شمانیوز
شما نیوز

عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با شمانیوز:

نظام بانکداری کشور خیلی سودآور نیست

غلامرضا مرحبا گفت: متأسفانه بانک‌های کشور یا سودآور نیستند یا اینکه به صورت سربه‌سر اداره می‌شوند.

نظام بانکداری کشور خیلی سودآور نیست

غلامرضا مرحبا در گفتگو با خبرنگار شمانیوز، اظهار داشت: نظام بانکی کشور علی‌رغم پیشرفت‌های خوبی که داشته، هنوز از کاروان‌های جهانی عقب است و باید خودمان را به نظام مدرن بانکداری جهان برسانیم.

وی گفت: پیشرفت نظام بانکداری در گرو کار علمی و انجام تحقیقات تخصصی است و دیگر دایر کردن شعب مختلف بر سر کوچه‌ها و سر خیابان‌ها سودآوری برای بانک‌ها در پی ندارد. اگر بانک‌های کشور با این سیستم ادامه دهند، قطعاً به زمین خواهند خورد.

ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در نظام بانکی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشانت کرد: بهتر است بانک‌ها با استفاده از فناوری و علوم نوین به سمت مثبت‌سازی ترازنامه‌های مالی پیش بروند.

مرحبا، بدهی‌های دولت به بانک‌ها را در کاهش بازدهی نظام بانکی مؤثر توصیف کرد و افزود: همچنین مطالبات وصول‌نشده و بدهی‌های بانکی در کنار بدهی‌های دولت، سرعت توسعه نظام‌ بانکداری کشور را گرفته است.

بانک‌های کشور خیلی سودآور نیستند

او بیان داشت: متأسفانه بانک‌های کشور یا سودآور نیستند یا اینکه به صورت سربه‌سر اداره می‌شوند؛ در صورتی‌‎که باید یک حاشیه سود قابل قبولی داشته باشند تا در زمان وقوع هر بحرانی بتوانند سرپا بمانند و کار خود را پیش ببرند؛ لذا دولت باید کمک کند تا بار اضافی از دوش بانک‌ها برداشته شود.

غلامرضا مرحبا

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مشکلات نظام بانکداری خود به یکی از عوامل مهم در افزایش تورم و مشکلات اقتصادی تبدیل شده است و حتی گاهی اوقات سقوط ارزش پول ملی را به همراه داشته است.

مرحبا گفت: بانک‌ها بزرگترین تأمین‌کنندگان مالی در کشورمان هستند و اگر مشکلات بانک‌ها حل نشود، ممکن است بحران‌های بزرگ اجتماعی به وجود آید؛ بنابراین باید به بانک‌ها بیشتر توجه شود تا به کار فنی و حرفه‌ای خود رسیدگی کنند و رضایت مشتریان را به دست آورند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied