شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در آیین افتتاح و کلنگ زنی 29 پروژه و معرفی 76 پروژه درحال اجرای این منطقه با حضور ویدیو کنفرانسی ریاست جمهوری اعلام کرد

آغاز بهره برداری از 15 پروژه بزرگ در قشم با 24800میلیارد ریال سرمایه گذاری

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: امروز 15 پروژه بزرگ درحوزه های گردشگری، شیلات، نفت، انرژی وعمرانی با سرمایه گذاری 24800میلیارد ریال که 69 درصد آن توسط بخش خصوصی و 31درصد آن توسط سازمان منطقه آزاد قشم صورت گرفته است با اشتغالزایی 880 نفر به بهره برداری می رسد.

آغاز بهره برداری از 15 پروژه بزرگ در قشم با 24800میلیارد ریال سرمایه گذاری

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم ، علی درویش پور روز دوشنبه در آیین افتتاح  و کلنگ زنی 29 پروژه و معرفی 76 پروژه درحال اجرای منطقه آزاد قشم توسط رییس جمهوری از طریق ویدیو کنفرانس افزود: عملیات اجرایی 14 پروژه  نیز با 73285میلیارد ریال سرمایه گذاری و با اشتغالزایی مستقیم  1936نفر و اشتغالزایی غیر مستقیم 5180نفر امروز در منطقه آزاد قشم آغاز می شود.
وی با اشاره به اینکه 76 پروژه  هم با سرمایه گذاری بیش از 200هزار میلیارد ریال که نیمی از آنها تا 50درصد  پیشرفت داشته است  نیز در این منطقه در دست اجرا و اقدام است، تصریح کرد: بسیاری از پروژه های این منطقه نتیجه زحمات مهندس حمیدرضا مومنی است که جا دارد درهمین جا از زحمات ایشان تشکر کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم درباره  پروژه احداث اسکله  نفتی حرا که آیین افتتاح پروژه ها در محل این اسکله برگزار شد هم گفت: فاز اول این اسکله با ظرفیت 30 هزار تن امروز و فاز دوم آن با ظرفیت 70هزارتن درچند ماه آینده به بهره برداری می رسد.
علی درویش پور در بخش دیگری از سخنان خود با تمجید از مردم جزیره قشم بخاطر همراهی با برنامه ها و اقدامات توسعه بخشی دولت یادآور شد:  روزهای پیشین هم درجزیره زیبای قشم شاهد مشارکت تحسین برانگیز این مردم در صحنه های با شکوه و پرغرور مثل گذشته بودیم.
وی  مردم جزیره قشم را شریف، سخاوتمند و درستکار خواند و تصریح کرد: این مردم که امید، سرمایه زندگی آنهاست در مجمع الجزایری از زیبایی ها که ویژگی های کم نظیر و فرصت های بی نظیرش چشم نوازی آن را دوچندان می کند، زندگی می کنند.
گفتنی است آیین افتتاح و کلنگ زنی 29 پروژه و معرفی 76 پروژه درحال اجرای منطقه آزاد قشم توسط رییس جمهوری از طریق ویدیو کنفرانس  در دور پنجم افتتاحات ریاست جمهوری در مناطق آزاد روز 31خرداد 1400 در محل اسکله حرا جزیره قشم برگزار شد.
این پروژه ها با مشارکت سازمان منطقه آزاد قشم  و بخش خصوصی و سرمایه گذاری بیش از 61هزار میلیارد ریال و666 میلیون دلار و 276 میلیون  یورو و اشتغال زایی بیش از 7هزار نفر اجرای شده یا در دست اجراست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied