شمانیوز
شما نیوز

آمار امیدوارکننده پرسپولیس در دوحه

بعضی از روزنامه‌های قطری مانند الوطن دلیل این اتفاق را احترام بیش از حد الدحیل به پرسپولیس دانسته و از نماینده ایران به عنوان یک تیم کاملا معمولی نام برده است

آمار امیدوارکننده پرسپولیس در دوحه

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از نود: شروع طوفانی الدحیل که البته با غفلت پرسپولیسی‌ها همراه شد و به ثمررسیدن دو گل در 15 دقیقه ابتدایی بازی خبر از یک روز بسیار سخت برای یحیی گل‌محمدی و شاگردانش می‌داد. به نظر می‌رسید که یک نتیجه فاجعه‌بار برای فوتبال ایران در راه باشد. این اتفاق اما نیفتاد و پرسپولیس توانست با نمایشی خوب، شرایط بازی برگرداند. پیش‌بینی‌ها از باخت پرگل پرسپولیس به جبران نتیجه از سوی این تیم تغییر کرد. در نهایت اما هیچ کدام از این دو اتفاق نیفتاد. بعضی از روزنامه‌های قطری مانند الوطن دلیل تغییر شرایط بازی را احترام بیش از حد الدحیل به پرسپولیس دانسته و از نماینده ایران به عنوان یک تیم کاملا معمولی نام بردند. آنها پایان بازی با 2 گل را نتیجه مهربانی و مراعات نماینده قطر می‌دانستند. این در حالی است که بازیکنان این تیم از فشار زیاد بازی روی و سختی‌های نیمه دوم مقابل پرسپولیس صحبت کرده‌اند.

 

ادمیلسون زننده گل دوم الدحیل در مورد نحوه بازی پرسپولیس در نیمه دوم گفت: «حریف در نیمه دوم فشار زیادی روی دروازه ما آورد. این فشار برای ما خوب نیست چرا که هدف ما همیشه ارائه بازی مالکانه است. در مجموع این یک پیروزی مهم برای ما بود و سه امتیاز حساس را کسب کردیم.» علی عفیف هم گفت: «بازی بسیار سخت و نفس گیری داشتیم اما به خاطر 2 گل نیمه اول توانستیم برنده بازی شویم. نیمه دوم افت کردیم اما با این حال توانستیم برنده از میدان خارج شویم.»

علاوه بر مصاحبه‌های بازیکنان الدحیل نگاهی به آمار بازی هم نشان از برتری قاطعانه پرسپولیس دارد. شاید این طور به نظر برسد که بخشی از این برتری به دلیل این بود که الدحیل دو گل جلوتر بوده و نیازی به حمله و فشار بیشتر را احساس نمی‌کرد اما تیم‌های قدرتمند آسیا نشان‌داده‌اند که با 2 گل برتری به دفاع نمی‌روند و فرصت فشار سنگین به حریف‌شان نمی‌دهند. همانطور که الدحیل در نیمه دوم هم دنبال ضد حملات بود اما موفق نشد خطری ایجاد کند.

پرسپولیس که با دو گل دقایق ابتدایی غافلگیر شده بود در نیمه اول عملکرد چندان خوبی نداشت. با وجود گل زودهنگام الدحیل 26 درصد بازی در یک سوم دفاعی حریف و 18 درصد در یک سوم دفاعی پرسپولیس بود و شاگردان یحیی 59 درصد مالکیت توپ داشتند. در نیمه دوم اما این آمار پیشرفت چشمگیری داشت. آنها نفوذ تقریبا 35 درصدی به یک سوم حریف داشتند و الدحیل فقط حدود 12 درصد بازی توانست نزدیک دروازه حاضر شود. مالکیت توپ هم تا آمار غافلگیر کننده 68 به 32 به نفع شاگردان یحیی پیشرفت کرد. شاید این مالکیت توپ و این عملکرد در 10-15 دقیقه پایانی عادی باشد اما پرسپولیس یک نیمه کامل، حدود هفتاد درصد مالکیت داشت.

نیمه اول پرسپولیس فقط سه شوت زد که یکی داخل چارچوب بود. در نیمه دوم 7 شوت و دو شوت داخل چارچوب ثبت شد. از این تعداد شوت‌ها هم در نیمه اول دو شوت از داخل محوطه جریمه بود ودر نیمه دوم 4 شوت که نشان از پیشروی موفق در زمین حریف می‌دهد. الدحیل در نیمه اول سه شوت از داخل محوطه جریمه و یک شوت از خارج محوطه زد که در نیمه دوم فقط سه شوت خارج از محوطه داشتند و برخلاف پرسپولیس نتوانستند به محوطه جریمه حریف نفوذ کنند. همه چیز از برتری قاطعانه پرسپولیس در نیمه دوم آن هم مقابل تیم قدرتمند الدحیل حکایت دارد. آماری که اگرچه در نهایت به باخت منجر شد اما بسیار امیدوارکننده است که پرسپولیس یحیی تحت فشار زیاد هم می‌تواند براساس فلسفه فوتبالی‌اش بازی کرده و شاید با فوتبال هجومی و مالکانه، بتواند در بازی‌های آینده این نتیجه را جبران کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied