شمانیوز
شما نیوز

با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت:

افتتاح ۳ طرح خدماتی، فرهنگی و اقتصادی جدید صندوق بازنشستگی کشوری

عصر دیروز (سه شنبه) با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صندوق بازنشستگی کشوری، ۳ طرح خدماتی، فرهنگی و اقتصادی جدید این صندوق افتتاح شد.

افتتاح ۳ طرح خدماتی، فرهنگی و اقتصادی جدید صندوق بازنشستگی کشوری

به گزارش شمانیوز و به نقل از به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، این سه طرح شامل توسعه مرکز داده صندوق بازنشستگی کشوری، مرکز اسناد تاریخی و روایتخانه صبا و سامانه یکپارچه دریافت و پرداخت خدمات الکترونیکی بانکی است که در جریان بازدید محمد شریعتمداری از صندوق بازنشستگی کشوری، افتتاح شد و توضیحات لازم درباره هر طرح توسط دکتر اکبر افتخاری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، و مدیران واحدهای مرتبط ارائه شد.

شریعتمداری پس از بازدید از مرکز اسناد تاریخی و روایتخانه صبا، دفتر یادبود این مرکز تاریخی- فرهنگی و دیواره مشاهیر را امضاء کرد. در این مرکز، روند تاریخی شکل‌گیری نظام بازنشستگی، تحولات صندوق بازنشستگی کشوری، چهره‌های دارای بیش از پنجاه سال سابقه خدمت در دستگاه‌های مختلف، شخصیت‌های سیاسی، علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی که سوابق آنها در صندوق بازنشستگی کشوری وجود دارد، معرفی شده‌اند و اسناد و مدارک بازنشستگی آنها گردآوری، ترمیم و آرشیو شده است.

 

در طرح توسعه مرکز داده صندوق بازنشستگی کشوری هم که امروز توسط شریعتمداری افتتاح شد، اطلاعات و داده‌ها و پرونده‌های کلیه بازنشستگان به شکل برخط حفاظت می‌شود که نظم و امنیت کامل برای صدور احکام و ارائه خدمات به بیش از یک‌میلیون‌وششصدهزار حقوق‌بگیر این صندوق را تامین می‌کند.

همچنین، با افتتاح سامانه یکپارچه دریافت و پرداخت الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری، ارتباط مستقیم و الکترونیکی میان سیستم بانکی، سیستم مالی صندوق و سیستم دستوردهنده و متقاضی برقرار شده و ضمن کاهش جدی هزینه‌های مالی و زمانی، روند صدور چک در مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری را به صفر می‌رساند و همه فعالیت‌های مالی صندوق، از طریق امضاءهای الکترونیک انجام می‌گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied