شمانیوز
شما نیوز

طرح‌های جامع توسعه فرودگاه و بندرهای کیش امسال نهایی می‌شود

معاون برنامه ریزی شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش گفت: مطالعات طرح‌های جامع توسعه فرودگاه و بندرهای این جزیره خرداد امسال نهایی می‌شود.

طرح‌های جامع توسعه فرودگاه و بندرهای کیش امسال نهایی می‌شود

سید نوید ناظمی روز چهارشنبه اظهار داشت: مطالعات طرح جامع فرودگاه و بنادر در قالب ۲ طرح مجزا پس از ۱۵ سال انجام شده که از این پس اقدام های توسعه، نگهداری و حفاظت این زیرساخت‌ها بر اساس آن انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: برخی طرح‌های پیشنهادی در این مطالعات با افق ۱۰ ساله ترسیم شده که به مرور زمان بر اساس لزوم و شرایط وقت اجرای آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

معاون برنامه ریزی شرکت توسعه و مدیریت بنادر منطقه آزاد کیش یادآور شد: توسعه ساخت ابنیه های فرودگاه، ارتقای تجهیزات، بازسازی و بهسازی زیرساخت‌ها برای ارتقای سطح خدمات مسافری و باری از جمله موارد بررسی شده در طرح جامع فرودگاه کیش است.

وی با بیان اینکه شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش طرح جامع بنادر شامل مجتمع بندری کیش، میرمهنا، چارک و هندورابی است افزود: در این پروژه برای هر یک از بنادر مطالعات شناخت و ارزیابی وضع موجود، مطالعات زیست محیطی انجام گرفته است.

ناظمی گفت: با بررسی مطالعات اقتصادی، زیرساخت‌ها و تجهیزات دریایی و خشکی مورد نیاز مشخص شدخ و در نهایت برنامه کاربری اراضی ارایه شده است.

براساس آمارهای سازمان هواپیمایی کشوری، فرودگاه جزیره کیش درانجام پروازهای داخلی در رده سوم کشوری قرار دارد و ظرفیت پذیرش سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر را دارد.

هم اکنون  ۱۶ شرکت هواپیمایی درجزیره کیش فعالیت می کنند و روزانه حدود ۶۰ پرواز ورودی و خروجی به ۱۵ شهر کشورمان انجام می شود.

کیش دارای چهار بندر شامل بندر تجاری با ۲۰ اسکله عمومی، نفتی و مسافری، بندر صیادی میرمهنا با چهار اسکله شناور، بندر تدارکاتی چارک و بندر پشتیبان با ۱۰ اسکله است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

 

 


ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied