شمانیوز
شما نیوز

نگاهی کوتاه به عملکرد و دستاوردهای شرکت سنگ آهن گهر زمین

شرکت سنگ‌آهن گهر زمین با داشتن بزرگ‌ترین ذخیره سنگ‌آهن در خاورمیانه، تاکنون موفق به استخراج سالیانه بیش از 15 میلیون تن سنگ‌آهن شده است.

نگاهی کوتاه به عملکرد و دستاوردهای شرکت سنگ آهن گهر زمین
به گزارش شمانیوز، عملکرد و دستاوردهای شرکت سنگ آهن گهر زمین به شرح ذیل می باشد؛
 
1-پروژه حمل پیوسته مواد معدنی(IPCC)
اهداف و مشخصات پروژه
 
• شرکت سنگ‌آهن گهر زمین با داشتن بزرگ‌ترین ذخیره سنگ‌آهن در خاورمیانه، تاکنون موفق به استخراج سالیانه بیش از 15 میلیون تن سنگ‌آهن شده است. این شرکت درصدد است تا جهت تامین خوراک کارخانه‌های کنسانتره و گندله‌سازی، ظرفیت استخراج  توده معدنی خود به میزان ذخیره 608 میلیون تن را تا 25 میلیون تن در سال افزایش دهد. بدین منظور، برنامه‌ریزی برای استفاده از سیستم‌های حمل پیوسته- نیمه‌پیوسته باطله صورت پذیرفته است.
 
• در حال حاضر با کمک و هم‌فکری مشاورین و متخصصین داخلی و بین‌المللی،  مراحل طراحی مفهومی و پایه رو به اتمام است. با اتمام طراحی‌ها، این پروژه به مرور در سه فاز اصلی و در طی ۴ سال اجرا خواهد شد.
 
با افزایش عمق معادن روباز، فاصله حمل کامیون افزایش‌یافته و به طبع آن هزینه حمل به بیش از 50 درصد هزینه‌های استخراج می‌رسد. بدین ترتیب استفاده از سیستم‌های حمل پیوسته - نیمه‌پیوسته انتقال مواد می‌تواند صرفه اقتصادی قابل‌توجهی ایجاد کند.

 

مزایای حمل پیوسته در مقایسه حمل با کامیون:
• استخراج اقتصادی و کاهش هزینه‌های حمل تا 30 درصد
 
• بهره‌وری انرژی بالاتر: کامیون‌ها در هر سیکل رفت و برگشت، تنها 40 درصد انرژی را صرف حمل مواد می‌کنند؛ اما با نوار نقاله این عدد بیش از 80 درصد است.
 
• تولید پایدار و ظرفیت استخراج سالانه بیشتر
 
• کاهش آلودگی محیط زیست
 
 
 
منبع:روابط عمومی شرکت گهرزمین
 
 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied