شمانیوز
شما نیوز

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | دوشنبه 6 اردیبهشت | 1400/2/6

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو در روز دوشنبه 6 اردیبهشت را در این صفحه دنبال کنید ....

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | دوشنبه 6 اردیبهشت | 1400/2/6

 

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | دوشنبه 6 اردیبهشت | 1400/2/6

 

 

بیشتر بخوانید : نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | سه شنبه 7 اردیبهشت | 1400/2/7

 

 

 

 پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

دیروز دلار ۶۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به بهای ۲۳ هزار و ۹۱۰ تومان رسید. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

 دلار بعدازظهر روز یکشنبه با قیمت ۲۳ هزار و ۹۱۰ تومان به فروش می‌رفت که فاصله ۶۰ تومانی با قیمت روز شنبه داشت. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

درباره این موضوع دنیای اقتصاد نوشت: به گفته برخی تحلیلگران فنی، بازارها پس از چند روز نزول، به سطوح حمایتی نزدیک شده بودند و به همین دلیل، سطح خریدها برای سکه و دلار کمی افزایش یافت. از نگاه آنها،‌ دلیل معناداری نیز برای ادامه کاهش قیمت سکه و دلار وجود نداشت. به‌عنوان مثال، تقاضا در بازار حواله پایین نماند و افزایش تقاضا برای حواله درهم موجب شد که این ارز به محدوده ۶ هزار و ۵۸۰ تومانی برسد. افزایش جزئی درهم تا حدی موجب شد که سمت انتظارات در بازار ارز و سکه تحت‌تاثیر قرار بگیرد.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها

شماری از فعالان بازار باور دارند، بازار در شرایط رفت و برگشت‌های محدود به سر می‌برد ولی همچنان روند کلی بازار نزولی است. دلار حدود ۱۰ فروردین محدوده ۲۶ هزار تومانی را لمس کرد ولی پس از آن در مسیر نزولی قرار گرفت. طی این روند نزولی، بازار چند بار به سوی نرخ‌های بالاتر برگشت ولی دوباره راه نزول را در پیش گرفت. اکنون شماری از فعالان باور دارند، ‌افزایش قیمت دلار در روز یکشنبه نیز حالت موقت خواهد داشت و بازار بار دیگر راه نزولی را در پیش خواهد گرفت.

از نگاه آنها بازارساز به‌دنبال آن است که قیمت‌ها را به آرامی پایین‌تر ببرد، بدون اینکه هیجان خاصی را به معامله‌گران وارد کند. در واقع بازارساز به دنبال نزول ادامه‌دار و آرام قیمت هاست. در چنین شرایطی، معامله‌گران نیز سعی می‌کنند با احتیاط بیشتری رفتار کنند و اقدام به خریدهای عجولانه نکنند.

بازیگران فنی بازار اعتقاد دارند، تا زمانی که دلار زیر محدوده ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومانی قرار دارد، بهتر است که موقعیت خرید جدیدی ایجاد نشود و تا هنگامی که به زیر محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی نرفته است، فروش‌های جدیدی صورت نگیرد.

از نگاه آنها،‌ موقعیت‌های خرید و فروش در دامنه ۲۳ هزار و ۸۰۰ تا ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان چندان جذاب نیست. اقتصاد نیوز نیز گزارش داده است، در صورتی که مذاکرات به نتیجه مشخصی برسد، احتمال افت بیشتر قیمت اسکناس آمریکایی وجود خواهد داشت. با این حال، برخی تحلیل‌گران باور دارند دلار به زیر ۲۲ هزار تومان نخواهد رفت؛ چراکه دولت برای رفع کسری بودجه خود نیاز به فروش دلار در محدوده‌های معقول دارد. دکتر حسین عبده‌تبریزی اخیرا در کلاب هاوس «دنیای‌اقتصاد» عنوان کرد؛‌ افزایش درآمد دلاری نباید به قیمت پایین دلار بینجامد تا مزیت‌های تولید و صادرات ما صدمه نبیند. اما دولتی که کسری بودجه دارد و می‌خواهد دلار بفروشد، اگر دلاری از طریق مذاکرات جدید نصیبش شود، حتما عرضه می‌کند. علاقه هم ندارد که در پایان عمر دولت، نرخ دلار بسیار بالایی را تحویل دولت جدید دهد.

بنابراین انتظارات قیمت دلار کاهشی از این تصور نشات گرفته است. برداشت (perception) فعالان بازار افزایش قیمت دلار نیست. خلاصه در سال ۱۴۰۰ به‌رغم رشد نقدینگی، انتظارات نرخ تورم کاهشی است، اگر انتظار بازار آن باشد که در پایان سه ماه اول دلار را بین ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان ببیند.

 

 

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰/ احتمال ورشکستگی طلافروشان مستاجر

بهای طلا امروز به دلیل تعطیلی بازار جهانی تقریبا ثبات قیمت داشت و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته با چهار هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۹ هزار تومان رسید. دبیر اتحادیه طلا با اشاره به رکود بازار پیش‌بینی می‌کند که فردا هم قیمت‌ها تغییر چندانی نداشته باشند و حتی کاهشی باشند.

با ثبات اونس جهانی بهای طلا و سکه اندکی افزایش قیمت داشت. دبیر اتحادیه طلا و جواهر به تجارت‌نیوز گفت: دلیل افزایش اندک بهای طلا نوسان قیمت دلار بوده  است و پیش‌بینی می‌شود به دلیل رکود در بازار و کاهش تقاضا، طلا فردا اندکی ارزان شود.

نادر بذرافشان با اشاره به وضعیت وخیم رکود در بازار طلا می‌گوید: در حال حاضر وضعیت بازار به حدی راکد است که پیش‌بینی می‌شود برخی واحدهای صنفی که نقدینگی کمتری دارند و مستاجر هستند بعد از رفع محدودیت‌های کرونایی ورشکست و تعطیل شوند.

او ادامه می‌دهد: این روزها دغدغه اصناف، شیوه محاسبه مالیات بر درآمد است که امیدواریم با وضعیت پیش آمده و عملکرد ضعیف بنگاه‌ها، دولت نیز کمک حال اصناف باشد.

گفتنی است امروز طلای ۱۸ عیار با چهار هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۹ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید با ۶۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه، ربع سکه هر یک با ۵۰ هزار تومان کاهش با قیمت پنج میلیون و ۶۳۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه به سه میلیون و ۵۷۰ هزار تومان رسید. سکه گرمی هم ثابت باقی ماند و با قیمت دو میلیون تومان معامله شد

 

 

قیمت طلا امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰/ طلا در آستانه تغییر کانال قیمت

با تعطیلی پایان هفته بازار جهانی طلا، قیمت‌ها در بازار ایران هم تقریبا بدون تغییر ماند و همچنان قیمت هر گرم طلا روی مرز شکننده یک میلیون تومان باقی مانده است.

امروز پنجم اردیبهشت بهای هر اونس طلا در بازار جهانی روی عدد ۱۷۷۷ دلار و ۸۶ سنت ثابت ماند. در بازار داخلی قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار با دو هزار تومان افزایش قیمت به یک میلیون و ۸ هزار و ۸۱۴ تومان رسید.

بهای سکه طرح قدیم هم مشابه دیروز با همان نرخ ۱۰ میلیون تومان عرضه شد و بهای سکه طرح جدید با ۶۰ هزار تومان افزایش به ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

بهای نیم سکه، ربع سکه و سکه یک گرمی بدون تغییر بود و هر قطعه نیم سکه طلا با قیمت ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ربع سکه هم با قیمت ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

بهای سکه یک گرمی هم امروز همچنان ۲ میلیون تومان بود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied