شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل شرکت چادرملو در مجمع عمومی سالانه خبر داد؛

برنامه ریزی برای افزایش سرمایه چادرملو تا 150 هزار میلیارد ریال

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از برنامه ریزی این شرکت برای افزایش سرمایه این شرکت تا 150 هزار میلیارد ریال خبر داد.

برنامه ریزی برای افزایش سرمایه چادرملو تا 150 هزار میلیارد ریال

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، ناصر تقی زاده در مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو که با حضور بیش از85 درصد از سهامداران برگزار شد، گفت: در سال 99، افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 44 هزار میلیاردریال به مبلغ, 5 هزار و 500 میلیارد ریال ثبت شد.
وی ادامه داد: گزارش توجیهی افزایش سرمایه این شرکت تا مبلغ یاد شده، تهیه و برای، اظهارنظر و تأیید بازرس قانونی شرکت مذکور ارسال شده است.
مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به عمده ترین اقدامات سال گذشته این شرکت گفت: افتتاح رسمی نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 10 مگاوات، افتتاح خط سوم انتقال آب خلیج فارس به مجتمع صنعتی اردکان و نیز، تجهیز و بهره برداری از پهنه معدنی آنومالی D19، از جمله این فعالیت ها بود.
وی افزود: راه اندازی فاز 1 پروژه هات‌شارژ فولادسازی، استفاده مناسب و بهینه مصارف انرژی، اجرای 77 پروژه تحقیقاتی و پژوهشی در بهینه سازی و کاهش مصرف انرژی، اجرای طرح های توسعه ای مختلف در تکمیل زنجیره ارزش افزوده این صنعت و نیز طرح های زیرساختی، بخش دیگری از طرح های انجام شده است.

صرفه جویی 19 میلیون یورویی ناشی از بومی سازی
تقی زاده با اشاره به استفاده حداکثری از ظرفیت ساخت داخلِ لوازم، تجهیزات و قطعات یدکیِ مصرفی تصریح کرد: تا پایان سال 99، بیش از 28 هزار قلم قطعات و لوازم یدکی، از منابعِ داخلی تأمین و جایگزینِ قطعاتِ خارجی شده است.
وی ادامه داد: طی سال گذشته با بومی سازی قطعات، 19 میلیون یورو صرفه جویی ارزی حاصل شد که در مقایسه با رقم صرفه جویی شده سال 98 (11 میلیون و 608 هزار یورو)، حدود 7 میلیون و 392 هزاریورو افزایش یافت.

افزایش 168 درصدی رشد درآمد
مدیر عامل چادرملو با اشاره به میزان تولیدات این مجتمع در سال 99 گفت: طی سال گذشته، 11میلیون و 468 هزار تن کنسانتره سنگ آهـن ،339 هزارتن انواع سنگ آهن دانه بندی، 3میلیون و 731 هزار تن گند و یک میلیون و 603 هزار تن آهن اسفنجی و نیز یک میلیون و 26 هزار تن شمش فولادی تولید شد.
وی ادامه داد: این میزان تولید، منجر به درآمدزایی حدود 281 هزارو 514 میلیارد ریالی شرکت شده که نسبت به سال 98 از 168 درصد رشد برخوردار بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied