شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز/

جدیدترین گزارش از وضعیت توسعه اینترنت موبایل در کشور

گزارش جدید سازمان تنظیم مقررات مربوط به پایان سه ماهه سوم سال ۹۹ منتشر شد و در حوزه وضعیت توسعه ارتباطات پهن باند سیار اپراتورهای تلفن همراه، همراه اول همچنان در صدر قرار دارد.

جدیدترین گزارش از وضعیت توسعه اینترنت موبایل در کشور

به گزارش شمانیوز، جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مربوط به سه ماهه سوم سال ۱۳۹۹ منتشر شد. در این گزارش به بخش‌های مختلفی پرداخته شده است که یکی از آنها آمار مربوط به توسعه اینترنت و تعداد مشترکان اینترنتی اپراتورهای مختلف تلفن همراه می شود. طبق این آمار، در حال حاضر بیش از 77 میلیون نفر مشترک اینترنت ۳G و ۴G در ایران وجود دارد که ضریب نفوذی بالغ بر 92 درصد را نشان می‌دهد.

 

با نگاهی اجمالی به آمار تازه منتشر شده از سوی سازمان رگولاتوری کشور ملاحظه می شود که  اپراتور اول همچنان صدرنشین توسعه اینترنت در ایران و بزرگترین اپراتور اینترنت کشور است به طوری که سهم همراه اول بیش از دو اپراتور دیگر بوده است.

 

139705101248385114912773

 

بر اساس این گزارش، بهره مندی از اینترنت به خصوص در شرایطی که سالهاست یکی از اهداف کلان کشور دستیابی به دولت الکترونیک است از اهمیت ویژه ای برخوردار است، امروز که نسل سوم و چهارم تلفن همراه کشور در حال پیشروی به جاده های دور افتاده استانی است، حرف از به وسط آمدن پای نسل پنجم اینترنت در میان است. بی شک با تحقق این امر بسیاری از فرآیندهای کشور در حوزه های مختلف به خصوص آموزشی و اقتصادی با رشد و ارتقای فزاینده ای روبرو خواهند شد.

 

در این بین اپراتورهای تلفن همراه با توجه به سیاست راهبردی دولت، به منظور تحقق این مهم و برقراری عدالت در بهره مندی از فضای مجازی و امکانات آن به خصوص در شرایط کرونایی که بسیاری از مسائل روزمره زندگی را تحت الشعاع خود قرار داده است، سرمایه گذاری های هنگفتی را صورت داده اند به طوری که تجهیزات و نرم‌افزارهای خود را به‌روزرسانی کرده اند.

 

اما این مهم برای هریک از اپراتورهای تلفن همراه با نتایجی همراه است که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دوره های سه ماهه نتایج حاصله را اعلام می کند.

بر همین اساس با توجه به تازه ترین گزارش ارسالی این سازمان، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) نزدیک به 39 میلیون مشترک را تحت پوشش اینترنت نسل‌های ۳ و ۴ قرار داده است، به طوری که گویای وجود فاصله بیش از سه میلیونی این اپراتور با ایرانسل است.

 

این در حالی است که تعداد مشترکان این اپراتور در بهره مندی از نسل های سوم و چهارم تا پایان سه ماهه چهارم ۹۸ برابر با ۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۳۰۲ و در سه ماهه اول ۹۹ و نیز  سه ماهه دوم ۹۹ به ترتیب برابر با ۳۵ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۸۸۹ ، و ۳۷ میلیون و ۸۲۰ هزار و ۷۴۹ است، مقایسه این آمار نشان بر تثبیت جایگاه اپراتوراول در اولین بودن و تداوم این رشد صعودی است.

 

نکته حائز اهمیت این است که تعداد سایت‌های 4G فعال این اپراتور در کشور، حدود دو برابر اپراتور رقیب است که خود گویای میزان تمرکز آن در حوزه خدمات پهن باند است.

گفتنی است که طبق این آمار، ایرانسل 35 میلیون مشترک و رایتل سه میلیون مشترک را تحت پوشش اینترنت نسل‌های ۳ و ۴ قرار داده اند.

 

گزارش :معصومه افلاکی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied