شمانیوز
شما نیوز

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نتیجه همراهی و کمک دولت و مجلس به تأمین اجتماعی است

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کمک و همراهی دولت و مجلس برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان را نیز بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: در سال جاری حدود 10 درصد بودجه دولت برای پرداخت مطالبات تأمین اجتماعی اختصاص یافته است و دولت با پرداخت دیون سازمان تأمین اجتماعی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بسیار کمک کرد.

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نتیجه همراهی و کمک دولت و مجلس به تأمین اجتماعی است

به گزارش شمانیوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری در سومین جلسه از سلسله نشست‌های رویای تامین اجتماعی فراگیر که با عنوان "متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، تحقق یک رویا" برگزار شد، اظهار داشت: بودجه مربوط به پرداخت مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی که در اسفند ۹۸ ماهانه ۶۶۰۰ میلیارد تومان بود با اجرای اولین مرحله متناسب سازی در مرداد سال ۹۹ به ۹۲۰۰ میلیارد تومان رسید و امسال با متناسب سازی مرحله دوم و افزایش سنواتی به ۱۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی دریافت نظرات و دیدگاه‌های شرکای اجتماعی را از دیگر ویژه‌های مهم متناسب سازی حقوق بازنشستگان برشمرد و گفت: در اجرای این طرح نظرات و دیدگاههای بازنشستگان را دریافت کردیم و در اکثر موارد نظرات و ایده های این عزیزان مورد توجه و مبنای کار قرار گرفت.

وی افزود: چاره اندیشی برای تامین بلند مدت منابع مورد نیاز متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از مسائل مهم سازمان تأمین اجتماعی است که البته منابع لازم برای اجرای متناسب سازی تا ۳ سال آینده پیش‌بینی شده است.

سالاری با بیان اینکه برقراری عدالت و بهبود معیشت بازنشستگان هدف اصلی اجرای متناسب سازی است، گفت: در کنار برقراری عدالت و بهبود معیشت بازنشستگان؛ پایداری سازمان تأمین اجتماعی و صیانت از منابع این سازمان نیز از اولویت‌های اصلی و موضوعاتی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان با لحاظ منابع موجود به گونه‌ای انجام شده است که استمرار این برنامه در سنوات آتی قابل انجام باشد.

سالاری افزود: در سال گذشته ۵۰ هزار میلیارد تومان و برای سال جاری ۸۹ هزار میلیارد تومان ظرفیت برای رد دیون دولت داریم که نشانه توجه و اهمیت این موضوع در مجلس و دولت است که جای تقدیر دارد و کار بی‌نظیری بی‌سابقه‌ای در دو سال گذشته بابت رد دیون دولت به تأمین اجتماعی انجام شده است.

سالاری با بیان اینکه مدیریت صحیح هزینه ها از مهمترین مسائل سازمان تأمین اجتماعی است، گفت: متناسب‌سازی با نگاه بلندمدت و عادلانه صورت گرفته است و قطعا منابع مورد نیاز برای تحقق اهداف و تداوم متناسب‌سازی در سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد به نحوی که قبل از دریافت منابع کار را شروع کردیم و مطمئناً منابع قابل اتکا برای استمرار متناسب سازی وجود دارد.

سالاری از برنامه‌ریزی برای ارائه طرح‌های کارشناسی شده برای کاهش هزینه‌های درمان جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: رایگان شدن خدمات بستری بیمه‌شدگان در بیمارستان‌های دولتی در شهرهای فاقد مرکز تأمین اجتماعی و همچنین رایگان شدن خدمات بستری بیمه شدگان بالای 65 سال در بیمارستان‌های دولتی کل کشور از جمله طرح‌هایی است که به تازگی شروع شده است.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک طرح‌های دیگری نیز برای کاهش هزینه درمان بیمه شدگان ارائه می‌دهیم و با توجه به استقرار سامانه نسخه الکترونیک طرح های جدیدی برای ارتقاء خدمات درمانی به جامعه تحت پوشش ارائه خواهیم کرد.

سالاری با اشاره به طرح توانمند سازی تأمین اجتماعی گفت: با اجرای طرح توانمند سازی تامین اجتماعی با حمایت دولت و مجلس در تامین اجتماعی برای سال‌های آینده مشکلی نخواهیم داشت و با این کار بسیاری از مسائل ریشه‌ای تامین اجتماعی را بر طرف خواهیم کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied