شمانیوز
شما نیوز

بهره برداری از پروژه فولاد کاوه جنوب کیش با تامین مالی بانک توسعه صادرات ایران در سال 99

با تامین مالی 130 میلیون یورویی بانک توسعه صادرات ایران، پروژه فولاد کاوه جنوب کیش در دو بخش توسعه تولید شمش فولاد و آب شیرین کن در سال ۹۹ به بهره برداری رسید.

بهره برداری از پروژه فولاد کاوه جنوب کیش با تامین مالی بانک توسعه صادرات ایران در سال 99

به گزارش شمانیوز ، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در بخش تولید فولاد به شمار می رود که عملیات احداث آن از سال 1386 در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در زمینی به مساحت 170 هکتار در بندرعباس آغاز شد.

در گام اول شرکت دو مُدِوِل تولید آهن اسفنجی به ظرفیت هر واحد 900 هزار تن و مجموعا 8/1میلیون تن در سال را احداث و در سال 1390 به بهره برداری رسانید.

ولی از آنجا که هدف این شرکت دستیابی به زنجیره کامل محصولات فولادی بود، تصمیم گرفته شد تا دو کارخانه فولاد سازی جهت تولید شمش بیلت به ظرفیت تجمیعی 4/2 میلیون تن (فاز یک 2/1 و فاز دو 2/1 میلیون تن) ساخته شود تا به جای فروش آهن اسفنجی، آن را تبدیل به شمش فولادی نموده تا ارزش افزوده بیشتری به بازار عرضه شود.


بیشتربخوانید:ورود هرچه سریعتر اوراق گام به بورس راهکاری برای تحقق شعار سال


 

بانک توسعه صادرات ایران نیز با توجه به پتانسیل بالای شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در عرصه صادرات و موقعیت ممتاز جغرافیایی این طرح ، مشارکت گسترده ای را با شرکت در زمینه تسهیلات ارزی به منظور اجرای پروژه های توسعه ای آغار کرد.

به این ترتیب طرح احداث واحد فولاد سازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش (فاز2) به مبلغ 108.800.000 یورو و طرح احداث واحد تولید آب شیرین کن صنعتی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش به مبلغ25.000.000 یورو از سوی بانک توسعه صادرات ایران تامین مالی و در آبان ۱۳۹۹ به بهره برداری رسید.

از نقاط برجسته و مهم پروژه فولاد کاوه جنوب کیش می توان به بهره گیری از تکنولوژی روز و کارآمد در پروژه ها و ظرفیت شرکت هایی چون( SARRAIIE) سازنده ماشین آلات و تجهیزات طرح فولاد سازی، تیم ویسر(TAIM WESER) اسپانیا فعال در عرصه تامین تجهیزات پروژه آب شیرین کن صنعتی و شرکت چینی CIAC از شرکتهای بزرگ در حوزه تامین تجهیزات صنعتی در بازار جهانی اشاره کرد.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از مدیریت اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران،ظرفیت مطلوب صادراتی طرح های تامین مالی شده در فولاد کاوه جنوب کیش در حوزه طرح فولاد سازی شرکت، ظرفیتی بالغ بر 1.200.000 تن را به توان تولیدی این مجموعه می افزاید.

با توجه به موقعیت مطلوب پروژه فولاد کاوه جنوب کیش، از جمله نزدیکی به آبهای آزاد، امکان صادرات محصول نهایی طرح مانند شمش فولاد به کشورهای مختلف همچون ترکیه ، عمان ، هند و... حجم سالیانه ای معادل حداقل 300 میلیون دلار درآمد ارزی برای کشور از این واحد، قابل پیش بینی است.

شایان ذکر است همکاری های بانک توسعه صادرات ایران با شرکت فولاد کاوه جنوب کیش کماکان ادامه دارد؛ این همکاری ها در راستای افزایش تولید صادراتی، رفع موانع و پشتیبانی بیشتر از این بنگاه بزرگ تولیدی صادراتی در قالب تامین سرمایه در گردش مورد نیاز انجام می شود تا اطمینان لازم در تداوم تولید و صادرات محصولات شرکت حاصل گردد.

 

 

منبع:روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران به نقل از اگزیم نیوز

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied