وضعیت است . این سازمان بیشترین تلاش را برای تحقق آن انجام می دهد.

سالاری افزود: ۴۶ میلیون نفر در کشور دفترچه تامین اجتماعی دارند و تا ماههای آینده دفترچه کاغذی به طور کامل حذف می شود و استان قزوین در نسخه الکترونیک پیشتاز است و امروز از اپلیکیشن تولید شده توسط همکاران این استان در همین زمینه رونمایی می کنیم.

وی با تقدیر از مدیریت هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین گفت: در قزوین شرایط خوبی از نظر مدیران توانمند تامین اجتماعی داریم و مدیران استانی ما اثرگذار هستند و با تمام توان و ظرفیت به خوبی درحال فعالیت هستند.

سالاری اظهار داشت: ۶۶ درصد از جمعیت استان قزوین تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و ۹۴ هزار نفر مستمری بگیر داریم. در همه شهرستانهای قزوین درمانگاه ملکی داریم. البته در دو درمانگاه نیازمند ساختمان جدید هستیم و به زودی احداث ساختمان های جدید شروع می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در استان قزوین ۲ بیمارستان ملکی داریم ،گفت: در هر شهرستانی که بیمارستان نداریم با وزارت بهداشت توافق می کنیم که به بیمه شدگان ما فرانشیز دهند و برخی پروتزها نیز به طور کامل در بیمارستانهای دانشگاهی کامل پرداخت می شود و برای افراد ۶۵ سال به بالا در همه بیمارستانهای دولتی فرانشیز صفر خواهد شد.

وی افزود: درباره ۵۰ بیماری مزمن برای بیمه شدگان تامین اجتماعی برای پزشکان طرف قرارداد پرونده دیجیتال تشکیل می دهیم و ۱۰۰ درصد هزینه بیمار را  پرداخت می کنیم.

 

منبع: اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied