شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل بانک مسکن در همایش روسای منابع انسانی تاکید کرد؛

ضرورت توجه به امر شایسته سالاری

مدیر عامل بانک مسکن با تاکید بر امر شایسته سالاری در ارتقای شغلی، بر ضرورت چابک سازی و ارتقای کیفیت نیروی انسانی در این بانک تاکید کرد.

ضرورت توجه به امر شایسته سالاری

 

به گزارش شمانیوز ، محمود شایان در همایش «روسای منابع انسانی و مدیریت شعب سراسر کشور» با گرامیداشت یاد شهدا و تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، با تاکید بر این که حوزه مدیریت منابع انسانی، یکی از مهمترین مباحث هر سازمان است، گفت: ارتباط گرفتن نزدیک با کارکنان، یکی از اولویت های بانک مسکن است و در این راه، اینجانب خود را عضوی از کارمندان بانک بزرگ مسکن می دانم و به طور هفته ای بازدید مستقیم از شعبات تهران و شهرستان ها را در دستور کار قرار داده ام.

او با بیان این موضوع که یکی از چالش های کنونی، بحث بیماری کرونا است، اظهار کرد: سعی همه مدیران در بانک مسکن این بوده که کارمندانی که به این بیماری ابتلا شدند، به شکل مستقیم از سوی بانک مورد حمایت قرار گرفته اند، تا دغدغه ای در درمان خود نداشته باشند.

مدیر عامل بانک مسکن با تاکید بر این موضوع که در حال حاضر توجه به امر شایسته سالاری در ارتقای شغلی یک اصل در بانک مسکن محسوب می شود، تاکید کرد: در حال حاضر ما در یک جنگ اقتصادی قرار داریم و از همه همکاران می خواهم، که با از خود گذشتگی و همیاری در این جنگ اقتصادی، بانک بزرگ مسکن را در ایفای تعهدات خود یاری رسانند.

مدیرعامل بانک مسکن با تاکید بر این که باید به سمت چابک سازی و افزایش کارایی نیروی انسانی حرکت کنیم گفت:‌ در بانک مسکن، کارهای بسیار بزرگی صورت گرفته که تامین مالی مسکن مهر و سایر پروژه ها تنها بخشی از این امور است و به یاری همکاران، پروژه های جدید را با موفقیت به انجام خواهیم رسانید.

توجه به بهبود کفایت سرمایه انسانی

در بخش دیگری از این همایش نادر قاسمی، رییس هیات مدیره بانک مسکن، با تشکر از مدیران بخش نیروهای انسانی تاکید کرد: نیروی انسانی بانک مسکن، بزرگترین سرمایه این بانک است و نخستین ارباب رجوع ما، کارکنان بانک هستند. در سال های گذشته، برنامه های متفاوتی برای آموزش و ارتقای کارکنان بر اساس سیاست های بانک مسکن صورت گرفته و ما سعی در تقویت سرمایه انسانی خود هستیم.

او با تاکید بر این که اداره آموزش بانک مسکن، اقدامات مناسبی را بر اساس تقویم خود در دستور کار قرار داده است، گفت: برگزاری آموزش های سنجش شغلی باعث افزایش رقابت و به روز شدن منابع انسانی در بانک شده است.

قاسمی با تاکید بر حمایت و تقویت نیروی انسانی تاکید کرد: همانطور که باید نسبت کفایت سرمایه مالی ما در شرایط مطلوبی قرار گیرد، لازم است که سطح کفایت سرمایه نیروی انسانی نیز در وضعیت قابل قبولی باشد و با همیاری همکاران و مدیران، بانک مسکن در این مسیر موفق خواهد شد.

سیاست های بانک مسکن در بخش منابع انسانی

حسن شهرآشوب، معاون منابع انسانی بانک مسکن آخرین اطلاعات آماری درخصوص وضعیت کارکنان و نیروی انسانی بانک مسکن را به روز کرد و گفت: در حال حاضر تعداد پرسنل این بانک در کل کشور به بیش از 12 هزار نفر می رسند که تحصیلات اکثر افراد بیشتر در مقطع لیسانس است. از نظر میانگین سنی نیز وضعیت کارکنان در حد متوسط قرار دارد. البته این نسبت در همه استان ها به یک صورت نیست و در برخی استان ها مانند کهگیلویه و بویراحمد میانگین سابقه خدمت به 13 سال می رسد.

شهرآشوب با بیان این که در سال جاری از 302 شعب کل کشور بازدید مستقیم به عمل آمده است، گفت: در این دیدارها با 2 هزار و 547 نفر از کارمندان بانک مسکن دیدار شده است.

معاون منابع انسانی بانک مسکن در بخش دیگری از صحبت های خود سیاست های این حوزه را تشریح کرد و گفت:‌ تامین کمبود نیروهای استانی از استان های همجوار، برقراری کمک هزینه ایاب و ذهاب برای مسافت های بیشتر از 40 کیلومتر، تامین کمبود نیروهای شرکتی در استان ها، پیاده سازی کامل دستورالعمل ادغام و انحلال در سیستم های امور جامع کارکنان، انعقاد قرارداد با کلینیک ها، هتل های ایرانگردی، تهیه و تدوین تقویم های آموزشی در شرایط کرونا و استقرار سامانه مدیریت جامع آموزش در جهت حذف بروکراسی بخشی از سیاست های بانک مسکن در حوزه منابع انسانی بوده است.

 

 

منبع:پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied