شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی//

در مورد چسب های سیلیکونی چه می دانید؟

چسب سیلیکون امروزه کاربردهای زیادی را در صنایع گوناگون دارند.

در مورد چسب های سیلیکونی چه می دانید؟

چسب سیلیکون امروزه کاربردهای زیادی را در صنایع گوناگون دارند. چسب میتراپل نیز یکی از چسب های پرقدرت بازار محسوب می گردد. به دلیل قدرت بالا در چسبندگی به آن ها چسب چند کاره نیز گفته می شود. این دو نوع چسب در زندگی افراد مختلف تاثیر زیادی می گذارند. وجود این نوع چسب ها در خانه ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا در بسیار از اوقات سطوح مختلف موجب خرابی های زیادی می شوند. چسب های میتراپل محصول کشور ترکیه هستند. چسب های سیلیکون از نظر حرارتی و شیمیایی در موارد زیادی مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع همین موارد موجب ترغیب بسیاری از افراد به خرید این چسب ها می شود. این محصول در واقع همه کاره است. از این نوع چسب ها بر روی سطوح گسترده ای صورت می پذیرد. در ادامه این مقاله شما را با این دو نوع چسب آشنا می کنیم.

 

1

 

چسب سیلیکون چه مزیت های مثبتی دارد؟

بر خلاف تصور بسیاری از افراد چسب سیلیکون نسبت به دیگر چسب های پلیمری از مزیت های مثبت فراوانی برخوردار هستند. این مزایا موجب ترغیب بسیاری از افراد به خرید آن ها می شود. یکی از این فایده های مثبت انعطاف پذیری بسیار بالای آن ها است. این انعطاف پذیری موجب استفاده از این چسب ها در بسیاری از مکان ها می گردد. این نوع چسب در برابر فشارهای مختلف و نیز دمای بسیار بالا از خود مقاومت بسیار بالایی نشان می دهند. همچنین در برابر اشعه های UV دوام و استحکام زیادی دارند. در واقع خاصیت چسب سیلیکون از بین نمی رود. یکی دیگر از فایده های مثبت آن ها بسته بندی های مختلف و متنوع آن ها است. استوانه ای یکی از رایج ترین این بسته بندی ها محسوب می شود. همچنین این نوع چسب رنگ بندی های بسیار متنوعی دارد. رنگ های سفید، مشکی، بیرنگ و قرمز از رنگ های رایج این چسب ها محسوب می شود. 

 

 

چسب میتراپل چه کاربرد و ویژگی هایی را در خود دارد؟

چسب میتراپل از کاربردهای بسیار زیادی برخوردار است. این چسب ها سطوح مختلف را در عرض چند ثانیه به هم متصل می کند. سطح های مختلف به صورت فوق العاده و بسیار محکم به هم متصل می گردند. چسب میتراپل بسیار قوی و با دوام است. این چسب با سرعت بسیار بالایی خشک می شود. در واقع این چسب بین پنج تا سیزده ثانیه جسم مورد نظر را به هم متصل می کند. یک قطره از این چسب وزن بسیار سنگینی را تحمل می کند. چسب چند کاره از مصرف بسیار پایینی برخوردار است. ویسکوزیته بسیار بالایی در این نوع چسب ها وجود دارد. این ویسکوزیته موجب چسباندن اجسام به طور عمودی می شود. همراه با این چسب معمولا یک اسپری فعال کننده قوی نیز عرضه می گردد. از آن ها باید در فضای باز استفاده کنید. زیرا نباید توسط افراد مختلف استنشاق شود. به خاطر مواد قوی در آن در صورت تماس چشم خود با آن باید با آب زیاد آن را شستشو دهید.

 

 

2

 

 

از چسب میتراپل در چه مکان هایی استفاده می شود؟

چسب میتراپل به خاطر قدرت بالا در مکان های مختلفی ورد استفاده قرار می گیرند. این چسب ها از قدرت بسیار بالایی نسبت به دیگر چسب ها برخوردار هستند. از آن ها در صنایع مختلفی بهره گرفته می شود. یکی از این صنایع کابینت سازی است. از این چسب ها برای چسباندن MDF، چوب و پلاستیک استفاده می گردد. در واقع در هرکدام از این صنایع به صورت جدا نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از آن ها برای چسباندن درب ها، پنجره ها، آلاچیق ها و موارد چوبی دیگر بهره گرفته می شود. همچنین از یک مکمل برای چسباندن موارد مختلف از آن ها استفاده می گردد.

 

 

چسب سیلیکون اسیدی و خنثی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

 

تفاوت های زیادی در چسب سیلیکون اسیدی و خنثی نسبت به یکدیگر وجود دارد. این نوع چسب ها از نوع سیلیکونی هستند. چسب های نوع خنثی برتری محسوسی نسبت به نوع اسیدی برخوردار هستند. این چسب ها قدرت چسبندگی بسیار بالاتری دارند. همچنین انعطاف پذیری و خاصیت کشسانی این نوع چسب ها نسبت به چسب های خنثی بیشتر است. چسب های خنثی از آب بندی های مختلفی برخوردار هستند. این آب بندی ها مواردی از قبیل آب بندی کرتین وال، اسپایدر، فلاشینگ و غیره را شامل می گردند. این آب بندی ها در نوع اسیدی وجود ندارد. همچنین برای تمام هوابندی ها و درزگیر های رایج صنعتی و ساختمانی کاربرد زیادی دارد. مقاومت چسب های خنثی در برابر اشعه های مختلف UV نسبت به چسب های اسیدی بسیار بیشتر است. چسب های نوع خنثی به هیچ وجه بر روی سطوح اثر مخربی ندارند. همچنین این نوع چسب ها بدون استفاده از حلال یا روغن بر روی سطح های مختلف به کار می روند.

 

3

 

 

 

جمع بندی

امروزه چسب های سیلیکون از کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف برخوردار هستند. چسب های میتراپل نیز کاربردهای زیادی دارند. این چسب ها سطوح مختلف را در عرض چند ثانیه به یکدیگر متصل می کنند. کلیه سطوح با استفاده از آن ها بسیار سریع خشک می شوند. به صورت کلی این چسب ها بین پنج تا سیزده ثانیه کلیه سطوح را به همدیگر می چسباند. این چسب ها از ویسکوزیته بسیار بالایی برخوردار هستند. چسب های نوع خنثی و اسیدی از نوع سیلیکونی به حساب می آیند. چسب های نوع خنثی با چسب های نوع اسیدی تفاوت دارند. شرکت های مختلفی در کشور ایران در زمینه این چسب ها فعالیت می کنند. تکنو ساخت یکی از بهترین شرکت ها در این زمینه محسوب می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توان به نشانی اینترنتی technosakht.com مراجعه کرد.  

  

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied