شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

تجهیزات قالب بندی بتن مدرن سازان

میلگرد ها با توجه به کارایی که دارند یکی از حساس ترین ابزارهای ساختمانی بوده و تمام بار ساختمان را تحمل میکنند، در واقع استحکام ساختمان می باشند. این مدل به دلیل مصرف بالای میل گرد، برای تسهیل در فرایند خم کردن و برش زدن و تسریع در فرآیند ساختمان سازی و آرماتوربندی، از دستگاه خم و برش میلگرد استفاده می شود

تجهیزات قالب بندی بتن مدرن سازان

 

دستگاه خم و برش میلگرد :

همانطور که از اسم این دستگاه پیداست، برای خم کردن و یا برش زدن میلگرد ها استفاده می شود. میلگرد ها با توجه به کارایی که دارند یکی از حساس ترین ابزارهای ساختمانی بوده و تمام بار ساختمان را تحمل میکنند، در واقع استحکام ساختمان می باشند. این مدل به دلیل مصرف بالای میل گرد، برای تسهیل در فرایند خم کردن و برش زدن و تسریع در فرآیند ساختمان سازی و آرماتوربندی، از دستگاه خم و برش میلگرد استفاده می شود. این دستگاه ها عموما با سیستم هیدرولیکی کار میکنند و فرآیند برش از طریق جک هیدرولیک و هیدروموتور و فشار روغن  انجام می شود. دستگاه خم و برش میلگرد دارای سه نوع دستی، نیمه اتوماتیک وتمام اتوماتیک می باشند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

 

دستگاه خم و برش دستی:

 

یکی از بارزترین ویژگی های این دستگاه، قابل حمل بودن و راحتی در حمل آن می باشد. اینگونه دستگاه ها پلیسه و ضایعات تولید نمیکنند. این دستگاه ها به دلیل دستی بودنشان، توان زیادی برای میلگرد با قطر بالا را ندارند و هنگام برش میلگرد با قطر 30 سانتی متر امکان پرتاب میلگرد وجود دارد. دریچه تخلیه هوا الکتروموتور نباید پوشیده باشد، و دمای روغن هیدرولیک اگر بالای 70 درجه سانتی گراد باشد، قدرت خم و برش آن پایین می آید. در صورت غیر عادی کار کردن موتور، باید کربن آن را بررسی کرد .

 

Capture

 

دستگاه برش و خم میلگرد

 

ویژگی های دستگاه برش دستی:

 

1- دستگیره راحت برای عمل برش و نگهداری

2- جایگزینی سریع تیغه ها

3- آسان برای تمیز کردن و نگهداری

 

دستگاه خم وبرش میلگرد نیمه اتوماتیک:

 

این نوع دستگاه بسیار پرکاربرد بوده و از لحاظ برش به سه حالت خم از بالا، خم از بغل، و خم از بالا و بغل به طور همزمان، تقسیم می شود. دستگاه نیمه اتوماتیک خم از بالا، در دو مدل تک فاز و سه فاز وجود دارد که قدرت این دستگاه ها با توجه به تعداد الکتروموتور ها سنجیده می شود. یعنی اگر هر چقدر فاز الکتروموتورها بیشتر باشد، قدرت خم کردن میلگرد ها نیز بیشتر می شود. این دستگاه ها  از بغل دارای دو محور ثابت و متحرک می باشد، و زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که نیاز به خم کردن زیاد میله باشد.  

 

دستگاه خم و برش اتوماتیک:

 

تفاوت بین این دستگاه ها در سرعت و قدرت برش زدن می باشد. این نوع دستگاه را در سازه های بتنی، قالب سازی ستون، فونداسیون، در صنعت سد سازی و در کل پروژه های عمرانی بزرگ استفاده می شود.

 

بست داربست:

 

در صنعت ساختمان سازی، برای دسترسی به ارتفاع بالای 2 متر، نیاز به سازه موقت می باشد. این سازه داربست نام دارد. داربست با استفاده از یک سری قطعات فلزی به نام پیچ و مهره به یکدیگر متصل می شوند. به این پیج و مهره ها، بست داربست می گویند. بست ها در ابعاد مختلفی تولید می شوند و با توجه به نیاز مشتری، عرضه می گردد. جنس این بست ها از چدن داکتیل می باشد. در واقع یک نوع آلیاژی از جنس آهن، با استحکام زیاد می باشد که توانای تحمل فشار و وزن بالا را دارد. همچنین دارای مقاومت کششی بسیار بالا می باشد.

 

مراحل تولید بست داربست:

 

1- ریخته گری قطعات

2- خرد کردن

3- جداسازی قطعات

4- ماشین کاری

5- کنترل مواد از لحاظ کیفیت

6- پلیسه گیری

7- کنترل نهایی

8- بسته بندی

 

بست ها به دلیل کاربردی که دارند، در شکلهای متنوعی تولید می شوند. برای استفاده از بست ها بهتر است حتما از یک متخصص در زمینه آهن فروشی و یا پیمانکاران مربوطه سوال بفرمایید.

 

ف

بست داربست

 

انواع بست داربست:

 

بست داربست چهار پیچ:

 

یکی از مدل های بسیار کاربردی در ساختمان سازی می باشد. برای نصب این مدل بست، نیاز به چهار عدد مهره، چهار عدد واشر نیاز است. وزن این نوع بست ها بین 1400 تا 1700 گرم می باشد.

 

بست دو پیچ:

 

این نوع بست بسیار کمتر استفاده می شود مگر در مواقعی که مشتری خود سفارش بدهد. همچنین در اتصالات لوله استفاده می شود.

وزن این نوع بست ها تقریبا 1400 گرم می باشد.

 

بست تک پیچ:

 

این نوع بست هم مانند دو پیچ می باشد، با این تفاوت که نسبت به دو پیچ کمی کوچکتر می باشد و تنها با یک پیچ متصل می شود. از این نوع بست بیشتر در داربست های ساختمانی، غرفه ها، و گلخانه های فلزی استفاده می شود. وزن تقریبی این بستها 800 گرم می باشد.

 

بست گردان:

 

این نوع بست برای تغییر زاویه لوله استفاده می شود، در واقع امکان حرکت دو لوله متقاطع را بر روی همدیگر میسر می سازد. وزن این نوع بست کمی سنگین تر از بقیه بست ها می باشد، وزنی حدود 1800 گرم را دارد. نام دیگر این بست، بست 360 درجه می باشد که در انواع 2 پیچ، 4، 6 و 8 پیچ تولید می شود و در صنایع پالایشگاهها و پتروشیمی استفاده می شود.

 

بست تخته گیر:

 

 این بست برای اتصال تخته به داربست بوده و برای ایمنی کارگران استفاده می شود. برای ایمنی کارگران، تخته های به داربست متصل می شود. 

 

قالب فلزی بتن:

 

از مهمترین بخش ها و مراحل ساخت سازه های بتنی، قالب بندی آن می باشد. برای ساخت یک سازه، که بر اساس بتن ساخته می شود، باید این مواد را در قالب های فلزی متناسب با شکل مورد نظر ریخته شوند. این قالب ها ا در ستون ها و سقف ها استفاده میکنند. 

 

ث

قالب فلزی بتن

 

قالب های متنوعی برای شکل گیری بتن استفاده شده است مانند چوبی، و پلاستیکی. از بین این همه قالب ها، قالب فلزی بتن نسبت به استحکام و کیفیت شکل گیری، نسبت به بقیه قالب ها بهتر می باشد. قالب فلزی ایرادات  قالب های قبلی را برطرف کرده است. ازجمله  قالب بندی صاف و صیقلی، و ضریب تکرار پذیری بالا در سرعت ساخت. این قالب از عرض 10 سانتی متر شروع می شود و با مضرب از عدد 5 تا عرض 50 سانتی متر تولید می شود. طول این قالب ها از 1 متر شروع می شود، و در متراژ های 1.5 تا 2.5 متر ساخته می شود. این نوع قالب بندی بسیار مقاوم و مستحکم می باشد و در برابر نیرو های وارده مقاومت بالایی دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied