شمانیوز
شما نیوز

رئیس فورد بریتانیا از چالش واقعی خریداران می گوید

خریداران خودرو در بریتانیا شک دارند که خودروی بعدی شان برقی باشد یا نه.

رئیس فورد بریتانیا از چالش واقعی خریداران می گوید

به گزارش شمانیوز : لیسا برانکین Lisa Brankin رئیس فورد در بریتانیا در مصاحبه اش با گفت که مصرف کنندگان خودرو مردد هستند و تغییر خودروی بنزینی یا گازوئیلی به برقی را «چالش واقعی» می دانند. اگر قرار باشد دوران گذار از بنزینی به برقی اتفاق بیفتد، بدون حمایت و پشتیبانی بیشتر حکومت ممکن نیست مخصوصاً اگر قرار باشد ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و گازوئیلی از سال 2030 به اجرا درآید.

 

پژوهش های ناظران انرژی آفجم Ofgem نشان می دهد که برای اجرای ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و گازوئیلی تا سال 2030 لازم است 6.5 میلیون خانوار برای خرید خودروهای برقی برنامه ریزی کنند.

 

نگاه به آمار خودروهای برقی در حال تردد نشان می دهد که زیر یک درصد از خودروها، الان برقی هستند. پژوهش های انجمن سازندگان و تاجران وسایل نقلیه موتوری Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) از بین 35 میلیون دستگاه خودروی در حال تردد در بریتانیا (انگلستان‌،‌ اسکاتلند،‌ ایرلند و ویلز) فقط 1 درصد از آن برقی هستند. هرچند که تعداد خودروهای برقی رو به افزایش است. سال 2020 نسبت به سال 2019 فروش خودروهای برقی دوبرابر شده است.

 

اگر خودروهای هیبریدی که قابلیت شارژ با پریز برق را هم دارند در نظر بگیریم،‌ فروش خودروهای برقی شده در 2020 سه برابر شده است.

 

بر اساس آمار استاتیستا Statista کمپانی فورد بریتانیا در صدر جدول فروش خودروهای نو قرار دارد. برانکین مدیر اجرایی فورد انگلستان و ایرلند در مصاحبه با «رادیو 5 در برنامه برای پول بیدار شو» Radio 5 Live's Wake Up to Money programme  گفت: «ما نظرسنجی انجام داده ایم تا از دیدگاه مردم باخبر شویم و متوجه شده ایم فقط 10 درصد از مشتریان به شکل فعال برای خودروی بعدی در صدد خرید خودروهای برقی باتری دار هستند.

 

بقیه پاسخ دهندگان به این نظرسنجی نگران مسائلی مثل پیمایش به ازای هر بار شارژ [نماندن در راه]،‌ زیرساخت های شارژ [تمام شدن شارژ باتری قبل از رسیدن به جایگاه بعدی] طول کشیدن زیاد برای شارژ باتری خودرو و کمبود اطلاعات کافی و از همه مهمتر قیمت آنها هستند.»

 

در مورد قیمت خودروهای برقی برانکین می گوید: «ما به این تشخیص رسیده ایم که قیمت یک مسئله مهم است و به همین خاطر هم از حاکمیت خواسته ایم به حمایت ها و پشتیبانی ها از همه دامنه گسترده خودروهای برقی ادامه دهد.»

 

هدف اصلی دولت بریتانیا به صفر رساندن آلاینده های کربنی تا سال 2050 است که مهمترین فاز آن خروج خودروهای آلاینده از گردونه حمل ونقل است.

 

برای تطابق و وفق پذیری با افزایش شدید فروش خودروهای برقی، باید شبکه جایگاه های شارژ باتری خودرو به شکل تصاعدی افزایش پیدا کند. در حال حاضر خودروسازان میلیاردها دلار برای ساخت مدل های بدون آلایندگی سرمایه گذاری کرده اند تا با قوانین سخت گیرانه آلایندگی وفق پیدا کنند.

 

در گزارش کمیته حساب های عمومی A report from the Public Accounts Committee آمده است که حکومت بریتانیا هیچ برنامه ای برای حل «چالش عظیم» تشویق خریداران خودرو به خرید خودروهای برقی تا سال 2030 ندارد. در همین گزارش آمده است فقط 13 مدل از خودروهای برقی در حال فروش در بریتانیا زیر 30 هزار پوند قیمت دارند.

 

خانم برانکین می گوید شرکت فورد باید «یک برنامه جامع» را از سوی حکومت مشاهده کند تا خودش را برای شیفت به خودروهای برقی آماده کند و این موضوع فقط به خودروساز مربوط نمی شود و همه ذی نفعان باید خودشان را با چنین گرایشی وفق دهند.

 

حکومت بریتانیا می گوید 2.8 میلیارد پوند برای کمک به صنعت خودرو اختصاص داده است تا دوران گذار به خودروهای برقی را ممکن سازد چون این را می داند که رشد تولید خودروهای برقی، باعث منطقی تر شدن قیمت آن می شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied