شمانیوز
شما نیوز

خبر خوب از پرداخت سود سهام عدالت

جزئیات جدید از دریافت سود سهام عدالت را در این صفحه بخوانید .

خبر خوب از پرداخت سود سهام عدالت

بسیاری از مخاطبان پیگیر سود سهام عدالت خود هستند . بر اساس شنیده ها باقیمانده سود سهام عدالت باید به زودی واریز شود در حالی که قرار بود خیلی پیش تر از این ها سود سهام عدالت به حساب سهام داران واریز شود . 

 

 

احتمال واریز ۳۰ درصد از باقیمانده سود سهام عدالت

پیگیری‌های انجام شده حاکی از آن است که به احتمال زیاد از ۵۰ درصد باقیمانده سود سهام عدالت، ۳۰ درصد آن به حساب سهامداران پرداخت می‌شود و ۲۰ درصد دیگر بعد از تکمیل سودهای واریز شده از سوی شرکت‌های سرمایه‌پذیر در اختیار مشمولان قرار می‌گیرد.

 

نخستین مرحله از واریز سود سهام عدالت برای سهامداران دو روش مستقیم و غیرمستقیم در تاریخ ٢٨ اسفند ماه سال ٩٩ انجام شد، دارندگان سهام ۵۰۰ هزار تومانی، رقمی حدود ۲۰۰ هزار تومان دریافت کردند و برای دارندگان سهام یک میلیون تومانی دو برابر سود سهام ۵۰۰ هزار تومانی پرداخت شد که رقم آن ۴۰۰ هزار تومان بود.

 

در این میان، گمانه‌زنی‌هایی در زمینه واریز ۵۰ درصد باقیمانده سود سهام عدالت مطرح شد.

 

 

حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: تاکنون تعدادی از شرکت‌های بزرگ اقدام به واریز سود نکرده‌اند اما به محض واریز سود همه شرکت‌ها مرحله دوم واریز سود سال ۹۸ سهام عدالت سهامداران انجام می‌شود.

 

پیگیری‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که تاکنون بیش از ۸۰ درصد از شرکت‌های سرمایه‌پذیر سود خود را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کرده‌اند و اکنون واریز سود سهام عدالت در انتظار پرداخت سود از سوی ۲۰ درصد باقیمانده شرکت‌های سرمایه‌پذیر است که تاکنون با توجه به تذکرهای داده شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار و نیز شرکت سپرده‌گذاری مرکزی هیچ اقدامی برای واریز سود به حساب شرکت سپرده‌گذاری نکرده‌اند.

 

با وجود صحبت‌های مطرح شده از سوی سخنگوی آزادسازی سهام عدالت مبنی بر اعمال جریمه برای شرکت‌هایی که تاکنون سود مربوطه را واریز نکرده‌اند اما این تصمیم تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است و خبر دقیقی از اجرای حتمی آن و زمان اجرا وجود ندارد.

 

 

با توجه به پیگیری‌های مکرر مشمولان سهام عدالت برای اعلام زمان دقیق واریز سود، قرار بر این است تا بررسی این موضوع در جلسه هفته جاری شورای عالی بورس در دستور کار اعضای این شورا قرار گیرد تا راه‌های لازم برای واریز هر چه زودتر سود سهام عدالت به حساب مشمولان انجام شود.

 

 

رقم واریزی سود سال‌های گذشته سهام عدالت

بعد از چند سال، انتظار سهامداران به سر رسید و در سه سال اخیر سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت دریافت و در مجموع مبلغی به ارزش ۱۲۷ هزار میلیارد ریال به حساب بیش از ۴۱ میلیون نفر از مشمولین طرح سهام عدالت واریز شد.

 

سود سال ۹۵ سهام عدالت که به ازای هر سهم یک میلیون تومانی، ۱۵۰ هزار تومان بود در سال ۱۳۹۶ به حساب مشمولان این سهام واریز شد، این روند در سال‌های بعد با افزایش درصد سود ادامه‌دار بود و تاکنون تا سود سال ۹۷ به حساب این افراد واریز شده است.

 

طبق آمار ارائه شده سود پرداختی سال ۹۶ برای مشمولان سهام عدالت به مبلغ ۱۷۵ هزار تومان و سود مالی سال ۹۷ رقمی حدود ۲۰۵ هزار تومان بود که به حساب بیش از ۴۱ میلیون نفر واریز شده و این موضوع حاکی از افزایش بیش از ۱۶ درصدی سود نسبت به سال ۹۶ است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • جلال ساعی همت ابادي

    سلام خیلی خوب بود