شمانیوز
شما نیوز

همزمان با آغاز دهه فجر انجام شد؛

انعقاد قرارداد ساخت نخستین سردخانه منطقه آزاد انزلی توسط بخش خصوصی

در راستای تکمیل زیرساخت های مورد نیاز مجتمع بندری کاسپین در حوزه نگهداری کالا در فضای پسکرانه این بندر، قرارداد "ساخت نخستین سردخانه منطقه آزاد انزلی" از سوی "شرکت راه چاران منطقه آزاد انزلی" و بخش خصوصی تحت عنوان "شرکت آلما کاسپین" منعقد شد.

انعقاد قرارداد ساخت نخستین سردخانه منطقه آزاد انزلی توسط بخش خصوصی

 

به گزارش شمانیوز ، براین اساس سردخانه مزبور در زمینی به مساحت 5200 متر مربع با صرف هزینه 850 میلیارد ریالی ظرف دو سال در پسکرانه مجتمع بندری کاسپین احداث می شود.

تکنولوژی مورد استفاده دراین سردخانه از امکا نات و تجهیزات به روز ایرانی و خارجی است که دارای کاربری دو منظوره و دو مداره خواهد بود که توان خدمات رسانی بالای صفر برای محصولات کشاورزی و باغی و نگهداری از کالاهایی چون گوشت و محصولات شیلاتی در دمای زیر صفر را دارا می باشد.

انزلی1

سازمان منطقه آزاد انزلی در مسیر تکمیل حلقه های لازم برای افزایش و توسعه زیرساخت های لازم برای صادرات و ترانزیت کالا برای کشورهای اوراسیا و حوزه دریای خزر و همزمان با اتصال این منطقه به خط ریل سراسری و تکمیل سه پست اسکله جدید، به ویژه اسکله رو رو، ساخت سردخانه مدرن را به منظور بهره برداری حداکثری از ظرفیت ها و مزیت های موجود در این منطقه با تکیه بر ظرفیت های بخش خصوصی در دستور کار قرار داده است.

گفتنی است مجتمع بندری کاسپین دارای چهار پست اسکله احداث شده و دو پست اسکله در حال ساخت می باشد.این مجتمع بندری در مساحتی به ابعاد 550 هکتار و پسکرانه 350 هکتاری در فاز نهایی دارای 22 اسکله خواهد بود و هم اکنون دارای حدود 32500 هزار مترمربع انبار مسقف، 54000 هزار تن مخازن فله مایع و 45000 تن سیلو می باشد؛ مجموعه امکاناتی که این بندر را به یکی از بنادر مهم و رو به رشد دریای خزر تبدیل کرده است.

انزلی 2

 

منبع:مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied