شمانیوز
شما نیوز

افتتاح اولین کلینیک درمان سرپایی بیماران کرونایی در بیمارستان بانک ملی ایران

اولین کلینیک درمان سرپایی بیماران کرونایی کشور در بیمارستان بانک ملی ایران افتتاح شد.

افتتاح اولین کلینیک درمان سرپایی بیماران کرونایی در بیمارستان بانک ملی ایران

 

به گزارش شمانیوز ،حسینعلی سخندان در مراسم افتتاحیه این کلینیک گفت: با افتتاح این کلینیک،بیمارستان بانک ملی ایران اولین بیمارستانی است که پروتکل جدید وزارت بهداشت و درمان درباره بیماران سرپایی را به اجرا گذاشته است.

وی اظهار داشت: پس از ایام تعطیلات عید نوروز،مراکز درمانی و بیمارستان های سراسر کشور از جمله بیمارستان بانک ملی ایران با تعداد زیادی از مراجعات بیماران کرونایی مواجه شده اند.به همین دلیل پروتکل جدیدی از سوی وزارت بهداشت و درمان،  برای درمان سرپایی بیماران کرونایی ابلاغ شد و بیمارستان بانک هم بلافاصله اقدام به تجهیز و راه اندازی این کلینیک کرد.

سخندان تاکید کرد:بیماران کرونایی که به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه می کنند سه دسته هستند،دسته اول بیمارانی هستند که ریه آنها کاملا درگیر شده و نیاز به بستری شدن دارند و دسته دوم بیمارانی هستند که با دریافت خدمات ساده، بیماری آنها درمان می شود. دسته سوم نیز بیمارانی هستند که بیماری آنها پیشرفته نیست اما با این وجود نیاز دارند تا داروی رمدسیویر را دریافت کنند.

وی ادامه داد: این دارو در پنج مرحله به بیمار تزریق می شود.پیش از موج جدید شیوع کرونا،این دسته از بیماران بستری می شدند اما با توجه به افزایش چشمگیر مراجعات،ضروری بود که برای این بیماران تمهیدی اندیشیده شود که ابلاغ پروتکل جدید وزارت بهداشت و درمان،راه را هموار کرد.

سخندان گفت:با افتتاح این کلینیک،بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می کنند،پس از آزمایش های اولیه، در صورتی که نیاز به بستری شدن نباشد،در کلینیک سرپایی،داروی رمدسیویر دریافت کرده و سپس توسط بیمارستان به منزل منتقل می شوند.

مدیر امور بیمارستان و دانشکده پرستاری بانک ادامه داد:بیمار در منزل هم تحت نظر خواهد بود و در روزهای بعد در  پنج مرحله برای دریافت رمدسیویر به کلینیک سرپایی مراجعه می کند.به این ترتیب علاوه بر راحتی بیمارانی که تمایل دارند دوره درمان را در منزل بگذرانند،تخت های بیمارستان برای بیماران بدحال، خالی شده و بیمارستان قادر خواهد بود به تعداد بیشتری از بیماران، خدمات درمانی ارائه کند.

بانک ملی افتتاح3

بانک ملی افتتاح

بانک ملی افتتاح1

منبع:روابط عمومی بانک ملی ایران

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied