شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی//

بهترین تخته چندلایی کدامند + انواع تخته چندلایی

یکی از کاربردی ترین مصالح چوبی در ساخت و ساز بناهای چوبی تخته چندلایی می باشد.

بهترین تخته چندلایی کدامند + انواع تخته چندلایی

یکی از کاربردی ترین مصالح چوبی در ساخت و ساز بناهای چوبی تخته چندلایی می باشد. تخته چندلایی به مجموعه ی ورقه های چوبی گفته می شود که با چسب های مخصوص به یکدیگر متصل شده اند. این تخته ها استقامت بسیار بالایی دارند به همین سبب افرادی که با چوب کار می کنند، به صورت گسترده از آن ها استفاده می کنند. به دلیل محبوبیت زیاد چوب در بین مردم، استقبال از تخته چندلایی روز به روز افزایش می یابد.

چوب چند لایه متشکل از چندین لایه ورقه چوب می باشد. تعداد این ورقه ها از 3 تا 7 و بالاتر متغیر است. بدیهی است که با افزایش تعداد لایه ها، استحکام و مقاومت این تخته ها بیشتر می شود. علاوه بر تعداد لایه، نوع قرارگیری لایه ها نیز در استحکام تخته ها موثر می باشد.

 

 

2

 

مزایای استفاده از تخته چندلایی

همانطور که بیان کردیم در حال حاضر استقبال از تخته چندلایی روز به روز افزایش می یابد. این محبوبیت و استقبال زیاد به دلیل ویژگی ها و مزایای منحصر به فردی است که تخته چند لایه دارا می باشد.

از مهم ترین مزایای این تخته ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

وزن کم

یکی از مهم ترین مزایای تخته چندلایی، سبک بودن و داشتن وزن کم می باشد. این تخته ها با وجود چندلایه بودن نسبت به دیگر چوب ها بسیار سبک هستند و به راحتی جابجا می شوند. به دلیل سبک بودن، بسیاری از کارگاه های تولیدی مبلمان، از این تخته ها استفاده می کنند.

 

استحکام بالا

یکی دیگر از ویژگی های مثبت تخته چندلایی که به آن شهرت دارد، استحکام و مقاومت بالای آن می باشد. این تخته ها به دلیل چند لایه بودن، نوع قرارگیری لایه ها روی یکدیگر و استفاده از چسب های مخصوص، بسیار مستحکم هستند. مقاومت چوب های دیگر نسبت به این تخته ها بسیار پایین تر می باشد.

 

عدم ترک خوردگی

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از تخته چندلایی ، عدم ترک خوردگی آن در اثر میخ و یا پیچ کردن می باشد. بدون شک برای استفاده از چوب باید از میخ و یا پیچ استفاده کرد. بسیاری از چوب ها در اثر این عمل، می شکنند و یا ترک بر می دارند. این ترک خوردگی کار را با مشکل مواجه می کند و اجازه نمی دهد که نتیجه ی کار مورد دلخواه باشد. اما تخته های چندلایی به دلیل لایه لایه بودن، ترک خوردگی ندارند و به زیبایی هر چه تمام تر متصل می شوند.

 

3

 

 

وجود صرفه اقتصادی

تخته های چند لایه از نظر اقتصادی بسیار با صرفه می باشد زیرا دور ریز بسیار کمتری نسبت به چوب های دیگر دارد. قیمت تخته چندلایی نسبت به کارایی که دارد، بسیار پایین تر از چوب های دیگر می باشد. علاوه بر این، از این تخته ها می توان چندین مرتبه در قالب بندی ساختمان استفاده کرد.

 

قابلیت استفاده در انحنا

یکی از انواع تخته های چند لایه، نمونه ی انعطاف پذیر آن می باشد. این تخته ها را می توان برای قسمت های دارای انحنا و خمیده استفاده کرد. تخته چندلایی انعطاف پذیر به راحتی منعطف می شود و به هیچ عنوان نمی شکند.

 

ساخت در ابعاد بزرگ

یکی از مزایای مهم تخته های چندلایه، قابلیت ساخت آن ها در ابعاد بزرگ است. در این صورت برای مساحت های بزرگ، ناهمواری کمتری مشاهده خواهد شد و برای فضای مورد نظر به صورت یکدست از تخته های چند لایه استفاده می شود.

 

ظاهر زیبا

یکی از مزایای مهم در مورد تخته چندلایی، ظاهر زیبای آن می باشد. چوب همیشه روی مد است و هیچوقت قدیمی نمی شود. افرادی که به دکوراسیون منزل خود اهمیت می دهند، می توانند از چوب برای فضای داخلی ساختمان استفاده کنند.

 

4

 

کاربرد های مهم تخته های چند لایه

با توجه به مزایا و ویژگی های خاصی که تخته چندلایی دارد ، می توان کاربرد های مختلفی از آن را بیان کرد. البته این کاربرد ها به نوع تخته نیز وابسته است. از مهم ترین کاربرد های این تخته ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • برای ساخت انواع و اقسام مبلمان، میز، صندلی و ... می توان از انواع مختلف تخته چندلایی استفاده کرد. بهترین نوع تخته برای ساخت مبلمان، تخته چندلایی سخت می باشد که مقاومت بالایی دارد.
  • یکی از کاربرد های جدید تخته های چند لایه که به تازگی طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است، استفاده در کف پوش ها و پله می باشد. استفاده از چوب در پله و کف پوش می تواند زیبایی دو چندانی به دکوراسیون خانه بدهد.
  • تخته چندلایی را می توان در قالب بندی ساختمان به کار برد. تخته ترکیه و  تخته روسی از بهترین انواع تخته چند لایه می باشد.
  • یکی از کاربرد های مهم تخته های چند لایه، ساخت درب چوبی برای ساختمان می باشد. این درب ها ظاهر بسیار زیبایی دارند.
  • آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه می باشد که خانم ها به آن توجه ویژه ای دارند. کابینت می تواند زیبایی هر آشپزخانه ای را دو چندان کند. یکی از کاربرد های مهم تخته چندلایی، استفاده آن در ساخت کابینت می باشد.
  • یکی دیگر از کاربرد های مهم تخته چندلایی، استفاده آن ها در ساخت دکوری و وسایل تزئینی می باشد. امروزه محبوبیت وسایل دکوری چوبی بسیار زیاد شده است.
  • دیوار و سقف خانه ها را نیز می توان به وسیله ی تخته چندلایی تزیین کرد.
  • استفاده تخته های چند لایه در صنایع مختلف مانند نظامی، دریایی و ... از مهم ترین کاربرد های آن به شمار می رود.

 

5

 

نحوه ی ساخت تخته های چند لایه

برای ساخت تخته های چوبی در ابتدای کار باید چوب مورد نظر را انتخاب کرد. برای ساخت این تخته ها می توان از چوب درخت های مختلف مانند درخت گردو، افرا، صنوبر، سرو، کاج و .... استفاده کرد. در انتخاب چوب باید دقت کافی داشت زیرا هر چوب مناسب ساخت تخته های چند لایه نیست. با توجه به انتظاری که از تخته چندلایی نهایی دارید، باید چوب اولیه را انتخاب کنید. به طور مثال اگر تخته نهایی را برای کف پوش می خواهید می توانید از چوب کاج و سرو استفاده کنید. اما اگر تخته ها را برای ساخت مبلمان می خواهید باید از چوب درختان قوی تر مانند چوب درخت گردو ، افرا و ... استفاده کنید. علاوه بر انتخاب چوب، باید دقت داشت که چوب ها سالم باشند و استاندارد های مشخص شده را داشته باشند.

بعد از انتخاب بهترین و مناسب ترین چوب، باید تنه ی درختان را درون مخزن های بخار قرار داد تا تنه ی درختان نرم شوند و بتوان آن ها را بدون مشکل برش داد. زمانی که تنه نرم شد می توان به راحتی آن ها را به چندین تنه ی کوچک تر تقسیم کرد و پس از آن به صورت ورقه برش داد.

 

شرکت تبریز صنعت یکی از بزرگ ترین مجموعه ها در حوزه ساخت انواع قالب فلزی و تخته چندلایی و تخته روسی فعالیت داشته و با کیفیت ترین خدمات را می توانید از این مجموعه به آدرس سایت tabrizsanat.com مراجعه و بصورت آنلاین تهیه نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied