شمانیوز
شما نیوز

افزایش قیمت طلا در بازار جهانی

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی اندکی افزایش یافت و نزدیک به بالاترین رکورد سه ماه اخیر معامله شد.

افزایش قیمت طلا در بازار جهانی

به گزارش شمانیوز و به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۸۳۸ دلار و ۴۷ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه تا مرز ۱۸۴۲ دلار و ۹۱ سنت پیشروی کرده بود که بالاترین قیمت از ۱۱ فوریه بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۳۵ دلار و ۵۰ سنت رسید.

 

کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکت گفت: گزارش اشتغال آمریکا تقریبا شروع و پایان دادستان برایطلا در حال حاضر است. این گزارش انتظارات در خصوص ادامه سیاست انبساطی بانک مرکزی آمریکا را تقویت کرد. در حال حاضر طلا نیروی صعودی پیدا کرده و ۱۸۵۰ دلار سطح مهم بعدی است که این فلز هدف گرفته است.

 

گزارش روز جمعه وزارت کار آمریکا نشان داد اقتصاد این کشور در آوریل ۲۶۶ هزار شغل جدید ایجاد کرده است که بسیار پایینتر از یک میلیون شغل پیش بینی شده از سوی اقتصاددانان بود.

 

بانک مرکزی آمریکا متعهد شد نرخهای بهره را تا زمانی که تورم و اشتغال اوج بگیرند، همچنان نزدیک صفر نگه دارد. نرخهای بهره پایینتر هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کاهش می دهد و باعث افت ارزش دلار می شود و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر می کند.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار در معاملات روز جاری تغییر چندانی نداشت و نزدیک به پایینترین حد خود در دو ماه گذشته ایستاد.

 

موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF طلا در جهان است، روز جمعه ۰.۶ درصد رشد کرد که نشان دهنده افزایش علاقه سرمایه گذاران به طلاست.

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۲۹۴۱ دلار و ۵۰ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۲۷ دلار و ۶۴ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، ۱۲۵۶ دلار و ۹۶ سنت بود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied