شمانیوز
شما نیوز

پیش بینی قیمت سکه در سال جاری

اگر امروز قیمت دلار از مرز ۲۵هزار تومانی عبور کند، سکه می تواند به بالای سطح مقاومتی ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نفوذ کند. بخشی از سکه بازان به ادامه رشد قیمت دلار خوشبین هستند.

پیش بینی قیمت سکه در سال جاری

به گزارش شمانیوز، اگر امروز قیمت دلار از مرز ۲۵هزار تومانی عبور کند، سکه می تواند به بالای سطح مقاومتی ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نفوذ کند. بخشی از سکه بازان به ادامه رشد قیمت دلار خوشبین هستند و به همین دلیل، در روزهای قبل، خرید فلز گران بهای داخلی را افزایش دادند. به واسطه همین افزایش خریدها، فاصله قیمت بازاری سکه با ارزش ذاتی آن در بالای محدوده ۲ درصدی ایستاده است.

 

اثر حباب مثبت در بازار سکه

داشتن حباب مثبت موجب می شود که همواره سکه امامی ظرفیت افت قیمت را داشته باشد. در واقع در صورتی که در روزهای آتی جهت قیمت دلار نزولی شود، سکه با سرعت بیشتری نسبت به اسکناس آمریکایی در مدار نزولی قرار خواهد گرفت. به باور تحلیل گران فنی، برگشت دلار به زیر ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان می تواند سکه امامی را حتی تا زیر محدوده حمایتی ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عقب ببرد. با این حال، مثبت شدن حباب به معامله گران سکه چنین سیگنالی را نیز ارسال کرده است که سطح تقاضا بالاست و می توانند به افزایش قیمت ها خوشبین باشند. برگشت قیمت طلای جهانی به بالای مرز هزار و ۸۰۰ دلاری دیگر عاملی است که می تواند زمینه ساز افزایش تقاضا برای خرید سکه در بازار داخلی شود.

 

طلا در هفته های اخیر وضعیت صعودی نداشت و همین موضوع موجب شد که معامله گران سکه بیشتر به روند قیمتی دلار دقت کنند. روز دوشنبه طلا گرایش خاصی برای رشد از خود نشان نداد و در صورت ادامه وضعیت کاهشی می تواند به مانعی بر سر راه افزایش قیمت سکه تبدیل شود. البته سکه بازان در روز جاری بیشتر از طلا به روند قیمت دلار و نرخ حواله درهم دقت خواهند کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied