شمانیوز
شما نیوز

جلسه کمیته انتخابات اتحادیه بین‌المللی تامین اجتماعی برگزار شد

جلسه کمیته انتخابات اتحادیه بین‌المللی تامین اجتماعی، با حضور مقامات عالی ایسا و اعضای کمیته به صورت مجازی از مقر اتحادیه واقع در ژنو ‏- سوئیس برگزار شد و دکتر حسین مشیری تبریزی، مدیرکل امور بین‌الملل سازمان تأمین اجتماعی در این نشست شرکت کرد.

جلسه کمیته انتخابات اتحادیه بین‌المللی تامین اجتماعی برگزار شد

به گزارش شمانیوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر بروئر، رئیس اتحادیه بین‌المللی تأمین اجتماعی (ایسا)، بررسی صلاحیت افرادی که نامزدی خود را برای سمت‌های ریاست، خزانه‌دار، دبیرکل یا عضو کمیسیون نظارت اتحادیه اعلام می‌کنند را از مهمترین وظایف اعضای این کمیته برشمرد.
وی افزود: کمیته انتخابات ایسا گزارشی درباره هر یک از نامزدها تهیه و به هیأت رئیسه ارائه می‌دهد. هیأت رئیسه نیز گزارش خود را حاوی هر نوع نظر و عقیده‌ای که درباره آن ابراز می‌کند، به شورا ارسال می‌کند. کمیته انتخابات همچنین وظایف تکمیلی در برگزاری فرایند انتخابات را بر عهده دارد.
در ادامه این جلسه ویدئو کنفرانسی، با توجه به بند اول دستور کار جلسه (تعیین رئیس کمیته)، اعضای کمیته به اتفاق آراء، لوئیس گیلرمو بولیت گونی، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور آرژانتین را به عنوان رئیس کمیته انتخابات تعیین کردند. این انتخاب با توجه به سوابق اجرایی نامبرده و همچنین رعایت توازن منطقه‌ای در انتصابات اتحادیه صورت گرفت.
سپس جنز شرمر، رئیس دبیرخانه کل ایسا، در خصوص ضابطه اجرایی برگزاری انتخابات، گفت: فراخوان اعلام نامزدی برای سمت‌های رئیس، دبیرکل، خزانه‌دار، و اعضای کمیسیون نظارت حداقل 8 ماه پیش از جلسه شورا که در آن انتخابات برگزار می‌شود و حداقل 3 ماه پیش از پایان مهلت ارائه درخواست نامزدی، به همه سازمان‌های عضو اصلی ایسا ارسال می‌کند.
وی افزود: متعاقبا، درخواست‌های نامزدی تا حداقل 5 ماه قبل از تشکیل جلسه شورا، به دبیرکل ارائه می‌شوند. این درخواست‌ها باید توسط سازمان‌های عضو اصلی یا فرد متقاضی (به تایید سازمان متبوع) ارائه شود. حداقل 2 سازمان عضو اصلی از 2 کشور باید پشتیبانی خود را از فرد نامزد به صورت کتبی اعلام کنند. اگر به هنگام انتخاب یکی از مقامات، هیچ نامزدی واجد شرایط تشخیص داده نشود، هیأت رئیسه می‌تواند به توصیه کمیته انتخابات، فرد یا افرادی را که برای تصدی سمت مورد بحث (موقت یا دائمی)، مناسب تشخیص می‌دهد، به شورا پیشنهاد کند. همچنین انتخاب مجدد مسئول وقت برای بار دوم، یکی از گزینه‌هایی است که در چنین شرایطی در دستور کار کمیته انتخابات قرار می‌گیرد."
در بخش پایانی این جلسه اعضاء درخصوص برنامه کار و جدول زمان‌بندی جلسات کمیته گفتگو کردند و مقرر شد: جلسه بعدی همزمان با جلسه هیات رئیسه ایسا در تاریخ 30 ژوئن 2021 (9 تیر 1400) برگزار شود.
همچنین جلسات آتی نیز در پایان سال 2021 (دی 1400 ) و ژوئن 2022 (تیر 1401) تشکیل می‌شوند.
در خاتمه جلسه، بولیت گونی، رئیس کمیته انتخابات، با تشکر و قدردانی از رئیس اتحادیه و اعضای کمیته، بر ضرورت رعایت مفاد اساسنامه ایسا در فرایند انتخابات تاکید کرد و نسبت به برگزاری انتخابات عادلانه برای تصدی سمت‌های اجرایی و حکمرانی ایسا توسط افراد شایسته و صلاحیت‌دار، ابراز امیدواری کرد.
انتخابات آتی اتحادیه در اجلاس جهانی تامین اجتماعی در اکتبر‌/ نوامبر 2022 برابر با مهر‌/ آبان 1401 در مراکش، برگزار خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied