شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی//

انواع دستگاه التراسونیک در امگا ابزار ببینید

در زمینه تعمیرات سخت افزاری موبایل علاوه بر دانش و تجربه، داشتن لوازم تعمیرات باکیفیتی چون التراسونیک تعمیرات موبایل بسیار تاثیرگذار است.

انواع دستگاه التراسونیک در امگا ابزار ببینید

در زمینه تعمیرات سخت افزاری موبایل علاوه بر دانش و تجربه، داشتن لوازم تعمیرات باکیفیتی چون التراسونیک تعمیرات موبایل بسیار تاثیرگذار است. این موضوع به قدری اهمیت دارد که بدون در اختیار داشتن لوازم مناسب نمی‌توان کار خود را به درستی انجام داد. مثلا بدون دستگاه التراسونیک تعمیرات موبایل تمیز کردن برد یا سایر قطعات گوشی به خوبی انجام نمی‌شود و نتیجه کار رضایت بخش نخواهد بود.

 

 

 

 

تمیز کردن اجزای موبایل از روش‎‌های مختلفی امکان‌پذیر است که دستگاه التراسونیک تعمیرات موبایل می‌تواند بهترین روش باشد. در واقع در این دستگاه می‌توان قطعات ریز گوشی که معمولا  دچار آلودگی می‌شوند را شست وشو داد و به عملکرد بهتر آن‎‌ها کمک کرد. یکی از قطعاتی که در اثر آب خوردگی یا دلایلی مثل رسیدن گرد و غبار  نیاز به شست و شو پیدا می‌کند برد گوشی می‎‌باشد. از آنجایی که بخش اعظم عملکرد موبایل به برد آن وابسته است پس در شست و شوی آن نیاز به دقت بیشتری احساس می‌شود؛ چراکه کوچک‌ترین آسیب به برد مساوی با کار کرد نادرست موبایل می‎‌باشد. شست و شوی برد با حمام التراسونیک احتمال آسیب به آن را به حداقل رسانده است و به همین خاطر با خیال راحت می‌توان عمل شست و شوی برد موبایل ، برد لپ تاپ یا مدار‎‌های چاپی را با این دستگاه انجام داد.

نحوه عملکرد دستگاه التراسونیک تعمیرات موبایل

حمام التراسونیک در واقع مخزنی صوتی، با امواجی بین 38 تا 40 کیلو هرتز بوده که توانایی تبدیل انرژی الکتریکی دارای فرکانس بالا به امواج صوتی دارای فرکانس بالا را دارد. در این دستگاه از محلول‎‌های شست و شو دهنده مخصوص جهت حذف آلودگی‌‎ها به کار می‌رود و برای اثرگذاری این محلول می‌بایست مقدار مشخصی از آن را در دستگاه الکتراسونیک بریزید و بعد از جداسازی کابل، دوربین و ال سی دی از برد آن را به مدت 3 الی 6 دقیقه درون محلول قرار دهید. توجه شود که میزان این محلول باید به اندازه‌‎ای باشد که برد کاملا در آن غوطه ور شود. بعد از این مدت می‌توانید برد را خارج کرده و توسط سشوار یا پارچه آن را با دقت خشک کنید. خشک کردن برد از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه درصورت ماندن قطرات آب سبب ایجاد اتصال کوتاه در آن می‌شود. جهت خرید و استفاده از دستگاه التراسونیک تعمیرات موبایل به نکات زیر توجه نمایید.

 

 

  • توان دستگاه التراسونیک، توان دریافتی توسط ترنس‌دیوسر که سبب ایجاد حباب توسط امواج مافوق صوت می‌شود از اهمیت بالایی برخوردر است و این توان می‌بایست متناسب با نحوه کار دستگاه باشد. توان‎‌های بسیار بالا گاها می‌توانند تاثیرات منفی مثل کاهش تولید حباب و در نتیجه مصرف انرژی بیشتر و نیز سبب آسیب به قطعه در حال شست وشو شوند.
  • تنظیم تایم شست وشو، تایم شست و شو متناسب با میزان آلودگی قطعه متفاوت است. از این رو دستگاه الکتراسونیک می‌بایست دارای تنظیمات تایم دقیقی باشد تا برد کاملا تمیز شود.
  • تاثیر دمای محلول در شست وشوی قطعه، حفظ دمای محلول در بازه 50 تا 70 درجه دارای اهمیت است. چراکه در دماهای بالاتر از 80 درجه در عمل شست و شو اختلال ایجاد می‌شود.
  • نوع محلول انتخابی هنگام شست و شو، در انتخاب محلول شوینده حتما باید به جنس قطعه و نیز جنس مخزن قطعه توجه شود تا از ایجاد آسیب جلوگیری شود.
  • انتخاب مخزن مناسب، دستگاه‌‎های الکتراسونیک دارای مخزن‎‌های متفاوتی هستند و تفاوت این مخزن‌‎ها در ابعادشان می‌باشد بنابراین در خرید دستگاه یا انتخاب مخزن قطعاتی که می‌خواهید شست و شو دهید را در نظر بگیرید و با توجه به ابعاد قطعات مخزن مناسب را انتخاب کنید.

 

 

 

 

 

 

دستگاه‎‌ التراسونیک تعمیرات موبایل در برند‎‌های مختلفی موجود است و می‌بایست بهترین برند را از فروشگاه معتبر خریداری کرد و با اطمینان از کیفیت بالایی که دارد از آن استفاده کرد.  دو برند پر کاربرد التراسونیک از جمله:

الکتراسونیک برد شور حرفه‎‌ای Sunshine ss-968

این دستگاه با توان 30 و50 واتی و نیز با فرکانس 40 کیلو هرتز می‌تواند 50 هزار قطعه را درماه شست و شو دهد و حداکثر حجم مخزن این دستگاه 630 میلی لیتر می‌باشد. یعنی 630 میلیتر محلول را جهت شست شو می‌تواند در خود جای دهد.

الکتراسونیک یاکسون Yaxun  YX 3030

در این دستگاه با توان کمتری و نیز ظرفیت کمتری در مخزن روبه رو هستیم. توان این دستگاه برابر 30 وات و مخزن آن 400 میلی لیتر ظرفیت و توانایی شست و شوی 2000 قطعه در ماه را دارد. این دستگاه نسبت به مدل قبلی از قیمت پایین‎‌تری برخوردار است.

اگر خواستار خرید دستگاه التراسونیک تعمیرات موبایل هستید با مراجعه به سایت امگا ابزار می‌توانید با انتخاب مدل دستگاه مورد نظر خود ویژگی‎‌های آن را بررسی و مقایسه کرده و نیز از قیمت آن مطلع شوید. سایت امگا ابزار با ارائه  لوازم تعمیرات موبایل با کیفیت سعی خدمت رسانی به مشتریان خود دارد. این سایت که از سال 1399 آغاز به کار کرده است امکان پرسش و پاسخ با کارشناسان و دیگر کاربران جهت دست‌یابی به پاسخ پرسش‎‌های شما را فراهم نموده است. برای مراجعه به سایت امگا ابزار می‌توانید از آدرس omegaabzar.com  استفاده نمایید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied